ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЄКТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
27.03.2023 19:10
[3. Technical sciences]
Author: Лянга Сергій Петрович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича;
Деревянчук Олександр Володимирович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича;
Алексєєва Ліліана Ілліодорівна, викладач-методист, викладач вищої категорії, Педагогічний фаховий коледж Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, м. Чернівці
В умовах розвитку економіки, швидкої зміни технологій, нової якості соціуму сучасна освіта базується на високотехнологічних засобах навчання, характеризується значною універсальністю, мобільністю та фундаментальністю. Традиційна роль педагога змінюється. Учитель закладу загальної середньої освіти має впроваджувати сучасні тренди в освіті, уміти використовувати та вибирати актуальні інформаційно-комунікаційні технології та педагогічні для навчання учнів; між учасниками навчального процесу організовувати співробітництво та комунікацію; проектувати освітнє електронне середовище та електронні ресурси, бути помічником для учнів, добре розуміти їх потреби та особливості та враховувати в навчальному процесі, пізнавальні стилі навчання, для ефективної співпраці нові сервіси та інструменти, комунікації дистанційно та під час навчання в класі.
За твердженням науковців (Agostini, 2020), завдяки цифровим технологіям «... вхідні дані стають взаємопов’язаними, внаслідок чого більшість інноваційних процесів реалізується у міжорганізаційних екосистемах учасників; інноваційні процеси поступово скорочуються, вдосконалюючи фази, на яких збирається інформація та використовується зворотний зв’язок з усіма зацікавленими сторонами; результати інновацій все частіше набувають форми платформ, що використовуються для створення вартості шляхом узгодження пропозиції з попитом» [1].
В умовах дистанційного навчання набрав популярності сервіс LearningApps.org. Це інструмент для перевірки й закріплення знань, формування критичного мислення. Він є зручним у використанні й дає змогу створювати інтерактивні завдання різних рівнів складності: вікторини, кросворди, пазли та ігри.
Студенти можуть самостійно створювати завдання, а можуть і виконувати завдання, підготовлені викладачем. Основною перевагою сервісу є те, що додатки створюються виключно українською мовою.
Унікальним інструментом для організації групової роботи, рефлексії є MindMeister. Це сервіс, що дає змогу створювати інтелект-карти, використання яких в освітньому процесі забезпечує зворотній зв’язок, зокрема, через підсумкове та формувальне оцінювання.
Ефективним у професійні підготовці майбутніх педагогів є використання онлайн-інструментів за допомогою ґаджетів. Наприклад, Nearpod – це онлайн-інструмент, що дає змогу викладачам створювати індивідуальні завдання й відстежувати їх виконання за допомогою мобільних пристроїв.
Особливістю цього сервісу є те, що користувачі мають можливість підключитися до Nearpod 3D і Nearpod VR [2].
Цікавою для використання є ігрова платформа для навчання Kahoot, що дає можливість створювати, відтворювати, відкривати й ділитися цікавими дидактичними іграми за лічені хвилини. Для швидкого отримання даних від студентів використовують віртуальні дошки. Наприклад, Padlet є одним із сервісів, що дає можливість усім учасникам освітнього процесу спільно працювати на веб-стіні, на яку можна прикріплювати файли, фото, покликання на сайти тощо. Стіна може модеруватися кількома учасниками, доступ для читання й редагування може бути відкритим для всіх бажаючих.
Перспективи подальших досліджень убачаємо в характеристиці цифрової компетентності сучасного учителя закладу загальної середньої освіти.
Література
1. The Agostini’s Times.– Режим доступу: https://www.agostinislimited.com/ assets/pdfs/2020_annual_report.pdf. (дата звернення: 12.03.2023).
2.Цифрові технології у професійно-педагогічному розвитку педагога. – Режим доступу: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/bitstream/123456789/2579/1/16.pdf. (дата звернення: 12.03.2023).