ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ
15.11.2022 21:29
[2. Economic sciences]
Author: Ружинська Наталія Олексіївна, кандидат економічних наук, доцент, Державний податковий університет, м. Ірпінь, Київська область; Луцько Марія Ігорівна, студентка, Державний податковий університет, м. Ірпінь, Київська область
Сьогоднішній світ та його стрімкий розвиток у сфері електронного обміну даних та розвиток глобальної мережі Інтернет суттєво змінюють існуючі способи функціонування торгових операцій.
Компаніям, що планують розвиватись є необхідним розширення саме електронного простору, який виступає новим інструментом маркетингу і середовищем щодо ведення бізнесу. Електронний бізнес виступає засобом
Спеціалісти компанії IBM дають характеристику поняттю «Електронний бізнес»: «це відносне перетворення базових бізнес-процесів з допомогою новітніх Інтернет-ехнологій» [1]. Вважаємо, що дане визначення відображає процеси, котрі відбуваються в сфері економіки тільки з позиції практичного використання Інтернету. Без сумніву, об’єднання приватних, національних, корпоративних мереж комп’ютерів значно вплинули на загальні процеси, щодо формування електронного бізнесу.
Бізнес у мережі Інтернет складається з чотирьох етапів: виробництво, маркетинг, платежі та продажі.
Ступінь застосування комунікаційних та інформаційних технологій і систем служить тією мірою, відповідно якій бізнес вважається електронним. Отже, основою моделі є бізнес-процеси, що характерні будь якій формі ділової активності: комерції, бізнесу, маркетингу, торгівлі. Слід розуміти електронний бізнес, як своєрідну реалізацію бізнес-процесів, з обов’язковим використанням телекомунікаційних та інформаційних технологій і систем.
Електронний бізнес розпочинався з певних операцій стосовно купівлі-продажу і перерахунку грошових коштів саме способом комп’ютерних мереж. З певним часом дане поняття досить сильно розширилося і на сьогодні включає торгівлю новими видами товарів, а саме інформацією в електронному вигляді [2].
Електронний бізнес як дистанційна послуга, котра надається електронним способом. Усі види та форми комерційної діяльності юридичних та фізичних осіб, полягають в обробці та передачі даних у цифровому форматі, включаючи аудіо- та відео, текст передачі [2].
Електронний бізнес являється частиною онлайн-бізнесу. Він виступає різновидом бізнес-активності, де взаємодія суб’єктів бізнесу формується з допомогою Інтернету чи інформаційної мережі іншого виду. Створюючи систему електронного бізнесу перед керівництвом компанії-посередника постає питання: продавати товар кінцевому покупцю за схемою прямих продажів через Інтернет і обходити роздрібних продавців або продовжувати працювати через дилерів. Так, електронний простір комерційної Інтернет-системи відкриває для дистриб’юторів абсолютно нові можливості, а саме обхід дилерських ланок, які стоять на шляху процесу реалізації товару, що призначений кінцевому споживачу.
Впровадження технології електронного бізнесу дозволяє компаніям можливість упорядкувати взаємовідносини між контрагентами, партнерами, а також налагодження внутрішніх корпоративних зв’язків. З іншого боку, база електронного бізнесу дасть можливість активно та продуктивно вирішувати виникаючі питання, щодо упорядкування відносин між суб’єктами компанії – службами збуту, доставки.
Список використаної літератури
1. Особливості електронної комерції [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://finance- dom.ru/marketing/81/404.
2. Задвірний Я., Орловська А. Використання можливостей електронної комерції у процесі веденнбізнесу. Формування ринкової економіки в Україні : збірник наукових праць. Вип. 18. Львів : Інтереко, 2008. С. 70–75.