ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗОРОВОГО СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗОРОВОГО СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ

03.02.2023 17:25

[1. Information systems and technologies]

Author: Корбан Юрій Вікторович, викладач, Комунальний заклад «Одеський художній коледж ім. М.Б. Грекова», відділення «Живопис», м. Одеса; Корбан Ганна Володимирівна, викладач, Комунальний заклад «Одеський художній коледж ім. М.Б. Грекова», відділення «Живопис», м. Одеса


За психофізіологічним сприйняттям кольори можливо поділити на відступаючі і виступаючі [1-3]. До відступаючих належать зелений, синьо-зелений, блакитний, синій, синьо-фіолетовий, фіолетовий. До виступаючих – червоний, червоно-помаранчевий, помаранчевий, жовто-помаранчевий, жовтий.  Виділяють кольори  заспокійливі і  які  збуджують .

Типологія колірних гармоній має певну корисність для художньої творчості та аналізу написання художнього твору при підготовці фахівців в художніх навчальних закладах. Поєднання різних кольорів проявляє певний психофізіологічний вплив не тільки на відвідувачів художніх виставок, але і на самих живописців при написанні художнього витвору. На нашу думку цей вплив проявляється через певний психофізіологічний зв'язок в нашому організмі, заснований на власних поляризаційних зв'язках зорових органів з роботою мозку. Тому психофізіологічні особливості зорового сприйняття кольорів характеризуються власними поляризаціями, які повністю пропускаються через біологічні ідеальні поляризатори, що представляють собою граничні випадки часткових поляризаторів, що реагують на зміну кольору. Зорова пам'ять певного кольору (кольоропоєднання) виникає за рахунок впливу параметрів поляризації на певні мозкові центри. Оптична система ока володіє максимальним і мінімальним пропусканням на двох ортогональних поляризаціях, причому вона здатна розкласти довільну поляризацію на два ортогональних стана і визначити функцію близькості того чи іншого кольору. Поєднання кольорів являє собою суб'єктивне колірне сприйняття, тобто суб'єктивні кольори, які можуть виявити характер або настрій, образ мислення, відобразити в них себе. Суб'єктивні колірні переваги говорять про внутрішній світ студента, способі його творчого мислення, почуттях і вчинках, а психофізіологічна сфера пов'язана з електромагнітними коливаннями колірного спектру білого кольору при його кольоросприйнятті через заломлення і фільтрацію в оптичній системі ока. Сприйняття кольору є психофізіологічною реальністю, яка характеризується колірним впливом. Параметри Стокса дають змогу не тільки визначити колірні характеристики певного кольору, такі як світлоту (ступінь відмінності цього кольору від чорного), насиченість (ступінь розведення спектрального колірного тону білим, чорним або сірим кольором), колірний тон (якість кольору, що визначається довжиною хвилі і прирівнюється до одного зі спектральних кольорів), але і встановити суб'єктивну схильність до певного кольору, що залежить від індивідуальних особливостей  мислення, почуттів і поведінки студентів.

Психофізіологічний стан особистості студентів художніх спеціальностей відображається у їх персональному кольоросприйнятті яке виникає внаслідок впливу спектральних і проміжних кольорів певної поляризації на психофізіологічну сферу кожного студента. Інтуїтивне відчуття кольору, його основних характеристик веде до реального його сприйняття. Колір володіє силою випромінювання, а його сприйняття викликає певне психічне відчуття.  

Представлення характеристик кольору поляризаційними параметрами кольорової хвилі є одним з напрямків, що дає змогу теоретично та експериментально встановити вплив колірного впливу на психофізіологічний стан особистості студентів художніх спеціальностей.

Література

1. Иттен И. Искусство цвета / И. Иттен; [пер. с немецкого и предисловие Л. Монаховой]. - М.: Д. Аронов, 2004. - 136 с. 

2. Корбан Ю.В. К проблеме изучения воздействия цвета на психофизиологическое состояние студентов / Ю. В. Корбан //Философия и социальные науки. – Минск: БГУ, 2015. - №1. – С.89-93.               

3. Корбан Ю.В. Роль цветового воздействия на художественное мышление студентов / Ю. В. Корбан // Материалы  IV-й Международной научно-практической конференции, 27-28 июня 2014 г. «Украина в системе современных цивилизаций: трансформации государства и гражданского общества». - Одесса: «ВМВ», 2014. - С.152-1153. 

 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення