ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА

12.04.2024 10:53

[2. Економічні науки]

Автор: Шупрудько Наталія Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, Чернівецький торговельно-економічний інститут ДТЕУ, м. Чернівці



В умовах сьогодення інноваційна діяльність підприємств спрямовується на створення і залучення нововведень,  тобто нових механізмів, які сприятимуть розвитку підприємства та утримання конкурентоспроможних позицій в зовнішньому середовищі. Варто звернути увагу керівникам підприємства на можливість залучення ресурсів підприємства для запровадження інноваційних інструментів для подальшої роботи. Тому зазначаємо, що для управління інноваційною діяльністю слід володіти інвестиційними можливостями, які сприятимуть утриманню конкурентних позицій при подальшому розвитку. Керівнику необхідно зважувати всі кроки щодо запровадження інноваційних ідей, оскільки вони пов’язані з економічними можливостями підприємства. 

Формування стратегічної позиції фінансово-господарської поведінки підприємств з метою підвищення їх конкурентоспроможності передбачає активізацію інноваційної діяльності. Європейський напрям розвитку економіки України вимагає чіткого визначення тих конкурентоспроможних вітчизняних послуг, товарів та бізнесу, які здатні вивести країну на світові ринки.  Якщо інноваційна функція починає переважати в діяльності підрозділу – це сприяє зниженню ефективності виконання тих завдань, які пов'язані з щоденними обов'язками і процесами.  Основний принцип при створенні умов інноваційної діяльності підприємства полягає у формуванні команди перспективних співробітників для роботи у віддаленому середовищі, поточна робота яких пов’язана з впровадженням новацій [2, с. 244-257].

Загалом, робота інноваційних команд результативна найчастіше тоді, коли не простежується жорсткої вертикальної підпорядкованості учасників.  Ефективне управління в інноваційних командах може будуватися на принципах ситуаційного лідерства, в основі якого покладено координування діяльністю людьми, залежно від робочої ситуації, мотивації співробітників і специфіці поставлених завдань. Для того, щоб підтримувати інноваційну діяльність на підприємстві, потрібно мати значну базу корпоративних знань, великий потенціал співробітників і ефективну систему управління людьми[1, с. 139—143]. Тому, як правило інноваційна діяльність реалізується зовнішніми організаціями.  Оскільки інноваційна діяльність це процес, кінцевим результатом якої повинна стати інновація, адаптована, впроваджена в діяльність підприємства, яка має вимірювану економічну та соціальну цінність.

 Саме тому інноваційна діяльність підприємств може бути пов'язана з оптимізацією організаційно-функціональних процесів підприємства і підвищенням їх результативності, оптимізацією діяльності організації. Одним з найбільш важливих і визначальних аспектів інноваційної діяльності є створення системи управління підприємством, при якій можлива генерація інноваційних ідей як таких.

 Генерування інноваційних ідей - процес, ефективність якого в багато залежить не тільки від організаційного середовища, яка сприяла б вивільненню творчого потенціалу працівників, а й від стилю управління менеджменту компанії, при цьому рівень розвитку творчого потенціалу людей має тільки опосередковане значення [3, с. 9–17]. Інноваційна діяльність підприємства не завжди пов'язана з радикальними змінами в організаційно-управлінських процесах або товарах чи послугах.

Отже, інноваційній діяльності у загальному обсязі притаманний комплексний, системний характер, котрий охоплює різні види роботи, а саме пошук ідей, ліцензій, кадрів, організація дослідницької роботи, котра об’єднує винахід, раціоналізацію, конструювання, інформаційну та маркетингову діяльність. Усе це створює інтенсивні умови для розвитку інноваційних процесів. Під час інноваційного процесу не лише створюються очікувані інноваційні продукти, а й можуть виникати супроводжувальні інновації, які є побічним результатом креативної, тобто творчої інноваційної діяльності на певному її етапі.

Список використаних джерел:

1. Лазоренко Т.В., Голуб М.О. Економічні аспекти застосування сучасних концепцій менеджменту на вітчизняних підприємствах // Економіка та управління підприємствами. — 2019. — Вип. 1 (18). — С. 139—143 

2. Valentina Chychun, Natalia Chaplynska, Oksana Shpatakova, Alla Pankova, Volodymyr Saienko. Effective Management in the Remote Work Environment. Journal of System and Management Sciences Vol. 13 (2023) No. 3, pp. 244-257 DOI:10.33168/JSMS.2023.0317. http://www.aasmr.org/jsms/Vol13/No.3/Vol.13.3.17.pdf

3. Дикань В. Л., Воловельська І. В. Інноваційні стратегії підприємств: проблеми, шляхи вирішення. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. № 67. С. 9–17.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення