ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГ В УКРАЇНІ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГ В УКРАЇНІ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ

18.10.2022 12:40

[2. Економічні науки]

Автор: Пархаєва Наталя Вікторівна, кандидат технічних наук, доцент, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ; Миронець Ярослава Петрівна, здобувач вищої освіти, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ


Відомо, що інтернет-маркетинг є практикою використання всіх аспектів традиційного маркетингу в Інтернеті, що охоплює основні елементи маркетинг-міксу: ціна, продукт, місце продажу та просування. Основна мета технологій інтернет-маркетингу – отримання максимального ефекту від потенційної аудиторії сайту [1]. Інтернет-маркетинг є основною складовою електронної комерції, адже має велику кількість переваг, і на відміну від традиційної реклами, яка розміщується в газетах, на телебаченні, банерах, білбордах, плакатах, інтернет-маркетинг функціонує онлайн. Не менш важливими характеристиками, є інтерактивність, глобальне охоплення, точність, рентабельність, автоматизація. Іншими словами – це все, що досягається завдяки онлайн розміщенню та сучасним цифровим технологіям.

Сучасні події в світі тільки прискорюють перехід в онлайн. Бізнеси, освіта, спорт, консультування й інше – майже всі сфери життя перейшли на дистанційну форму з початком пандемії. Кількість користувачів мережі Інтернет у 2021 році стало на 21% більше в порівнянні з 2018 роком, а за прогнозами глобальної платформи бізнес-даних Statista кількість користувачів інтернету у 2022 році зросте ще на 6%, і користуватися інтернетом буде 5 млрд населення світу. Окрім того, дані Statista на січень 2021 року свідчать про те, що 4,66 млрд осіб є активними користувачами інтернету, з яких 4,32 млрд – користувачі мобільного інтернету і 4,2 млрд населення постійно користуються соціальними мережами. За допомогою Інтернету існує можливість спілкуватися з людьми по всьому світу, ділитися своїми світлинами, створювати розважальні відео, шукати картинки, знаходити однодумців, купувати товари і отримувати послуги [2].

Представлені дослідження підтверджують не тільки світову тенденцію, а і збільшення користування мережею Інтернет в Україні завдяки поширенню доступу до мережі, розвитку технологій, що забезпечують швидкість з’єднання, доступності смартфонів для населення, бажання вітчизняних підприємств взаємодіяти зі споживачами у найбільш зручному для них варіанті. 

Слід звернути увагу, що українські торговельні компанії повинні паралельно створювати контент в Інтернет-мережі, який відповідає потребам цільової аудиторії та заохочує дізнатись більше про продукт чи послугу. Бізнес повинен бути в тренді та використовувати конкретний інструментарій для реалізації обґрунтованої стратегії в певних умовах діяльності. Так, з початком повномасштабної війни на території України змінились звичні методи комунікації зі споживачами. Змінилися і тренди що саме публікувати, які повідомлення нести до клієнта, на перший план вийшли такі посилання, як підняття тем самоідентифікації, української культури, цінностей, прогнозів на майбутнє. Детальніше про це говорить ситуативний маркетинг – доволі складний інструмент, який потребує швидкої реакції та вміння аналізувати поточну ситуацію у суспільно-політичному житті. Вдало дібравши інфопривід та вміло його адаптувавши під цінності компанії, можна отримати не тільки прибуток, любов і повагу аудиторії, а й безкоштовну увагу медіа [3]. Саме такі повідомлення клієнту доносяться за допомогою загальноприйнятих інструментів Інтернет-маркетингу, які можна узагальнити в таблиці.

Таблиця 

Характеристика інструментів Інтернет-маркетингу





Джерело: [4]

Для ефективного просування товару або залучення клієнтів наведений в таблиці інструментарій потрібно використовувати одночасно з трендами. Прикладом, найбільш популярний з них – чат-бот – програма, яка імітує реальну розмову з користувачем, дозволяє спілкуватися за допомогою текстових або аудіо повідомлень на сайтах, у месенджерах, мобільних додатках або по телефону. На даний час, в складних умовах воєнного стану в Україні, чат-бот є універсальним рішенням для будь-якої торговельної компанії, який при певних налаштуваннях дозволить самостійно знаходити споживачів, збиратиме маркетингову інформацію та бути на зв’язку з клієнтами 24/7.

Можна визначити тенденцію зростання чисельності користувачів мережі Інтернет, які віддають перевагу відео-матеріалам, зокрема LIVE-відео, ніж текстовим матеріалам. Значна кількість моделей використання відеомаркетингу привертає увагу клієнтів, тому використання інтерактивного контенту дозволяє підштовхнути потенційного покупця до взаємодії з продуктом. Також ігровий формат (гейміфікація) значно полегшує процес комунікації і тепер використовується як маркетингова стратегія для торговельних компаній, спрямованих на підвищення лояльності клієнтів, впізнаваності бренду та активізації продажів. У світі за останні роки були представлені різні моделі взаємодії зі споживачами: від інтерактивних ігор, до віртуального туру по підприємству. В Україні такий тренд лише зараз починає набирати оберти, тому що розробка програмного забезпечення для реалізації AR і VR-технології потребує суттєвих вкладень коштів. 

На даний час, використовуючи персоналізований маркетинг, вітчизняні торговельні компанії можуть збирати більше інформації про потенційних споживачів і думки вже існуючих клієнтів на основі таких інструментів, як: CRM-системи, аналітика з власного сайту, соціальних мереж, дані e-mail розсилок, статистика мобільного додатку та інші. Також Google впровадив «нульову позицію» в результатах пошуку, що містить як текст, так і фото та дозволяє відображати у верхній частині сайту відповіді на пошукові питання.  Використовуючи «нульову позицію» є ймовірність, що користувач не перейде до сайту, тому що його задовольнить побачена коротка відповідь на поставлене питання.

Отже період пандемії активізував розвиток у сфері Інтернет-маркетингу та його інструментів, а повномасштабна війна в Україні внесла корективи у підходи до організації бізнесу та спілкування зі споживачами товарів і послуг. Перспективними інструментами на даний час у роботі вітчизняних торговельних компаній з клієнтами є чат-боти, персоналізований маркетинг, відео-матеріали, гейміфікація, створення інтерактивного контенту з використанням віртуальної та доповненої реальності. Подальше їх використання дозволить підвищити довіру споживачів, забезпечити лояльність до бренда, збільшити прибутки і оптимізувати комунікацію зі своїми клієнтами. Процеси еволюції, технічного прогресу, трансформація світових тенденцій і відповідна адаптація до нових умов діяльності потребує від бізнесових структур готовності до постійного аналізу ситуації, корегування стратегії та використання сучасних інструментів Інтернет-маркетингу.  

Література:

1. Борисова Т. М. Комплексний Інтернет-маркетинг / Т. М. Борисова. – Тернопіль: Економічна думка, 2022. – 272 с.

2. Храпкіна В. Сучасні тренди Інтернет-маркетингуУ / В. Храпкіна, Н. Брюшко. // Економіка та суспільство. – 2022. – №38.

3. Данилюк Д. Тренди в комунікаціях і маркетингу воєнного часу [Електронний ресурс] / Даяна Данилюк // Bazilik. – 2022. URL: https://bazilik.media/trendy-v-komunikatsiiakh-i-marketynhu-voiennoho-chasu/.

4. Rodionov S. INTERNET MARKETING IN UKRAINE: MODERN TRENDS AND TOOLS / Sergii Rodionov. // Journal of Strategic Economic Research. – 2022. – №3. – С. 110–118.







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення