ВИКОРИСТАННЯ ІТ-ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
30.09.2021 20:29
[1. Information systems and technologies]
Author: Мала Ю.А., к.т.н., доцент, кафедра комп’ютерних наук та інженерії програмного забезпечення, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро;
Пирогов В.І., студент, кафедра комп’ютерних наук та інженерії програмного забезпечення, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро;
Лапець О.В., викладач, кафедра комп’ютерних наук та інженерії програмного забезпечення, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро
Останнім часом спостерігається стрімкий розвиток інформаційних технологій в різних сферах людської діяльності з метою оптимізації процесів управління, підвищення ефективності та продуктивності роботи різноманітних систем, економії ресурсів (час, матеріали тощо), підвищення надійності та точності.
Іноді рутинна робота при виконанні певних обов’язків в навчальному процесі здобувачами вищої освіти призводить до втрати найціннішого ресурсу – часу, який повинен бути витрачений для набуття необхідних компетентностей і практичних навичок за спеціальністю. Тому впровадження новітніх інформаційних технологій в навчальний процес, які нададуть можливість ефективніше, корисніше використовувати такий ресурс здобувачами освіти, як час, є актуальною задачею.
В останні роки інформаційні технології стали невід’ємною частиною в різних сферах діяльності людини, що дають змогу приймати більш оптимальні рішення певних задач, скорочувати час для швидкого оцінювання, аналізу та прогнозування.
Серед програмних продуктів, які задовольняють інформаційні потреби користувачів значне місце посіли інформаційні системи, які займаються пошуком, збором, зберіганням та обробкою текстових та чисельних даних.
В роботі була розроблена і реалізована програма «Помічник старости», яка має допомагати при виконанні обов’язків старости. Програмний засіб «Помічник старости», який реалізований в роботі допомагає при виконанні обов’язків старости групи. А саме – вести облік студентів в базі даних, наявність їх залікової книжки на руках старости, борг студента до фонду групи, тощо. Завдяки цьому програмному засобу, староста групи може забути про власні паперові нотатки, адже електронна база даних – надійне джерело збереження будь якої інформації. Для створення проекту було використано середу програмування С# Windows Form у платформі Visual Studio 2019.
Перевагами розробленої програми є :
1. Комфорт введення даних.
2. Швидкість роботи програми.
3. Можливість видалення або зміна вже існуючих параметрів.
4. Збереження всіх даних у надійній базі даних.
При окремому доопрацюванні програми, її можна використовувати як допоміжний інструмент для викладача. Наприклад: оцінка, здача лабораторних робіт, модулів, тощо. А програмний засіб може підраховувати поточний бал студентів, та вивести його до MS Excel 2016.
У результаті роботи було отримано готову самостійну програму для обліку студентів групи «Помічник старости», котра в повній мірі відповідає поставленій технічній умові задачі та доповнює її. В процесі тестування помилок в її роботі не знайдено, програма працює стабільно. Цей програмний продукт, який допомагає справлятись з обов’язками старости.
Розроблена програма «Помічник старости» є початковим етапом в розвитку інформаційних технологій в навчальному процесі, яка є ефективним інструментом при виконанні обов’язків старости групи і яка може вдосконалюватися за потребою користувача.
Література:
1. Рассел С., Норвиг П. Искусственный интеллект. Современный подход. М.: Вильямс, 2007. 1410 с.
2. Кравець П. Об'єктно-орієнтоване програмування: навч. посібник / Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 624 с.
3. Класы: Объектно-ориентированное программирование. URL: https://metanit.com/sharp/tutorial/3.1.php
4. C#: Класи. URL: https://ru.stackoverflow.com/?tags=c%23