ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИКІВ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ У МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ
08.01.2025 16:38
[1. Information systems and technologies]
Author: Бельма Ілля Петрович, Тернопільський національний педагогічний
університет імені Володимира Гнатюка
Розвиток сучасних цифрових технологій, їх удосконалення та проникнення в усі сфери людської діяльності обумовлюють переосмислення і модернізацію методики підготовки здобувачі освіти, в тому числі майбутніх-педагогів комп’ютерного профілю.
Інтенсивного розвитку та впровадження набувають технології тривимірного моделювання, які дозволяють створювати графічні об’єкти, які практично неможливо відрізнити від реальних, віртуальні моделі та 3D зображення, а використовуючи технології тривимірного друку – втілювати їх у реальність. Це і зумовлює актуальність застосування таких технологій в усіх галузях людської діяльності: інженерії, освіті, мистецтві, архітектурі, дизайні.
На сьогоднішній день майбутні інженери-педагоги комп’ютерного профілю мають мати практичні навики роботи з технологіями тривимірного моделювання у трьох напрямах, а саме: навчання молодших спеціалістів роботи з системами просторового проектування у межах професійної освіти; створення сучасних дидактичних матеріалів для освітнього процесу; інженерне проектування об’єктів різного призначення. Зараз широкого розповсюдження набувають технології тривимірного друку, графічні системи тривимірного проектування переходять з категорії унікальних (призначених для розв’язання спеціальних задач високопрофесійними фахівцями комп’ютерної галузі), на стандартні – доступні кваліфікованому фахівцю [1].
Оволодіння засобами тривимірного моделювання є обов’язковою вимогою до інженерів-педагогів комп’ютерного профілю: як фахівцям, що працюють на виробництві, і як майбутнім педагогам, що готують здобувачів освіти з даної галузі.
Дослідження процесу формування практичних навичків тривимірного моделювання у майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю визначає і певні суперечності між: широкими функціональними можливостями сучасних систем тривимірного моделювання та обмеженістю часу здобувачів освіти для їх опанування; необхідністю розробки сучасних дидактичних засобів та недостатньою підготовленістю майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю до їх створення; стрімким розвитком сучасних цифрових технологій та їх недостатньою імплементацією у освітній процес майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю, що зумовлює відставання освіти від вимог суспільства.
З урахування досліджень проблеми стратегічних завдань розвитку освітньої системи та аналізу змісту підготовки майбутніх фахівців комп’ютерного профілю визначено взаємопов’язані компоненти їхньої готовності до застосування цифрових технологій у професійній діяльності: потребнісно-мотиваційний (передбачає наявність освітніх потреб і мотивації майбутніх фахівців до освоєння сучасних цифрових технологій і спонукає до професійної діяльності), когнітивно-змістовий (виявляється у професійних знаннях і вміннях майбутніх фахівців комп’ютерного профілю), діяльнісно-технологічний (охоплює загально-педагогічні вміння та спеціально-професійні навички застосування цифрових технологій у майбутній професійній діяльності) та рефлексивний (характеризується умінням використовувати професійний досвід у нових, нестандартних ситуаціях) [2].
Досвід зарубіжних освітніх тенденцій і теоретичні узагальнення щодо впливу цифрової трансформації суспільства набувають особливої актуальності в умовах синхронізації освіти України зі стандартами провідних країн світу. Інтеграція традиційних технологій і навчання і сучасних цифрових технологій сприяє створенню сучасного освітнього середовища, що, у свою чергу, потребує кваліфікованих фахівців. Тому на мою думку, підготовка майбутніх фахівців комп’ютерного профілю до застосування цифрових технологій у професійній діяльності є необхідним компонентом освіти України [3].
Отже, провідними концептуальними напрямами системи підготовки майбутніх фахівців комп’ютерного профілю до застосування цифрових технологій у професійній діяльності є: технологізація підготовки майбутніх фахівців комп’ютерного профілю; залучення здобувачів освіти до науково-дослідницької роботи; створення і застосування цифрових ресурсів у процесі підготовки майбутніх фахівців комп’ютерного профілю.
Літераутра:
1.Ожга М.М., Потапчук О.І., Ящик О.Б. Використання методу проєктів під час навчання систем тривимірного проєктування майбутніх інженерів-педагогів. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка: зб.наук.праць. Серія: Педагогіка. Тернопіль: ТНПУ ім.В.Гнатюка, 2020. №2. С.32-41.
2.Потапчук О.І., Гевко І.В. Сучасні інформаційні технології: навчально-методичний посібник. Ч.2. Тернопіль: ТНПУ, 2020. 140с.
3.Потапчук О.І. Smart-технології в освіті: посібник. Тернопіль: ТНПУ, 2024. 140с.