ВПЛИВ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ НА ФУНКЦІОНУВАННЯ ГОТЕЛЮ
18.09.2023 08:54
[1. Information systems and technologies]
Author: Антонюк Юлія Олександрівна, 2 курс, 2м група ФРГТБ, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ
Бізнес-процес ― впорядкованість дій щодо виконання певного виду діяльності, що відбуваються на всіх етапах життєвого циклу готельного підприємства. Бізнес-процес – це сукупність взаємопов’язаних заходів або задач, спрямованих на створення необхідного продукту чи послуги для споживача, це послідовність дій та операцій, які виконуються в готельній діяльності з метою надання гостям комфортного і якісного обслуговування, забезпечення операційної ефективності та досягнення прибутку [1].
Бізнес-процеси підприємства поділяються на 4 групи: основні, підтримуючі, бізнес-процеси управління та розвитку.
Основні бізнес-процеси – це процеси, які створюють вартість продукту і сам продукт, що має цінність для гостя; формують результат і споживчі якості, за які гість згоден платити гроші. Вони безпосередньо спрямовані на отримання прибутку.
Підтримуючі бізнес-процеси – це постачальники основних процесів, процеси, які забезпечують інфраструктуру готелю та її надійне функціонування.
Бізнес-процеси розвитку – це процеси, які не створюють прибутку у поточній діяльності, але спрямовані на отримання переваг і прибутку у майбутньому, забезпечують розвиток готелю.
Бізнес-процеси управління – це процеси, які спрямовані на керування усіма трьома попередніми групами бізнес-процесів. [2]
Бізнес-процеси мають важливий вплив на функціонування готелю. Ось кілька способів, якими це відбувається:
1.Бронювання та реєстрація гостей: процес бронювання стає основним елементом для готелю. Від надійної системи бронювання залежить наскільки ефективно можна розпланувати кімнати та забезпечити доступність. Крім того, процес реєстрації гостей повинен бути швидким і зручним.
2.Управління запасами: готель повинен ефективно управляти запасами, такими як меблі, постільна білизна, продукти харчування і т. д. Це допомагає уникнути надмірних витрат і забезпечити зручне та приємне перебування для гостей. Бізнес-процеси допомагають готелю ефективно використовувати ресурси, такі як праця, обладнання та матеріали. Це дозволяє підтримувати високу ефективність та уникати зайвих витрат.
3.Обслуговування гостей: бізнес-процеси повинні бути налаштовані так, щоб забезпечити високу якість обслуговування та задоволення потреб гостей. Задоволені гості схильні повертатися і рекомендувати готель іншим.
4.Маркетинг і продажі: процеси маркетингу та продажу допомагають готелю привертати нових гостей і зберігати постійних клієнтів. Вони включають в себе рекламу, інтернет-маркетинг, програми лояльності і т. д. Ефективний маркетинг може допомогти готелю виділятися серед інших готелів і приваблювати більше гостей.
5.Фінансове управління та фінансовий успіх: готель повинен вести облік фінансів, контролювати витрати, розраховувати доходи і прибуток. Ефективне фінансове управління є ключем до стійкості і успіху. Добре організовані бізнес-процеси допомагають контролювати витрати, збільшувати прибуток та зменшувати фінансовий ризик. Готель може досягти більшої прибутковості, оптимізуючи витрати та максимізуючи виручку.
6.Управління персоналом: процеси управління персоналом включають найм, навчання, розподіл обов'язків і оцінку працівників. Якість обслуговування залежить від ефективного управління персоналом.
7.Співпраця з постачальниками: готель має взаємодіяти з різними постачальниками, включаючи постачальників продуктів, обладнання, послуги та інше. Ефективна співпраця забезпечує високу надійність і якість обслуговування.
8.Виконання стандартів: готелі мають дотримуватися різноманітних стандартів, включаючи вимоги якості обслуговування, безпеки і гігієни. Дотримання цих стандартів впливають на репутацію готелю та його статус.
Всі ці бізнес-процеси повинні бути належним чином налаштовані, автоматизовані і оптимізовані для досягнення успіху готелю, забезпечення високої якості обслуговування і задоволення потреб гостей.
Успіх в організації бізнес-процесів готельного об’єкта полягає у безперебійній діяльності всіх складових, які впливають на його функціонування. Основою цього є налагодження комунікації між відділами для ефективного надання послуг гостю. Ці процеси взаємодіють між собою і вимагають уважного планування, координації та управління, щоб забезпечити успішну діяльність готелю. Ефективне впровадження і автоматизація цих процесів може покращити продуктивність, знизити витрати та підвищити задоволення гостей.
Для ефективного функціонування всіх відділів насамперед потрібно правильно підібрати персонал, який зможе надавати якісні послуги гостям. Проте співробітники мають постійно підвищувати рівень особистісного розвитку, чому зазвичай сприяє керівник готелю у вигляді проведення різноманітних тренінгів для працівників, а також шляхом мотивації персоналу: премії, перспективи кар'єрного зростання, нагороди, тощо [3].
Отже, бізнес-процеси в готелі вкрай важливі, оскільки вони впливають на всі аспекти готельної діяльності, включаючи якість обслуговування гостей, фінансовий стан готелю, ефективність маркетингової діяльності, його загальний успіх і подальший розвиток.
Список використаних джерел
[1] Організація бізнес-процесів у готельно-ресторанному бізнесі [Електронний ресурс] URL: https://modecon.mnau.edu.ua/issue/38-2023/pavliuk.pdf
[2] Управління якістю послуг [Електронний ресурс] URL: https://ontu.edu.ua/download/konfi/2021/all-ukrainian_student_scientific_works_ce/Processes-of-the-quality-managemen.pdf
[3] Організація бізнес-процесів у готелі та їх роль у збільшенні прибутку [Електронний ресурс] URL: https://ribashotelsgroup.ua/blog/organizatsiya-biznes-protsessov-v-otele-i-ih-roly-v-uvelichenii-pribili/
_____________________________________________________________________
Науковий керівник: Іванова Олена Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ