ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО ПЗ НА РОЗВИТОК АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО ПЗ НА РОЗВИТОК АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ

03.10.2023 19:28

[1. Information systems and technologies]

Author: Стащенко Антон Олександрович, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав; Васенко Олександр Васильович, кандидат історичних наук, доцент кафедри цифрових технологій навчання, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав


ORCID: 0000-0002-8895-4284 Олександр Васенко

В сучасному світі, де цифрові технології проникають у всі сфери життя, розвиток алгоритмічного мислення стає однією з ключових компетенцій, необхідних для успішної адаптації до мінливого інформаційного середовища та ринку праці. Алгоритмічне мислення, здатність структурувати проблеми та знаходити їх оптимальні рішення, відіграє важливу роль у розвитку інтелектуальних та технологічних навичок.

Серед інструментів, що сприяють формуванню цієї важливої компетенції, особливе місце належить інструментальному програмному забезпеченню (ІПЗ). Використання інструментального ПЗ в освітньому процесі у вищих навчальних закладах може істотно покращити якість навчання та сприяти розвитку алгоритмічного мислення студентів.

Постійні дослідження у галузі формування алгоритмічного мислення у студентів вищої освіти включають роботу багатьох вчених, таких як А. Гейн, Н. Юнерма, Я. Зайдельман, Л. Самовольнова, Г. Лебедев, В. Ісаков, С. Волошинов, Т. Губін, Л. Сметанін, С. Волошинов, О. Газейкін, Є. Мілков, Д. Кнут, Д. Гал-Езер, Г. Звас та інших відображають важливість розвитку алгоритмічного мислення у вищій освіті [1]. Незважаючи на значну кількість проведених досліджень у галузі психології та педагогіки, питання поліпшення якості освіти для студентів вищих навчальних закладів, зокрема у відношенні до розвитку алгоритмічного мислення за допомогою інструментів програмного забезпечення, залишається актуальним і недостатньо розробленим як в теоретичному, так і практичному аспектах навчання. 

У цьому контексті основною метою є вивчення та теоретичне обґрунтування особливостей розвитку алгоритмічного мислення у процесі використання інструментального програмного забезпечення.

Алгоритмічне мислення передбачає здатність аналізувати, розуміти і розв'язувати проблеми шляхом застосування алгоритмів та структурованого підходу до розв'язання завдань [2]. 

Для підвищення ефективності у розвитку алгоритмічного мислення студентів, освітні заклади повинні активно використовувати інструментальне програмне забезпечення, таке як: візуальні середовища програмування, інтерактивні веб-додатки, мови програмування, компілятори, інтерпретатори, текстові редактори, налагоджувачі, генератори документації, системи керування версіями, системи відстеження помилок, автоматизовані засоби тестування та багато іншого. Кожен з цих інструментів відповідає за свою специфічну функціональність, і разом вони створюють інфраструктуру для ефективної та продуктивної розробки програмного забезпечення. Ці засоби стають зв'язними ланками між абстрактною ідеєю та її втіленням у конкретний програмний код [3]. 

Впровадження інструментального програмного забезпечення варто організовувати через оптимізовану трирівневу структуру блоків: теоретичний рівень, практичний рівень та блок перевірки знань. Між цими рівнями має бути встановлена чітка система навігації. Теоретичний рівень надає інформацію та знання для розуміння основ алгоритмічного мислення. Практичний рівень дозволяє студентам практично використовувати отримані знання, включаючи практичні завдання та редагування коду засобами інструментального програмного забезпечення. Блок перевірки знань визначає рівень розуміння студентами навчального матеріалу. Всі етапи навчання взаємопов'язані та взаємозалежні. Послідовна реалізація кожного з них сприяє плавному переходу від активного навчання до самостійної професійної діяльності.

Вплив інструментального програмного забезпечення на розвиток алгоритмічного мислення студентів у вищих навчальних закладах здійснюється в ході такого навчання та дозволяє студентам практикувати розробку алгоритмів, виконувати завдання, розв'язувати логічні проблеми та спільно працювати над проектами. Це сприяє зручності та доступності у навчанні, допомагає розвивати практичні навички та критичне мислення студентів. 

Таким чином, розвиток алгоритмічного мислення є важливою метою сучасної освіти. Ключову роль у формуванні цієї навички відіграє інструментальне програмне забезпечення. Впровадження новаторських методів та засобів у навчальний процес сприяє готовності студентів до викликів цифрового суспільства, роблячи їх більш конкурентоспроможними на ринку праці. Освітні установи повинні активно використовувати ці підходи для підвищення якості освіти та підготовки майбутніх фахівців.

Література

1.Осіпа Л. В. Формування алгоритмічної культури старшокласників у процесі розв’язування обчислювальних задач з використанням інструментальних програмних засобів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. Т. 35. № 3 (35). С. 113–119. 

2.Ковальчук M. Б. Змістові аспекти алгоритмічного мислення. Фізико-математична освіта. 2018. Вип. 3 (17). С. 61-66. 

3.Інструментальне програмне забезпечення. NI.biz. URL: http://ni.biz.ua/7/7_14/7_145188_instrumentalnoe-programmnoe-obespechenie.html (дата звернення: 06.08.2023).

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення