СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ КОНДИТЕРСЬКИХ ВИРОБІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ КОНДИТЕРСЬКИХ ВИРОБІВ

01.09.2022 14:57

[2. Економічні науки]

Автор: Ганіч Світлана Сергіївна, студентка, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського", м. Київ


Кондитерська галузь - одна з галузей харчової промисловості України, що найбільш динамічно розвивається. Місткість внутрішнього ринку кондитерських виробів України характеризується динамічним зростанням: протягом 2014 - 2021 років продажі зросли з 90353,6 млн. грн до 172804,5 млн. грн, тобто приріст становив 82450,9 млн. грн згідно з даними Державної служби статистики України [1]. Розглянемо розвиток кондитерської галузі в динаміці на рисунку 1 та 2:





Рис. 1 - Динаміка виробництва кондитерської продукції у кількісному вираженні 

Джерело: складено автором за [1]






Рис. 2 - Динаміка реалізації кондитерської продукції у вартісному вираженні

Джерело: складено автором за [1]

Хоча рисунок 1 демонструє постійне спадання, ми також бачимо з рисунку 2, що реалізація кондитерських виробів має тенденцію до зростання. 

А враховуючи загальну тенденцію до росту цін, що можна спостерігати дивлячись на зростаючу динаміку індексу споживчих цін (від 101% до 110% за останні 7 років [1]), можемо дійти висновку, що ріст вартісних показників очевидно завдячує загальному зростанню цін на продукцію та інфляції.

Як бачимо, в кондитерській галузі виникла проблема спаду виробництва, причини якої можемо виділити наступні:

- політична ситуація в країні, 

- динаміка до зниження кількості населення,

- зниження загальної купівельної здатності населення,

- збільшення собівартості продукції [2]. 

Вважаємо, що головними перспективними напрямками розвитку галузі мають бути:

- ріст експорту товарів,

- покращення якості самої продукції,

- робота з формуванням репутації компанії та іміджу торгової марки,

- оптимізація виробництва шляхом вдосконалення законодавчої бази.

Як бачимо, виробництво кондитерських виробів знижується з року в рік, але при цьому їх реалізація росте у вартісному вираженні. Згідно з результатами дослідження очевидно, що підвищення вартісних показників реалізації підтримується за рахунок зростання цін на продукцію. Це зумовлено загальним фінансово - економічним станом в країні, а також збільшенням собівартості продукції. Кондитерська галузь в цілому може вважатись перспективною, але виробникам в цій галузі варто збільшити експорт, покращити якість товарів та працювати з іміджем торгової марки, також пропонуємо оптимізувати виробництво шляхом вдосконалення законодавчої бази.

Література:

1. Державна служба статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.ukrstat.gov.ua/.

2. Міщенко В. А. Проблеми стабільності фінансового стану підприємств кондитерської галузі / А. В. Міщенко, П. М. Фощій, І. І. Горобець // Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит = Energy saving. Power engineering. Energy audit. – 2021. – №1-2 (155-156). – С. 52-58.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення