ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
21.06.2023 17:00
[2. Economic sciences]
Author: Масалітін Ярослав Анатолійович, студент, Сумський державний університет;
Яценко Валерій Валерійович, кандидат технічних наук, доцент, Сумський державний університет
Штучний інтелект (ШІ) – технологія, що вже є частиною сучасного світу, яка здатна значним чином позитивно впливати на ефективність діяльності підприємств та прийнятих рішень. Конкурентоспроможність підприємств наразі майже неможлива без використання інноваційних технологій, особливо штучного інтелекту, що лежить в основі сучасного підходу до конкурентних вимог ринків.
Штучний інтелект дає можливість швидко оперувати даними та виконувати задачі за поданими алгоритмами. Таким чином штучний інтелект здатен виконувати ефективно задані функції, мінімізуючи витрати та збільшуючи ефективність виконання та показники рентабельності.
Також важливим є можливість заміни людського ресурсу на одноманітних операціях. Така технологія є невід’ємною частино Industry 4.0, на стадії якої зараз перебуває розвиток промисловості, та підвищує продуктивність роботи підприємства.
Особливо увагу слід приділити значенню штучного інтелекту при аналізі Великих даних (Big Data). Здатність штучного інтелекту швидко опрацьовувати за допомогою вказаних алгоритмів значні масиви даних, що змінюються, дає можливість приймати зважені рішення на підприємстві Таким чином також пришвидшується процес обробки та уникаються помилки, що є наслідками людського фактору. Штучний інтелект дає можливість звернути увагу на елементи, що не були враховані при аналізі ринку для прийняття більш раціонального рішення з урахуванням усіх тенденцій.
Якщо розглядати з боку взаємодії підприємства зі споживачем, то штучний інтелект яскраво показує свою ефективність у створенні контенту та аналізі поведінки покупців. Таким чином штучний інтелект може збільшити кількість залучених та потенційно зацікавлених клієнтів за допомогою ефективної маркетингової стратегії, розробка якої в традиційних умовах потребує велику кількість часу на створення та реалізацію.
З негативних наслідків впровадження штучного інтелекту на підприємство можна виділити збільшення проблем з безпекою, необхідність у оновленні інформації та висока вартість процесу машинного навчання та вплив на ринок праці, що є переважно проблемою не підприємства а суспільства та може призвести до суспільної напруги та вже таким чином вплинути на кон’юнктуру ринку та саме підприємство. Однак пошук шляхів вирішення, таких як підвищення захисту в кіберпросторі, автоматизація оновлення інформації, ретельне планування бюджету на розробку чи партнерство при розробці, зменшує негативні аспекти впровадження та є обов’язковим етапом.
При всьому, розвиток штучного інтелекту не стоїть на місці. Незважаючи на вже значне використання штучного інтелекту в різних галузях, технологія продовжує розвиватися та покращуватися. Така тенденція в найближчий час призведе до збільшення потужностей штучного інтелекту та можливості навчання без втручання, що ще більше зменшить витрати на аналіз інформації та рутинні завдання на підприємстві, що можуть бути виконані за рахунок штучного інтелекту.
Таким чином, штучний інтелект є необхідним впровадженням в підприємницьку діяльність, так як сприяє ефективній роботі та управлінню підприємства. Він дає можливість оптимізувати алгоритмічні процеси, уникнути помилок з огляду на людський фактор, підвищити якість обробки інформації для ґрунтовнішого прийняття рішень, покращити маркетингову стратегію підприємства та підвищити його конкурентоспроможність. Однак варто також зважати на мінуси штучного інтелекту та приділяти увагу пошуку шляхів зменшення ризиків від його використання.