ЕФЕКТИВНІСТЬ СИСТЕМ ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ЕФЕКТИВНІСТЬ СИСТЕМ ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ

13.05.2024 15:58

[1. Information systems and technologies]

Author: Андреєва Наталія Михайлівна, викладач вищої категорії, ВСП «Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету», м.Хмельницький; Чорний Артем Олександрович, здобувач фахової передвищої освіти, ВСП «Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету», м.Хмельницький


Сучасний стан науки управління підтверджує доцільність і необхідність розроблення нової парадигми економіко-математичного моделювання та формалізації відповідних методичних і модельних конструкцій до рівня прикладних інформаційних систем управління, що є адекватними до соціально-економічних трансформацій світового масштабу, зумовлених інформаційно-технологічною революцією та глобалізацією. 

Розвиток нової парадигми передбачає розробку та ефективне використання в практиці управління таких інструментальних засобів підтримки прийняття рішень, що дають можливість підвищувати конкурентоспроможність соціально-економічних систем у світовому економічному просторі.

Постійне підвищення ефективності виробництва – обов'язкова вимога до підприємства, що діє в умовах конкуренції [1]. Відповідно, перед підприємствами періодично виникає необхідність пошуку нових підходів до рішення цих завдань. Одним з найсучасніших підходів, що швидко завойовує популярність серед керівників різних підприємств є використання систем підтримки прийняття рішень (СППР).

Системи підтримки прийняття рішень (СППР) – це інтерактивна комп’ютерна автоматизована система (програмний комплекс), яка призначена для допомоги та підтримки різних видів діяльності людини при прийнятті рішень стосовно розв’язання слабоструктурованих або неструктурованих проблем.

Відповідні системи підтримки прийняття рішень (СППР) повинні забезпечувати паралельне виконання операцій, передбачати розподіл рішень, переговори, управління знаннями. Це свідчить про те, що СППР не будуть ефективними, якщо їм будуть притаманні характеристики класичних інформаційних систем, які являють собою ієрархії великих програм: послідовне виконання операцій, інструкції зверху донизу, централізовані рішення, управління даними, стабільність, тотальний контроль, передбачуваність, бажання зменшувати складність.

СППР не підготовлює рішення, а скоріше забезпечує даними, які використовуються разом з іншою інформацією користувачем для прийняття рішення. 

До найважливіших цілей систем підтримки прийняття рішень належать [2]: удосконалення рішень; збільшення продуктивності праці творців рішень; доповнення арсеналу інструментальних засобів творців рішень новими, продуктивнішими можливостями; полегшення виконання одного або більше етапів прийняття рішень (збору інформації, проектування, відбору альтернатив); упорядкування й полегшення аналізу можливих шляхів розв’язування проблем; допомога творцям рішень у розв’язанні неструктурованих або напівструктурованих проблем; підвищення компетентності творців рішень щодо управління знаннями.

Сучасним комп’ютерним СППР притаманні такі риси та властивості [2]: 

1. СППР надає керівникові допомогу в процесі прийняття рішень і забезпечує підтримку в усьому діапазоні контекстів структурованих, напівструктурованих і неструктурованих завдань. 

2. СППР підтримує і посилює (але не замінює і не відміняє) міркування та оцінки керівника та підвищує ефективність прийнятих рішень. 

3. СППР інтегрує моделі та аналітичні методи зі стандартним доступом до даних і вибіркою даних. 

4. СППР проста у використанні навіть для осіб, які не набули значного досвіду спілкування з ЕОМ та побудована за принципом інтерактивного розв’язування завдань (безперервний режим). 

5. СППР зорієнтована на гнучкість та адаптивність для пристосування до змін у середовищі чи в підходах до розв’язування задач, які обирає користувач.

6. СППР не мусить нав’язувати користувачеві певного процесу прийняття рішень.

Проблема прийняття рішень виникає в багатьох галузях людської діяльності. Причому кожна галузь висуває особливі вимоги, що визначає існування різних підходів щодо побудови системи підтримки прийняття рішень (СППР). Прийняття рішень (ПР) – це невипадковий вибір одного варіанта з принаймні двохелементної множини можливих дій. Вибір цієї дії здійснюється таким чином, щоб була досягнута деяка визначена мета, яка задовольнятиме особу, що приймає рішення [3].

Таким чином, завдання вибору СППР для конкретного підприємства повинна вирішуватися в кожному випадку з урахуванням його індивідуальних особливостей.

Література

1. Стратегія вибору системи підтримки прийняття рішень в управлінні підприємством. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream.pdf (дата звернення: 13.05.2024).

2. Система підтримки прийняття рішень з конфігурування алгоритмів генерування управлінських впливів на безпеку розвитку промислового підприємства. URL: http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/2_76_2020_ukr/30.pdf. (дата звернення: 13.05.2024).

3. Моделі систем підтримки прийняття рішень при управлінні підприємством. URL: file:///C:/Users/admin/Downloads/modeli-sistem-pidtrimki-priynyattya-rishen-pri-upravlinni-pidpriemstvom.pdf. (дата звернення: 13.05.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення