SMART-ЦІЛІ. КЛЮЧОВИЙ ЧИННИК ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

SMART-ЦІЛІ. КЛЮЧОВИЙ ЧИННИК ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

29.09.2021 21:36

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Давидова Г.Ю., викладач вищої категорії, циклової комісії “Еектроніка” та “Телекомунікація та радіотехніка”, ЗФККТ НУ «Запорізька політехніка», м. Запоріжжя


Ми викладачі завжди в пошуку нових, креативних ідей та можливості зробити навчальний процес більш цікавим, донести студентам не лише основні знання, а і допомогти кожному знайти своє місце, розвинути творчі та інтелектуальі здібності, навчитися співпрацювати в колективі. Щоб вони могли використовувати ці навички в майбутньому.

Завжди з радістю попрацюю в новому форматі. Процес навчання та впровадження в роботу елементів коучингу був досить таки цікавим та приніс позитивний досвід.

Технологія SMART-цілі допомагає на парах розкрити студентів, визначити рівень їх знань. Визначити уподобання та зацікавленість в темі. Основа складність була в тому, щоб безліч ідей та творчий політ необхідно вмістити саме в тему заняття.

Дана технологія визначає: надати повну свободу висловлювання студенту і можливість працювати самостійно, вказується лише тема обговорення. Викладач не повинен давати жодних підказок чи коментарів, під час роботи не має втручатися в обговорення. Навіть якщо думка хибна вона приймається. Студент під час обговорення в групі має змогу зрозуміти в чому помилка та при бажанні відкорегувати її. Не допускається жодна критика, лише факти та приклади.

Щоб робота була цікавою та творчою на початку пари повідомляю що пара в стилі SMART. Тобто ми висловлюємо по черзі свої думки, та записуємо їх на дошці. Дозволяється обговорення та наведення аргументів, але жодної критики. Якщо у вас інше бачення з цього питання, ви його висловите не критикуючи товариша чи його бачення, лише скажіть свою думку, приводячи аргументи та приклади. 

На дошці зпаисую тему заняття та пропоную студентам самостійно визначити ціль вивчення та використання даної теми, та свої думки зафіксувати на дошці. При цьому кожен бажаючий по черзі висловлює думку по даному питанню. Дозволяється діалог, але не критика.

Студенти сприйняли таку подачу з здивуванням, цікавістю, навіть з гумором. Якщо першого та другого студента запрошувала до дошки, заптуючи «яка ваша думка з даного питання?», третій чекав вже запрошення. Потім вони піднімали руку, пропонували свої ідеї і вже наввипередки самостійно йшли записувати до дошки. Їм було приємно продемонструвати свої знання. Вони самостійно організувалися, технічно грамотно та з аргументами пропонували своє бачення. Я лише по піднятій рукі запрошувала висловити думку, навіть крейду вони передавали один одному і з нетерпінням чекали своєї черги. Моя задача була щоб вони не відійшли від теми обговорення. В роботу включилася вся група. 

Для викладача така робота складна, ми звикли навчати та доносоти матеріал, а тут ми можемо лише слухати студентів. Викладач, якщо студент відмовчується, може запитати, а ваша думка яка, але жодним чином не тиснути і не викликати якщо студент не має бажання висловитися. 

Кожен охочий висловлює своє бачення, наводе при бажанні аргументи та записує новим пунктом його на дошці, групою йде обговорення. При цому студенти на диво не перебивали один одного, а висловлювали свої аргументи доповнюючи вказаний пункт, чи наводили приклади з життя.

Наступним питанням ми обговорюємо та визначаємо способи вивчення даної теми і подачі матеріалу на парах. Наприклад одним з варіантів є виконання проектів, чи участь в брейн-рингах. Що нам дадуть в майбутньому ці знання та обговоривши певні аспекти і ключові моменти, юнаки самостійно роблять висновоки. Визначають неохідність вивчення та поглиблення знань з даної теми.

Під час роботи студенти не лише називають всі заплановані пункти, а і підказують досить оригінальні ідеї, які можня використати в роботі. Викладач чує в чому їх зацікавленість та як краще подати матеріал. Студенти розуміють неохідність отримання знвнь в цій області та способи використання їх, бачать та розуміють застосування в житті свого потенціалу.

Творчий підхід дозволяє зробити навчання цікавим та більш відкритим, наглядним, зрозумілим. Дає можливість студентам проявити себе та навчатися спілкуватися в соціумі. Вчитися аргументувати та висловлювати всоє бачання. Поважати думку інших навіть якщо вона не збігається з його, та якщо вона хибна вміти змінювати її на основі аргументів. 

Смарт технологія мені сподобалися. В майбутньому планую використовувати її на першому занятті та на початку нових модулей. Це дає змогу включити студентів в роботу та зацікавити їх, вказати де вони можуть використати на практиці свої знання та навики, на необхідність розвитку та поглиблення в навчання.

Література:

1. Немцов В. Д. Стратегічний менеджмент : навчальний посібник / Немцов В. Д., Довгань Л. Є.- К ., 2 0 0 2 .- 5 6 0 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення