ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПОСЛУГ ПІДПРИЄМСТВА
09.11.2023 15:43
[2. Economic sciences]
Author: Козаченко Юлія Сергіївна, магістрантка кафедри туризму та готельно-рестранного бізнесу, Київський національний університет технологій та дизайну;
Тонких Олексій Григорович, кандидат економічних наук, доцент кафедри туризму та готельно-рестранного бізнесу, Київський національний університет технологій та дизайну
Інноваційні технології управління якістю послуг підприємства є важливою складовою сучасного бізнесу, оскільки вони дозволяють підприємствам покращити якість своїх послуг, впроваджувати нові підходи до управління та залишатися конкурентоспроможними на ринку.
У сучасному світі, де конкуренція надзвичайно висока, якість послуг стає ключовим фактором успіху підприємства. Клієнти вимагають високої якості та задоволення своїх потреб.
Застосування передових технологій благотворно впливає на діяльність компаній, а саме: збільшує їхню конкурентоспроможність, прибутковість, кількість споживачів, дозволяє переглянути комплектацію та вимоги до компетенції кадрів, якості продукції та послуг.
Якість та інновації є важливими та необхідними бізнес-ресурсами для всіх видів організацій. Однак найчастіше вони розглядаються як окремі галузі знань і відносини між ними в бізнес-контексті організацій носять щонайменше невизначений характер.
Якість об'єкта означає ступінь, в якому об'єкт задовольняє потреби та очікування тих сторін, які зацікавлені в даному об'єкті [1, с. 175]. Організації конкурують за високу якість своєї продукції (товарів та послуг), і для того, щоб досягти успіху, вони повинні своєчасно реагувати на зміну зовнішніх факторів навколишнього бізнес-середовища, а також прагнути виключно конкурентних результатів діяльності за допомогою грамотного налаштування своїх внутрішніх бізнес-процесів. Однак без нових рішень не буває реальних покращень, тому методи підвищення якості необхідно формувати з позицій творчості та інновацій [3, с.122].
Концепція інноваційної модернізації набуває все більшого значення як у національних ініціативах в галузі якості, так і в системі міжнародної стандартизації управління якістю, включаючи стандарти ISO. Інновації слід застосовувати для покращення якості у всіх сферах організації, включаючи технології, продукти, процеси тощо.
Практика застосування інструментів професійної якості може бути корисною в інноваційному процесі. При цьому інновація має бути концептуально новим і комерційно життєздатним рішенням, доступним для ринків та суспільства. Інновації спрямовані насамперед на покращення якості. Інновації в бізнесі безпосередньо пов'язані з поліпшенням характеристик продукту, підвищенням ефективності та результативності бізнес-процесів, радикальних структурних та операційних змін всередині організацій [4, с.103].
Технологічні інновації продуктів (товарів і послуг) надають практично необмежені можливості для поліпшення якості створюваних продуктів. Існують інновації в галузі інформаційних технологій, біотехнологій, нанотехнологій, оптичних технологій, енергетичних технологій, соціальних технологій, технологій благополуччя і т.д.
Об'єктами застосування нових технологій можуть бути всі товари народного споживання: від технічних виробів до сфери послуг та продуктів харчування. Тим не менш, ряд експертів відзначає деяку кризу в управлінні якістю, що виявляється в практичній відсутності інновацій у принципах, інструментах та інфраструктурі управління якістю.
Бізнес-лідери організацій зазвичай визнають важливість якості та інновацій на практиці, але вони не завжди їх впроваджують у рамках своїх управлінських обов'язків [2, с. 178]. Природно, директори компаній вимагають творчості, міркувань та інтуїції не менше, ніж раціональних рішень, заснованих на фактах, так як їм у своїй діяльності доводиться стикатися як з дилемами, так і з проблемами. Інноваційне управління якістю дозволяє підприємствам бути більш адаптивними, зменшувати витрати та задовольняти потреби клієнтів. Разом з цим постійне вдосконалення технології управління якістю та створення інноваційних рішень щодо політики якості дозволяє підприємствам готельно-ресторанного бізнесу залучати все більше клієнтів та підвищувати власну конкурентоспроможність у сфері послуг.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.Бичківський Р. Управління якістю: навч. посіб. Л.: Львівська політехніка, 2014. 329 с.
2.Гуткевич С. О., Корінько М. Д., Сафонов Ю. М. та ін. Внутрішній економічний механізм підприємств: підручник. Київ: Діса плюс, 2015. 556 с.
3.Момот О. І. Менеджмент якості та елементи системи якості. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 368 с.
4.Шаповал М. І. Менеджмент якості: підручник. 3-тє вид., випр. і доповн. Київ: Знання, 2015. 471 с.