УДОСКОНАЛЕННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ПІДПРИЄМСТВА У СФЕРІ ЛОГІСТИЧНИХ ПОСЛУГ
08.12.2022 18:29
[2. Economic sciences]
Author: Бабенко Станіслав Ігорович, здобувач, ОПП «Бізнес-логістика», ДУІТ, м. Київ
Сьогодні інтеграція управління бізнес-процесами і складовою логістики допомагає підприємствам покращити часові, якісні та вартісні аспекти в сфері обслуговування клієнтів. За результатами проведених досліджень, в Україні у 2021 році четверо з п’яти керівників зі сфери послуг зацікавлені у цифровізації власних підприємств. Удосконалення логістичної діяльності підприємства є одним із найбільш складніших шляхів цифровізації. Адже, логістика значною мірою спирається на комплексний підхід до оцінки тих чи інших аспектів, внаслідок чого логістичний відділ має володіти інформацією про велику кількість факторів, що впливають на постачання, зберігання та закупівлю товару, а саме: віддаленість від покупця, вартість доставки, вимоги митних органів до проходження митного очищення, наявність вимог з боку держави щодо використання тих чи інших об'єктів тощо.
Бізнес-процес - комплекс дій і операцій, які здійснюються компетентними фахівцями з обов'язковим застосуванням цифрових технологій (програмного забезпечення, сайтів, хмарних технологій зберігання інформації, мобільних пристроїв і додатків, чат-ботів тощо) з метою прийняття грамотних рішень, швидкого виконання операцій, автоматизації процесів, а також підвищення конкурентоспроможності з урахуванням існуючих інновацій і тенденцій розвитку галузі [1].
Безліч бізнес-процесів підприємницьких структур за умов цифровізації має різноманітну спрямованість. Наприклад, маркетингово-логістична спрямованість бізнес-процесів підприємницьких структур пов'язана з активним застосуванням інформаційних технологій, нових засобів зв'язку, клієнто-орієнтованістю процесів. У цьому плані в компаніях активно застосовується CRM-система (Customer Relationship Management або управління відносинами з клієнтами), яка служить прикладним програмним забезпеченням для підприємств. Дана система необхідна для автоматизації бізнес-процесів і стратегій взаємодії з клієнтами для зростання продажів, оптимізації маркетингових та комерційних видів діяльності, а також з метою покращення ефективності залучення нових клієнтів.
У програмі CRM-системи зберігаються всі дані, з цієї причини, навіть за відсутності співробітника, можна легко отримати всю необхідну інформацію. Виділяють наступні категорії ефектів від впровадження CRM-системи на підприємстві (рис. 1).
Рис. 1. Основні категорії ефектів від впровадження CRM
Варто врахувати, що CRM-системи на підприємстві мають бути адаптованими під транспортні перевезення та розроблені з урахуванням особливостей сфери діяльності, адже, діяльність підприємства базується на взаємодії із замовниками і складається з безлічі процесів: прийом, узгодження і обробки заявок, формування і доставки вантажу, відстеження його статусу, підготовка необхідної документації по угоді та інші операції, що вимагають високої компетенції та оперативності.
Література
1. Казанська О.О. Логістичний менеджмент: навчально-методічний посібник / уклад.: О.О. Казанська, Я.О. Тішкіна. - Донецьк: ДонДУУ, 2012. 350 с.