МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ РУХОМ МОБІЛЬНОГО «S-BOT» В МІСЬКИХ УМОВАХ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ РУХОМ МОБІЛЬНОГО «S-BOT» В МІСЬКИХ УМОВАХ

19.08.2022 13:27

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Думчиков Артем Петрович, магістр, Харківський національний університет радіоелектроніки, м. Харків


В кінці ХХ століття зародилася ідея створення літаючих цільових мереж FANET, так як почали з'являтися безпілотні літальні апарати (БПЛА), які відразу ж стали модними і актуальними в європейських країнах і США. Дані мережі є здатними до самоорганізації і призначені для взаємодії з мережами загального користування, використовуючи для цього невеликі БПЛА і/або БПЛА спеціального призначення. Цільова мережа FANET має розподілену бездротову структуру, яка забезпечує зв'язок між вузлами без будь-якої інфраструктури. У такій мережі БПЛА не взаємодіють один з одним, а тільки лише з наземною станцією рисунок 1. У міру збільшення кількості безпілотних пристроїв, що використовуються в одній мережі, проектування ефективної мережевої архітектури стає серйозною проблемою. Також доводиться мати справу з обмеженням діапазону дальності зв'язку між БПЛА і наземною станцією. 

Для того щоб вирішити проблему малого діапазону дії, можна підключати літальний апарат до супутника, але виникає необхідність установки засобів зв'язку із супутником на кожному БПЛА, що сильно впливає на збільшення вартості обслуговування такої мережі. До того ж, при поганих погодних умовах мережа такої архітектури не буде використовуватися. Може застосовуватися архітектура, що складається з декількох БПЛА і двох наземних станцій. Обмеження в дальності зв'язку можна вирішити шляхом організації каналів зв'язку між безпілотними літальними апаратами.  

 


Рис.1. Взаємодія БПЛА з наземною станцією

Література

1. Кривуля Г.Ф., Токарев В.В., Щербак В.К. Моделирование компьютеризированных систем управления с использованием интеллектуальных средств // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті: тези доповідей 32-ї міжн. наук.-практ. конф.,  24-25 жовт. 2019р. - Харків, 2019. - С. 90 - 91.

2. A. Serkov, P. Pustovoitov, I. Yakovenko, B. Lazurenko, G. Churyumov, V. Tokariev, W. Nannan. Ultra wideband technologies in mobile object management systems / Сучасні інформаційні системи. - 2019. - Т.3, №2. - С.22-27.

3. G. Krivoulya, I. Ilina, V. Tokariev, V. Shcherbak. Mathematical Model for Finding Probability of Detecting Victims of Man-Made Disasters Using Distributed Computer System with Reconfigurable Structure and Programmable Logic / G. Krivoulya, V. Tokariev, I. Ilina, V. Shcherbak // IEEE International Scientific-Practical Conference Problems of Infocommunications, Science and Technology: (PIC S&T), 06-09 oct. 2020y. - Kharkiv, 2020. - P.573 - 576.

4. G. Krivoulya, V. Tokariev, V. Tkachov, M. Hunko. Implementation of mobile eye tracking systems for preventing emergency situations based on monitoring of driver behavior / G. Krivoulya, V. Tokariev, V. Tkachov, M. Hunko // «Проблеми інформатизації»: матеріали 7-ої міжнар. наук.-техн. конф., 13–15 листопада 2019 р. – Харків, 2019. – Т.3. – С. 36.

5. G. Krivoulya, V. Tokariev, I. Ilina, O. Lebediev, V. Shcherbak. Algorithm of Iterations of Distribution of Subtasks Between «S-Bot» in One «Swarm-Bot» System // Proceedings of the 6th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems: (COLINS 2022). CEUR Workshop Proceedings., 12-13 may. 2022 y. -  Gliwice, Poland, 2022. -  P. 1531-1541.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення