ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ЦИФРОВОГО РОЗВИТКУ
18.10.2022 12:24
[2. Економічні науки]
Автор: Мельник Маріанна Василівна, студентка Вінницького технічного фахового коледжу
Сучасні умови розвитку економічних процесів та участь в них цифровізації призводять до складної форми позитивних і негативних проявів, що мають відображення в діяльності компаній. Для досягнення довгострокового позитивного результату суб’єктам господарювання необхідно намагатися зменшити ризики, пов’язані з впровадженням інноваційних технологій, і використовувати наявні можливості.
Серед основних напрямків компанії слід звернути увагу на вивчення можливостей використання цифрового маркетингу.
Активне просування передових технологій на міжнародному та національному рівнях призведе до зміни соціально-економічних відносин у суспільстві.
Цифровізація прискорює зміни у всіх видах економічної діяльності, виступаючи драйвером революційних змін у існуючих виробничих процесах.
Оптимізація діяльності компанії в умовах цифрового розвитку можлива за допомогою маркетингу, який дозволяє розширити цільову аудиторію та встановити довгострокові відносини з нею.
Побудова та реалізація ефективної маркетингової стратегії в умовах цифровізації дозволяє оптимізувати структуру бізнесу, що забезпечує належний рівень гнучкості та адаптації до умов зовнішнього середовища.
Інтернет змінив маркетинговий ринок, збільшивши частку релевантного інформаційного контенту в цифровому середовищі, а усвідомлення нових реалій змушує велику кількість брендів зосередитися на формуванні цифрових рекламних бюджетів, використовуючи, як і решта, офлайн-канали комунікації.
Сучасні сервіси дозволяють компаніям отримувати детальну статистичну інформацію про ефективність комунікації повідомлень про продукти та визначати шляхи покращення використання рекламних бюджетів.
Розвиток маркетингового ринку в цифровому середовищі поступово відмовляється від створення вимірювальних систем окремими фахівцями на основі їх практичного та теоретичного досвіду, і зосереджується на алгоритмах глибокого навчання, які збирають та обробляють загальну та практичну інформацію про потенційних клієнтів.
Компанії розглядають штучний інтелект як ефективний інструмент для підвищення ефективності таргетингу в процесі визначення цільової аудиторії певної тематичної спрямованості [3].
Можна визначити наступні особливості маркетингу в умовах цифрового розвитку:
– маркетингова цифрова система визначається збільшенням частки бюджетних коштів компанії на цифрові канали зв’язку в загальних витратах на маркетинг. На деяких ринках частка досягає 50%, і цей факт не можна ігнорувати. Основним завданням цих процесів є підвищення якості обслуговування клієнтів.
– діджиталізація маркетингу, залежить від взаємодії між споживачами та учасниками ринку, яка часто асоціюється з цифровими технологіями. Таким чином, наприклад, QR-коди підключають користувача до світу інформації, доступ до якої можна отримати, відсканувавши веб-сайт або іншу сторінку в Інтернеті.
– інформаційні технології накладаються на традиційні галузі з «цифровим відбитком»: роздрібна торгівля, логістика, транспорт, медіа, фінансові послуги – і поступово зливаються з ними, створюючи нові промислові бізнес-моделі.
– інструментарій креативного маркетингу визначає склад і структуру бізнес-пропозиції, стратегію регіонального розвитку, види концентрації ділового капіталу, методи управління споживчою лояльністю.
Сучасні фахівці в області маркетингу використовують різні спеціальні програми для аналізу, управління рекламними компаніями, управління контентом і відносинами з клієнтами.
Основні сучасні тенденції, що визначають розвиток маркетингових комунікаційних технологій на глобальному рівні на сучасному ринку інновацій: стрімке впровадження Digital Marketing, використання екосимволіки, раціональність та ощадність, орієнтація на базові цінності, креативні інновації та ін. [1].
Інтернет-технології України мають стрімку динаміку розвитку, і навіть під час війни сегмент електронної комерції не зменшується, а навпаки зростає, адже деякі товари та послуги, недоступні на традиційному ринку через військові дії.
Концепція маркетингу в умовах цифрового розвитку набагато ширша за електронну комерцію, оскільки в соціальних мережах, маркетингу електронною поштою, SEO-просуванні тощо – цифровий маркетинг має багато переваг для бізнесу, але у військових ситуаціях навіть створюються додаткові переваги, які включають миттєву отримання інформації про зміни ринку, аудиторії, попиту, тощо [2].
Отже, сучасні цифрові технології дозволяють отримати багато переваг для маркетингової діяльності, адже створюються платформи та фінансові стимули для розвитку підприємництва в Україні, а основними інноваційними інструментами цифрового маркетингу, є технології, які дозволяють отримати більше інформації про товар чи послугу через Інтернет, а також отримати зворотній зв'язок від аудиторії.
Література
1. Боднарук О. В. Особливості формування інноваційного інструментарію сучасного маркетингу в умовах трансформації цифрової економіки. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. 2021. № 27. C. 13–21.
2. Витвицька О., Суворова С., Корюгін А. Вплив цифрового маркетингу на розвиток підприємництва в умовах війни. Економіка та суспільство. № 40. 2022. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1518/1460 (дата звернення 06.10.2022).
3. Пономаренко І. Особливості формування маркетингових комунікацій в умовах цифровізації. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. №7. 2021. С. 91–96.
_______________
Науковий керівник: Масловата Дар'я Романівна, викладач, Вінницький технічний фаховий коледж