ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА ФУНКЦІОНУВАННЯ МІСЬКОГО ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ В УКРАЇНІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА ФУНКЦІОНУВАННЯ МІСЬКОГО ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ В УКРАЇНІ

07.06.2022 11:14

[3. Technical sciences]

Author: Букавин Ірина Володимирівна, студентка, НУ «Львівська політехніка», м. Львів; Півторак Галина Василівна, кандидат технічних наук, НУ «Львівська політехніка», м. Львів


Оголошення у березні 2020 року ВООЗ пандемії Covid-19 та обмеження, запроваджені урядами з метою зменшення інтенсивності поширення вірусу, мали значний вплив на економічну та соціальну сфери окремих країн та світу загалом. Різке скорочення кількості поїздок населення масовим пасажирським транспортом як в міському, так і в позаміському сполученні суттєво вплинуло на функціонування галузі [1]. 

Міські пасажирські перевезення в Україні забезпечуються автобусами та електротранспортом (трамваями, тролейбусами та метро). Електротранспорт характеризується більшою провізною здатністю та є екологічнішим порівняно з автобусними перевезеннями. 

Коротка характеристика міського електротранспорту України подана в табл. 1.

Таблиця 1

Загальна характеристика міського електротранспорту України





Для визначення тенденцій зміни розподілу міських пасажиропотоків на електротранспорті під впливом Covid-19 проведено аналіз статистичних даних. Інформація взята з офіційного сайту Державної служби статистики України за період з 2010 по 2021 р. [2]. Результати подано на рис. 1. 

Якщо за період з 2010 по 2019 рік (включно) максимальне падіння пасажиропотоку відносно попереднього року становило 16,03% (на тролейбусному транспорті), а середнє падіння становило 4.94% на трамвайному транспорті, 5.19% на тролейбусному і 2,45% на метрополітені, то у 2020 році пасажиропотік міського електротранспорту впав відносно 2019 року на 38% (від 32,6% на трамвайних маршрутах до 42,5% на метрополітені).






Рис. 1. Зміна кількості перевезених пасажирів за видами міського електротранспорту протягом 2010 – 2021 років

У 2021 році обсяг пасажиропотоків на трамвайних маршрутах продовжував падати, на тролейбусних маршрутах суттєво не змінився відносно 2020 р, а на маршрутах метро – зріс на 17%.

Результати розрахунків рухомості населення на електротранспорті з розподілом за видами переміщення протягом останніх п’яти років подано в табл. 2 та на рис. 2.

 Таблиця 2

Дослідження рухомості міського населення електротранспортом з розподілом за режимами переміщення 






Рис. 2. Зміна рухомості населення на міському електротранспорті

Загалом серед електротранспорту метро користується найбільшим попитом в населення. Рухомість на трамвайних маршрутах в «доковідний» період в порівнянні з поїздками метрополітеном була меншою на 56%, а на тролейбусних маршрутах – на 50%. З впровадженням карантинних обмежень на міському транспорті загальна рухомість впала на 39%. 

Література

1. Hörcher, D. Singh, R. Graham, D.J. (2020). Social Distancing in Public Transport: Mobilising New Technologies for Demand Management under the COVID-19 Crisis. SSRN. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3713518

2. Державна служба статистики України. Офіційний ресурс. Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення