ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СУЧАСНІЙ ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ
28.03.2023 23:46
[3. Technical sciences]
Author: Гилка Владислав Вікторович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича;
Деревянчук Олександр Володимирович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича;
Томаш Василь Васильович, кандидат педагогічних наук, асистент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці
Головний стратегічний напрямок розвитку системи професійної освіти –інтеграція у світовий освітній простір, вирішення проблеми особистісно- орієнтованого навчання, тобто такого навчання, у якому особистість здобувача була б у центрі уваги викладача, в якої пізнавальна діяльність учня, а не викладання, була би провідною. Приведена побудова професійної освіти показує гуманістичний напрямок у психології, філософії і педагогіці. Вирішення цих завдань відкриває великі можливості у пошуку нових засобів, форм і методів навчання. У освіті постійно з'являються нові підходи і погляди до організації процесів навчання і виховання. Виникає проблема готовності викладача до використання нововведень у навчальному процесі, впровадження інноваційних освітніх технологій.
Для сучасного суспільства впровадження інноваційних технологій в освіту має не стільки теоретичне, скільки прагматичне значення, оскільки в умовах глобалізації воно стосується його історичного розвитку та перспектив, які пов’язані з так званими «високими технологіями».
На даний момент у практику увійшли наступні види технологій:
- ігрові технології, які формують навички розв'язувати творчі завдання на основі вибору альтернативних варіантів;
- проєктні технології, тобто ті, що забезпечують інтеграцію знань і вмінь із різних видів діяльності;
- інформаційно-комунікаційні технології;
Досить важливим є той факт, що оволодіння новими технологіями навчання й виховання вимагає насамперед внутрішньої готовності викладача до перетворювання самого себе.
До основних понять інноваційних технологій відносять [1, с.7]:
- контроль і оцінка навчальних досягнень учнів (через контрольні роботи,
тести, завдання, робочі зошити, тощо);
- індивідуальна робота;
- нестандартні уроки;
- факультативи за вибором учнів (поглиблюють знання);
- проблемне і модульне навчання;
- науковий експеримент при вивченні нового матеріалу;
- застосування досягнень техніки;
- запрошення вчених, діячів культури, мистецтва на уроки;
- кабінетне, групове і додаткове навчання;
- нові підходи до формування навчальних планів.
Головними особливостями інноваційної педагогічної діяльності є особистісний (або особистісно-зорієнтований) підхід (спрямований на розвиток
особистості), творчий, дослідно-експериментальний характер, стійка вмотивованість на пошук нового в організації освітнього процесу [2].
Вважаємо, що ефективність діяльності викладача безпосередньо залежить від готовності до інноваційної діяльності, тобто сучасного формату мислення, аналізу і вибору технологій навчання, їх креативного в провадження, якісної рефлексії результатів навчання.
Впровадження інноваційних технологій у освітній процес закладів професійної освіти сприяють ефективнішому опануванню навчального матеріалу, його розумінню і практичній самореалізації; створює умови для неперервного розвитку та саморозвитку протягом життя.
Література
1. Химинець В.В. Інноваційна освітня діяльність/ В.В. Химинець. – Ужгород: Інформаційно-видавничий центр ЗІППО, 2007. – 364 с.
2. Михайліченко М.В., Рудик Я.М. Освітні технології: навчальний посібник. Київ : ЦП «КОМПРИНТ», 2016. 583 с.