МЕТОДИ НАЛАШТУВАННЯ ПІД РЕГУЛЯТОРА ДЛЯ КОРДОВИХ МОДЕЛЕЙ ЛІТАКІВ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

МЕТОДИ НАЛАШТУВАННЯ ПІД РЕГУЛЯТОРА ДЛЯ КОРДОВИХ МОДЕЛЕЙ ЛІТАКІВ

06.09.2021 23:29

[1. Information systems and technologies]

Author: Чепис О.В., кафедра комп’ютерної інженерії, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль


При зміні параметрів польоту важливу роль відіграє стабілізація всіх характеристик моделі літака, основними з яких є час затримки, час підйому, час встановлення та пікове перерегулювання. При виконані маневрів пілотажу типу F2B важливо забезпечити максимально швидку реакцію на дію пілота, а також максимально короткий час встановлення.

На рисунку 1 показано криві регулювання ПІД регулятора, що налаштовувались різними методами [1].




Час затримки характеризує час відклику системи на стрибкоподібний вплив, час підйому характеризує швидкість зміни кривої та досягнення її до необхідного значення. Даний параметр найшвидче досягається при використанні модифікованого методу Зіглера – Нікольса. 

Час встановлення, що характеризує час, при якому відбувається затухання коливання кривої при реакції є найкращим при використанні методів Зіглера – Нікольса та Тиреуса – Луйбена. 

Пікове перерегулювання характеризує максимальне перерегулювання кривої. Показник в модифікованому методі Зіглера – Нікольса найкраще відповідає вимогам.

Для забезпечення стабільності польоту та керування кордовими моделями літаків типу F2B необхідно забезпечити два основних параметри регулювання: максимальну швидкість реакції та найшвидше затухання коливань.

Провівши аналіз кривих для різних методів налаштування ПІД регулятора найкраще відповідає поставленим критеріям метод Зіглера-Нікольса, незважаючи на те, що модифікований метод проявляє кращі показники в часі підйому та часі реакції, але враховуючи, що  крива регулювання в даному методі встановлюється надто довго - він не може бути використаний [2].

Література:

1. Дипа С. Н., Судха Г. Продольное регулирование динамики самолета на основе оптимизации параметров пропорционально-интегральнодифференциального регулирования. Теплофизика и аэромеханика. Университет Анна, Региональный центр, Коимбатор. 2016. С.193–202

2. Чепис О. В. Методи та засоби цифрового ПІД регулювання системою керування обертами двигуна моделі літака. Тернопіль, 2020. С. 29–34.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення