ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
07.12.2023 17:50
[1. Information systems and technologies]
Author: Семенова Юлія Євгенівна, керівник, Дніпровський ліцей №81 Дніпровської міської ради, Дніпро
Сьогодні неможливо призупинити використання цифрових технологій і кожна сфера діяльності, незалежно від напрямку, відчуває на собі суттєві зміни які пов’язані з розвитком діджиталізації як в Україні, так і в усьому світі, оскільки більше половини світової економіки ґрунтується на цифрових технологіях, що швидко витісняють аналогові. Діджиталізація відкриває нові можливості для розвитку людства, покращуючи і полегшуючи наше життя.
Найважливішим етапом становлення людини є освіта, що є міцним фундаментом розвитку українського суспільства, а якісна освіта дозволяє створювати потужний потенціал нашій країні і формувати конкурентоспроможну та ефективну економічну систему. Тому надання якісних освітніх послуг. в умовах ринкових відносин, є головним завданням кожного навчального закладу та найактуальнішим питанням сьогодення.
Діджиталізація навчального процесу надає більше можливостей як вчителю, учню, навчальному закладу, так і суспільству, що підвищує мотивацію навчання та дозволяє досягти свободи творчості, як на рівні учня, студента, так і викладача, потребуючи від кожного більш ретельної самостійної роботи [1-2].
Перевагами діджиталізації навчального процесу можна вважати:
– навчання у будь-який час, з будь-якого місця, міста або країни;
– використання різноманітних мультимедійних напрацювань для засвоєння матеріалу, отримання знань і вмінь;
– відкритий доступ до електронних підручників та інших джерел інформації у будь-який час;
– застосування соціальних мереж з метою створення навчальних спільнот та отримання додаткових матеріалів щодо вивчення предмету або розгляду проблеми;
– використання цифрових технологій для збільшення швидкості навчання та зменшення часу з метою досягнення певних результатів.
Практично у всіх містах України триває діджиталізація навчального процесу, так у Дніпровському регіоні створено інтернет-портали для відстеження відвідування дитиною школи та її успішності (онлайн-журнали і щоденники), зібрання онлайн-потрфелю з електронними підручниками, отримання учнями учнівського, підготовки школярів до національного мультимедійного тесту , а також розроблена єдина платформа з навчальними закладами міста Дніпра та необхідна інформація для підготовки випускників до вступу [3].
Слід відмітити, що діджиталізація не тільки прискорює навчальний процес і робить його зручнішим, але й значно розширює конкурентне середовище між навчальними закладами, а це вимагає впровадження нових інформаційних технологій в освітній і управлінський процеси, вивчення передового педагогічного досвіду і інновацій у галузі освіти, оновлення технічного оснащення навчальних класів і програмного забезпечення для підтримки комунікаційних зв’язків між учнями, вчителями та адміністрацією для надання більш якісних освітянських послуг.
Література
1. Міністерство освіти і науки. «Серпнева 2023: діджиталізація освіти в Україні». [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/serpneva-2023-didzhitalizaciya-osviti-v-ukrayini
2. Малахов А.А., Хмельна О. Діджиталізація закладу освіти як ефективна модель управління якістю надання освітніх послуг. International scientific journal «Grail of Science». № 10. 2021. С. 396 – 409.
3. Суспільне новини. Онлайн-портфелі та електронні щоденники: які сервіси працюють для школярів Дніпра. [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://suspilne.media/566759-onlajn-portfeli-ta-elektronni-sodenniki-aki-elektronni-servisi-pracuut-dla-skolariv-dnipra/