ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

15.10.2023 00:36

[1. Information systems and technologies]

Author: Кирстя Вадим Васильович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Томаш Василь Васильович, кандидат педагогічних наук, асистент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


Одним з головних завдань сучасної вищої освіти полягає у формуванні особистості фахівця, здатного до саморозвитку, самоосвіти, інноваційної діяльності.

Самостійна робота студентів є важливою складовою освітнього процесу. Майбутній педагог повинен володіти фундаментальними знаннями, професійними вміннями та навичками діяльності свого профілю, досвідом творчої та дослідницької діяльності за рішенням нових проблем, досвідом соціально-оціночної діяльності.

Проблемам самостійної навчальної діяльності та провідних форм її організації присвячено значна кількість наукових публікацій провідних учених минулого та сьогодення. Більшість досліджень визначають те, що самостійна навчальна діяльність студентів може знаходитись на різному рівні (репродуктивному, продуктивному чи творчому), здійснюватись в аудиторний та позааудиторний час, але обов’язково за умови опосередкованого керівництва цим процесом викладачем.

Положення про організацію освітнього процесу в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича визначено, що складовими освітнього процесу в університеті є:

- навчальні заняття;

- самостійна робота;

- практична підготовка;

- наукова робота;

- контрольні заходи [1, с.20].

Навчальна дисципліна «Методика професійного навчання» є головною у професійній підготовці студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з точки зору педагогічної діяльності педагога закладу професійної (професійно-технічної) освіти. Процес підготовки майбутніх педагогів має забезпечити розуміння сутності та змісту методичної діяльності; усвідомлення механізму трансформування технічного знання в педагогічну систему навчання та методику дидактичного проектування на рівні спеціальності, дисципліни та теми. 

Навчальний час, відведений для самостійної роботи студентів визначається робочим навчальним планом і повинен становити не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення конкретної дисципліни, тому недостатня увага організації самостійної підготовки студента значною мірою вплине на ефективність навчання вцілому.

Організація самостійної роботи повинна носити системний характер протягом всього періоду навчання в закладі вищої освіти і включає:

- самостійну роботу під час аудиторних занять, яка передбачає самостійне опрацювання та осмислення теоретичного матеріалу в аудиторії під керівництвом викладача;

- виконання завдань винесених на самостійне опрацювання згідно навчальної програми (виконання практичних робіт, рефератів для семінару, підготовка виступів, виконання індивідуальних завдань та ін.);

- самостійну роботу пов’язану з написанням курсової роботи;

- самостійну роботу під час проходження навчальної та педагогічної практики і написання звітів по практиці;

- участь у науково-дослідницькій роботі [2, с.331].

Принципово нові можливості для організації самостійної роботи студентів надають інформаційні технології, оскільки це не тільки безмежний доступ до інформації, а й можливість урізноманітнити зміст самостійної діяльності. Для полегшення комунікації викладача та студентів та ефективності самостійної підготовки в ЧНУ ім. Юрія Федьковича широко використовують платформу дистанційного навчання Moodle (Moodle.chnu.edu.ua). Задля забезпечення самостійної роботи студента на платформі викладачі розміщують підручники, навчальні та методичні посібники, конспекти лекцій, збірники завдань, комплекти індивідуальних семестрових завдань, практикумів, методичні рекомендації з організації СРС. Організувати самостійну навчальну діяльність студентів необхідно таким чином, щоб поступово навчити студентів працювати самостійно, раціонально організовувати свою самостійну роботу, полегшити оволодіння технологією пізнавальної діяльності. 

Завдання викладача полягає у тому, щоб відібрати з існуючих форм та методів самостійної роботи найбільш результативні в кожній конкретній ситуації, тобто такі, які б відповідали індивідуальним можливостям студента з урахуванням відведеного навчальним планом часу, відповідати специфіці навчального матеріалу.

Висновки ефективність самостійної роботи в значній мірі залежить не тільки від студента, а й від викладача. Завдання викладача розвинути найкращі якості студента, його творчі здібності, скерувати в правильному напрямку роботи. Самостійна робота передбачає одночасно взаємодію викладача й студента, визначаючи головну організуючу роль викладача, дозволяє спрямувати студента на співпрацю. 

Література

1.Положення про організацію освітнього процесу в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича» URL: https://www.chnu.edu.ua/media/zpaploax/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-osvitnoho-protsesu.pdf (дата звернення: 15.09.2023).

2.Н. Уйсімбаєва Організація самостійної роботи майбутніх педагогів як основа їх професійної підготовки / Наукові записки. – Випуск 120. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. – С. 326-332.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення