ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВИХ ДІАГРАМ У СИСТЕМАХ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВИХ ДІАГРАМ У СИСТЕМАХ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ

06.09.2021 21:16

[1. Information systems and technologies]

Author: Нятіна Н.Л., к. т. н., доцент, кафедра економічної кібернетики, Новокаховський політехнічний інститут, м. Нова Каховка


Вища освіта України на поточний момент зазнає кризи, ключовою проблемою якої є недостатня якість освіти.

Якісна освіта передбачає наявність у випускників вишів відповідних державним стандартам освіти компетентностей, на отримання яких мають вплив певні фактори освітньої діяльності ВНЗ, а саме: зміст, методологія, організація і технологія навчання. Для свідомого впливу на процес формування цих факторів, а також для подальшого керування ними, освіта потребує системи управління якістю, що базується на сучасних, аналітичних методах контролю і аналізу складових освітньої діяльності.

Застосування причинно-наслідкових діаграм Ісікави для дослідження і подальшого усунення чинників негативного впливу на якість навчального процесу ВНЗ, приведе у відповідність знання, вміння і навички здобувачів освіти державним освітнім стандартам. Тому тема є актуальною. 

Причинно-наслідкова діаграма – це графічний спосіб дослідження, що допомагає ідентифікувати і наочно представити причини конкретних подій, явищ, проблем або результатів.

Узагальнений вигляд причинно-наслідкової діаграми Ісікави наведений на рис. 1.

Застосування діаграм Ісікави до освітнього процесу у ВНЗ дозволяє провести його структурування і вибір найбільш значущих факторів, зосередившись на яких можна ефективніше управляти якістю навчання. 

Отримана у процесі дослідження причинно-наслідкова діаграма чинників негативного впливу на якість навчального процесу ВНЗ наведена на рис. 2.







Причинно-наслідкова діаграма наочно представляє співвідношення між результатом освітньої діяльності ВНЗ і всіма можливими причинами, що впливають на нього.

Застосування причинно-наслідкових діаграм має переваги:

• дає можливість глибше вникнути в проблему;

• допомагає нестандартно підійти до вирішення питання.

До недоліків застосування причинно-наслідкових діаграм можна віднести необхідність попереднього пошуку можливих причин досліджуваного наслідку, а також неточність при визначенні ступеня впливу виявлених причин на ймовірність виникнення наслідку.

Таким чином, застосування причинно-наслідкових діаграм Ісікави у системах управління якістю навчального процесу ВНЗ дозволяє отримати відомості про основні закономірності процесу навчання, виявити зв'язок різних компонентів цього процесу між собою, визначити чинники, що вимагають першочергової уваги.

Література:

1. Вакуленко А. В. Управління якістю: Навч.-метод. посіб. для самост. вивчення дисципліни / Київський національний економічний ун-т – К.: КНЕУ, 2004. -168 с.

2. Волков О.І. Системи якості вищих навчальних закладів: теорія і практика / О.І. Волков, Л.М. Віткін, Г.І. Хімічева, А.С. Зенкін. — Київ: видавництво «Наукова думка», 2006. — 301 с.

3. Клименко М., Дуброва О.С., Барабась Д.О., Омельяненко Т.В., Вакуленко А.В. Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навчальний посібник. – К. : КНЕУ, 2006. – 527 с.

4. Коротков Э.М. Управление качеством образования. Учебное пособие. М.: Мир, Академический Проект, 2006. -320 с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення