ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ АВТОМАТИЦІ ТА РОБОТОТЕХНІЦІ У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
18.09.2023 20:07
[3. Technical sciences]
Author: Онуфрійчук Андрій Володимирович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці;
Деревянчук Олександр Володимирович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці;
Кравченко Ганна Олексіївна, викладач вищої категорії, Чернівецький транспортний фаховий коледж, м. Чернівці
У рамках навчального модуля «Основи автоматики та робототехніки» у закладах фахової передвищої освіти (ЗФПО) робототехнічні комплекси можуть застосовуватися за наступними напрямками:
1.Фронтальні практичні роботи.
2.Дослідницька проєктна діяльність.
3.Демонстрація.
Ефективність навчання основам автоматики та робототехніки залежить від організації занять викладачем. Методи, які доцільно використовувати показано на рисунку 2.1:
Рис. 2.1. Методи навчання
При викладанні навчального модуля «Основи автоматики та робототехніки» краще використовувати метод проєктів. За допомогою цього методу студент ставить і вирішує власні завдання.
До основних етапів розробки проєктів ЗФПО відносять:
1. Визначення теми проєкту.
2. Формулювання мети та завдання проєкту.
3. Розробка схеми на основі Arduino.
4. Складання програми у відповідному середовищі.
5. Тестування моделі.
При розробці проєктів студенти коледжу обмінюються досвідом між собою. Що, в свою чергу, ефективно впливає на розвиток творчих та пізнавальних навичок, а також виробляє самостійність студентів. Arduino дозволяє студентам приймати рішення самостійно, відповідно до ситуації. Важливо, що платформа допомагає узгоджувати свої дії з групою або працювати у команді.
Ще перевагою вивчення автоматики та робототехніки є не тільки робота у команді студентів коледжу, а й участь у різноманітних тематичних олімпіадах з робототехніки, що дуже підсилює мотивацію студентів коледжу до отримання знань, набуття навичок та вмінь.
Мета використання АТР при формуванні ключових компетентностей студентів коледжу: сформувати особистість, яка здатна самостійно ставити навчальні цілі; проєктувати шляхи реалізації; контролювати та оцінювати свої досягнення; працювати з різними джерелами інформації; формулювати власну думку.
Компетентнісний підхід у ЗФПО об'єктивно відповідає соціальним очікуванням у сфері освіти, а також інтересам учасників освітнього процесу ЗФПО. Компетентністний підхід акцентує увагу на результатах освіти студентів коледжу та здатності діяти в різних проблемних ситуаціях.
На рис. 2 більш детально показано можливості включення АТР у вивченні дисциплін.
Рис. 2. Можливості використання АТР
Основне завдання системи ЗФПО – закласти основи інформаційної компетентності студентам коледжу. Оволодіти студентам коледжу методами збору і накопичення інформації, а також обробки та її практичного застосування.
Література:
1.Тхоржевський Д.О. Методика трудового і професійного навчання та викладання загальнотехнічних дисциплін. Навч. посібн. – К. :Вища школа,1992.
2.Технології (рівень стандарту): підруч. для 10 (11) кл. закл. загал, серед, освіти / І. Ю. Ходзицька, Н. І. Боринець, В. М. Гащак та інші. — Харків : Вид-во «Ранок», 2019. — 208 с. : іл.