ПРОЦЕС ОБРОБКИ РІЗНИХ ТИПІВ ВАНТАЖІВ В АЕРОПОРТУ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2011

ПРОЦЕС ОБРОБКИ РІЗНИХ ТИПІВ ВАНТАЖІВ В АЕРОПОРТУ

14.09.2021 21:39

[3. Technical sciences]

Author: Дорошенко К.А., курсант, Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ, м. Кременчук; Панченко В.І., викладач вищої категорії, Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ, м. Кременчук, Циклова комісія технічного обслуговування авіаційної техніки


В обсязі зовнішньоторговельних перевезень вантажі, що перевозяться авіатранспортом, мають не більше 2% від загального тоннажу. При цьому в грошовому вираженні вони складають до 35-40% торгового обороту. Тобто, повітряним транспортом перевозиться дорогий вантаж. При цьому для авіакомпаній вантажні перевезення є не менш прибутковими, ніж пасажирські перевезення бізнес-класом. Обслуговування вантажних перевезень в аеропорту вимагає створення спеціальних умов для різних категорій вантажів:

- цінний вантаж - валюта в грошових знаках або монетах, цінні папери, кредитні і банківські картки, ювелірні вироби, дорогоцінні метали, дорогоцінне або напівдорогоцінне каміння, включаючи промислові алмази, а також цінні предмети мистецтва;

- небезпечний вантаж - це вироби або речовини, які при перевезенні на повітряних судах здатні створювати значну загрозу життю та здоров'ю пасажирів, безпеки польоту і збереження майна;

- швидкопсувний вантаж - продукти рослинного або тваринного походження і їх переробки, живі рослини, рибопосадковий матеріал і ін., які вимагають особливих умов при зберіганні і транспортуванні (оптимальних температур, вологості і т.ін.); їх приймають до перевезення лише з оформленим посвідченням (паспортом) якості і транспортують, як правило, прямими рейсами в терміни, що забезпечують збереження вантажу;

- великоваговий вантаж - вага одного вантажного місця якого перевищує 80 кг;

- легкий вантаж - обсяг якого більше 0,008 м3 (8000 см3) на 1 кг брутто;

- об'ємний вантаж - вага 1 м3 якого менше 167 кг.

Несупроводжуваний багаж, оформлений вантажною накладною, також вважається вантажем. Цінні, швидкопсувні, небезпечні вантажі, живність відносять до категорії особливих вантажів. Якщо вони знаходяться на борту, це відбивається в СЗВ і в повідомленнях про завантаженні ПС за допомогою спеціальних кодів. Стандартні коди ІАТА та бланки СЗВ містяться в главі 10 «Принципів організації вантажно-розвантажувальних робіт повітряних суден», розроблених цією організацією. транспортування живих тварин регламентується правилами ІАТА «Live Animals Regulations».

Вантажі з оголошеною цінністю, вантажі, за своїм характером мають підвищену цінність (вироби з хутра та шовку, хутро, радіодеталі і ін.), цінність яких не оголошена, а також швидкопсувні вантажі бортпровідник приймає на вантажному складі з обов'язковою перевіркою маси.

Опломбовані вантажі, в тому числі з оголошеною цінністю, приймаються на борт ПС з обов'язковою перевіркою справності упаковки, наявності пломб і їх відповідності з відміткою в вантажній накладній.

Вантажі або пошта, що перевозяться з супроводом, приймаються на борт літака тільки в присутності супроводжуючого. Відповідальність за збереження таких вантажів і пошти покладається на супроводжуючого, бортпровідник повинен надавати йому можливе сприяння в забезпеченні збереження вантажу.

Для кожної категорії вантажів розроблені технології транспортування, складування і зберігання в аеропорту. Найбільш поширені транспортування вантажів в контейнерах, на піддонах і розсипом. У вантажних комплексах, що мають значний обсяг контейнерних перевезень, для стоянки вантажних ПС повинні бути передбачені вантажні перони, що примикають до основної будівлі вантажного комплексу.

Контейнери з вантажем, що прибули в аеропорт призначення в справному вигляді, зі справними пломбами відправника передаються одержувачу без перевірки кількості місць, стану й маси вантажу. При перевезенні вантажів у контейнерах бортпровідник приймає їх за кількістю, перевіряючи справність, наявність та збереження пломб і звіряє відповідність номерів контейнерів та пломб з поштово-вантажний відомістю [1].

Перед плануванням авіаперевезення потрібно отримати консультацію у фахівця з перевезення небезпечних вантажів. Якщо вантаж виявиться дійсно небезпечним – не кожен аеропорт має ліцензії і сертифікати на прийом та обробку небезпечного вантажу. Тому вантаж, можливо, доведеться відправляти в інший, найближчий аеропорт, а далі використовувати для доставки в потрібний пункт призначення наземний транспорт. Що стосується авіакомпаній, то у них можуть бути свої правила і обмеження, щодо окремих класів небезпеки.

Небезпечний вантаж повинен мати упаковку, яка повністю відповідає всім діючим стандартам та регламентам. Упаковка небезпечного вантажу повинна бути сухою і чистою, без гострих кутів і виступів, щоб не пошкодити інші вантажі або літак. Упаковка для рідких або сипучих вантажів повинна витримувати високий тиск, вібрації і температурний режим в літаку і повністю виключити витік або розсип вмісту під час польоту. Потрібно відповідально ставитися до упаковки небезпечного вантажу.

Перевезення небезпечного вантажу можливе тільки при наявності супровідних документів, таких як:

- Паспорт безпеки речовини (MSDS- material safety data sheet);

- Технічні умови.

При відсутності вищевказаних документів необхідно надання даних які максимально описують характер вантажу (повний опис, склад, властивості тощо). Так само необхідні дані які описують зовнішню і внутрішню упаковки, вага (нетто, брутто), літраж [2].

Література:

1. Махітько В. П., Захарова І. В. Вступ до спеціальності «Організація аеропортової діяльності»: навчальний посібник. - Ульяновськ: УІ ГА, 2017. - 108 с.

2. http://www.trans-service.com.ua/dlya-klientov/sovetyi-po-perevozke-avia-gruzov/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення