ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ШЕСТЕРЕННИХ НАСОСІВ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ШЕСТЕРЕННИХ НАСОСІВ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ

08.11.2023 15:27

[3. Технічні науки]

Автор: Березовський Андрій Олександрович, магістрант кафедри автомобільного транспорту та логістики, Національний університет «Одеська політехніка», Одеса




Шестеренні насоси в автомобілях використовуються як частина гідравлічної системи. За допомогою насосу приводяться у дію: відкидні борта та кузова; рухома підлога та підйомні механізми; автокрани та евакуаторні системи; бетонні міксери та рухливі маніпулятори.

Взагалі, насоси із шестернями встановлюються в усі типи автомобільної гідравліки, від тягачів з причепами до рефрижераторів. До переваг шестеренного насосу відноситься великий робочий ресурс та придатність до багаторазового ремонту. 

В Україні найбільш поширені насоси вітчизняного виробника - заводу «Гідросила» (Нydrosila). Наприклад насос шестеренний з регулятором витрати та запобіжним клапаном НШ32МП-0 призначений для нагнітання робочої рідини в гідросистему рульового управління автомобілів, тракторів та інших машин. Складається з шестеренного насоса серії "MASTER" робочим об'ємом 32см3, клапана регулятора витрати і запобіжного клапана. Застосовуються на вантажних автомобілях МАЗ 64227 та модифікацій.

Найважливішою умовою забезпеченню безперебійного перевезення вантажів в умовах воєнного стану є зміцнення матеріально – технічної бази автомобільного господарства. Підвищення продуктивності автомобілів спеціального призначення можливе за рахунок підвищення продуктивності шестеренних насосів. В процесі експлуатації в умовах підвищеної запиленості деталі насосу потерпають від інтенсивного зношування. Найбільш вразливими окрім ущільнень є зубчасті колеса. Заміна зубчатих коліс дозволяє продовжити термін експлуатації насосу та зекономити на купівлі насосу. На підприємстві «Гідросила» накопичений значний досвід по встановленню в старі модифікації насосів зубчастих коліс з покращеними характеристики. Цей напрям відновлення шестеренних насосів гідросистем автомобілів спеціального безумовно є актуальним, особливо для імпортної техніки. В магістерській роботі проведено пошук параметрів зубчатих коліс які дозволяють підвищити продуктивність шестеренного насосу в тому же корпусі і при збереженні тих самих приєднувальних розмірів. Для моделювання параметрів профілю зуба було використано розроблене програмне забезпечення (Рис. 1).





Рис. 1 Моделювання профілю зуба по заданим значенням модуля, кількості зубів, коефіцієнту корекції та технології нарізання.

Література

1. Іванов В. В.., Чумак Н. В. Оптимізація розкладу проектів зворотного інжинірингу стандартизованих виробів. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Нові рішення у сучасних технологіях. 2017., №. 23 (1245). С. 16-21.

2. Ivanov V.  et al. Gear mesh geometry effect on performance improvement for external gear pumps. MATEC Web of Conferences. EDP Sciences, 2019., Т. 287. С. 01007.

3. Черновол М. І., Кулєшков Ю. В. Оптимізація зубчастого зачеплення шестеренного насоса типу НШ у напрямі підвищення його питомого об’єму. Вісник аграрної науки. 2011. – №. 5. С. 42-45.

_____________________________________________________________

Науковий керівник: Іванов Віктор Володимирович, доктор технічних наук, професор кафедри автомобільного транспорту та логістики, Національний університет «Одеська політехніка», Одеса



 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення