МЕТОДИКИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО БАНКІВСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

МЕТОДИКИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО БАНКІВСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ В УКРАЇНІ

16.11.2022 03:06

[2. Економічні науки]

Автор: Романенко Наталія Романівна, магістрант, Сумський національний аграрний університет, м. Суми; Самошкіна Ірина Дмитрівна, кандидат економічних наук, доцент, Сумський національний аграрний університет, м. Суми


Розвиток інформаційних та комп’ютерних технологій є передумовою виникнення та стрімкого розвитку банківського дистанційного обслуговування, що у сучасних умовах відрізняється новими стандартами проведення фінансових операцій, якістю і швидкістю обслуговування, а також надає конкурентні переваги щодо залучення нових та утримання діючих клієнтів банку.

Під дистанційним банківським обслуговуванням ми пропонуємо розуміти специфічні технології надання банківських послуг на підставі розпоряджень клієнта, які передаються віддаленим способом з використанням комп’ютерних мереж. 

Розглянемо основні методики організації дистанційного банківського обслуговування. Так, по-перше, система «Клієнт-банк» – форма банківського обслуговування клієнтів, яка побудована на використанні інформаційних технологій, що забезпечує клієнтам можливість дистанційного отримання фінансової інформації та управління банківськими рахунками. Дуже часто підключення до послуги «клієнт-банк» відбувається за таким сценарієм: для підключення до послуги клієнт оформлює відповідну заяву на підключення до послуги. Для оформлення послуги представник клієнта повинен мати при собі заяву з підписом керівника і печаткою клієнта. Після ідентифікації клієнта та оформлення заяви, послуга активується [2, с.195].

По-друге, система електронних платежів «Інтернет-Банкінг» надає клієнтам – юридичним особам та фізичним особам-підприємцям можливість віддалено, в мережі Інтернет, управляти своїми поточними рахунками, відкритими в банку. Послуга дозволяє клієнтам: переглядати залишки та виписки за попередній банківський день за поточними рахунками; формувати електронні платіжні документи в національній та іноземній валюті; формувати заявки на придбання і продаж валюти; вести довідник контрагентів, який клієнт може використовувати для формування платіжних документів; експортувати дані з СЕП Інтернет-Банкінг в інші комплекси. Перевага послуги полягає у наданні клієнту можливості працювати автономно, не прив’язуючись до робочого місця [1, с.355].

Наступною слід розглянути технологію Home-banking, що надає можливість віддаленого доступу до банківських продуктів. Це одна із перших систем дистанційного обслуговування банку. Головна її особливість полягає у можливості доєднатися до телевізора і проводити банківські операції з використанням телетексту.

Телефонний банкінг – це технологія дистанційного банківського обслуговування, яка надає можливість отримувати по телефону інформацію про стан рахунків, пластикових карт і платежів у банку. Водночас варто наголосити, що телефонний банкінг – це не доступ через контакт або call-центр, а спеціальна програма, яка дозволяє клієнтам здійснювати базові банківські операції за допомогою телефону. Інформація може передаватися в голосовій формі, а також на факс або адресу електронної пошти [2, с.195] .

Технологічно все змінилося з появою смартфонів на базі операційних систем Android та IOS. Такі системи дистанційного банківського обслуговування отримали назву мобільного банкінгу. Мобільний банкінг – це послуга, що дозволяє клієнтам керувати своїми рахунками за допомогою мобільних пристроїв, формувати і контролювати платіжні документи. Мобільний банкінг є найновішим дистанційним каналом і передбачає установку на мобільний телефон клієнта необхідного програмного забезпечення із підключенням до відповідного сервера, що здійснюється через мережу Інтернет.

Аналізуючи види дистанційного обслуговування банку, можна сказати, що існує ряд ризиків при яких дистанційне обслуговування впроваджується не так ефективно, як могло б. До таких ризиків ми відносимо:

1) недостатня фінансова та інформаційна грамотність переважної більшості населення, що уповільнює розвиток дистанційного банківського обслуговування;

2) достатньо висока вартість технологічних пристроїв як з точки зору клієнта так і з точки зору банківської установи;

3) розвиток фінансового шахрайства, що створює негативний імідж дистанційному банківському обслуговуванню серед окремих верств населення.

Проте, підсумовуючи слід зауважити, що банківські установи максимально зацікавлені у розвитку дистанційного банківського обслуговування, оскільки це надає велику економію на адміністративних витратах і швидше просуває нові банківські продукти на ринку. 

Література

1. Руда О.Л. Дистанційне обслуговування в банківській системі. Інфраструктура ринку. 2020. №39. С.353-358.

2. Файдула М. Дистанційне обслуговування клієнтів банків та його розвиток в Україні. Банківська система України: стабілізація та драйвери зростання: зб. тез Всеукр. наук. інтернет-конф. Тернопіль, 2017. С.194-196.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення