ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ЕЛЕКТРИЧНІ МАШИНИ»
14.05.2024 14:57
[3. Technical sciences]
Author: Малищук Михайло Петрович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці; Деревянчук Олександр Володимирович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці
Особливості організації практичних занять з навчальної дисципліни «Електричні машини» вимагають звернення уваги на кілька ключових аспектів. Важливо забезпечити, що здобувачі освіти отримують знання та навички, які відповідають сучасним вимогам електротехнічної промисловості, що включає використання різних видів електричних машин та трансформаторів у галузях народного господарства.
Підготовка здобувачів освіти інженерно-педагогічних спеціальностей вимагає особливого підходу, адже вони повинні володіти не тільки глибокими технічними знаннями, а й навичками передачі цих знань іншим. В контексті навчальної дисципліни «Електричні машини», це включає розуміння основних принципів роботи та застосування електричних машин і трансформаторів, а також здатність ефективно передавати цю інформацію майбутнім фахівцям [1].
Перш за все, здобувачі повинні опанувати всі аспекти роботи з електричними машинами – від теоретичних основ до практичних навичок управління, обслуговування та діагностики. Вони мають вивчати структуру та принципи роботи різних типів машин, які включають асинхронні двигуни, синхронні генератори, трансформатори та інші спеціалізовані пристрої. Важливо, щоб вони не тільки знали, як ці машини працюють, але й розуміли, які технічні характеристики впливають на їхню ефективність та надійність.
Освітній процес для інженерно-педагогічних спеціальностей має включати розвиток педагогічних навичок. Здобувачі освіти повинні вчитися, як планувати заняття, використовувати різноманітні методики навчання та оцінювання, а також як мотивувати майбутніх фахівців. Важливою складовою є здатність адаптувати навчальний матеріал до різних умов навчання та індивідуальних потреб здобувачів освіти. Також критично важливою є підготовка до вирішення конфліктних ситуацій та управління класом.
Здобувачі освіти інженерно-педагогічних спеціальностей повинні постійно оновлювати свої знання та вдосконалювати навички, що включає як самоосвіту, так і участь у професійних тренінгах та семінарах. Важливо стежити за новітніми технологіями та методами в області електротехніки, щоб вони могли ефективно готувати студентів до вирішення сучасних інженерних завдань.
Практичні заняття повинні включати в себе детальні інструкції щодо випробувань і перевірки якості електрообладнання, яке використовується в електроустановках. Це дозволяє не тільки перевірити відповідність обладнання стандартам, але й ознайомити здобувачів освіти з процесами, що забезпечують надійність та ефективність в експлуатації. Важливим є залучення здобувачів освіти до процесу якісного ремонту та методів діагностики, що сприяє розумінню реальних умов роботи обладнання [2].
Література:
1. Електричні машини: методичні вказівки до самостійних занять / Деревянчук О. В., Кравченко Г. О. Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2023. 16 с.
2. Електричні машини: методичні вказівки до лабораторних занять / Деревянчук О. В., Кравченко Г. О. Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2023. 24 с.