ІННОВАЦІЇ В ПРОЄКТУВАННІ ФІРМОВОГО ОДЯГУ ДЛЯ ЗВО - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ІННОВАЦІЇ В ПРОЄКТУВАННІ ФІРМОВОГО ОДЯГУ ДЛЯ ЗВО

11.10.2023 23:34

[3. Технічні науки]

Автор: Мазнєв Євген Олександрович, кандидат технічних наук, доцент, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, Київ, Україна; Сарана Олександр Миколайович, кандидат технічних наук, доцент, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, Київ, Україна; Мамєдов Дмитро Сергійович, студент, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, Київ, Україна


ORCID: 0000-0001-7952-8980 Євген Мазнєв

ORCID: 0000-0003-1898-8283 Олександр Сарана

Сучасна мода є швидкоплинною та різноманітною, тому сьогодні дизайнеру необхідно не тільки придумати форму та конструкцію моделі одягу, щоб задовольнити потреби споживача, але і підкреслити  його індивідуальність, створити свій неповторний стиль, новий, інноваційний продукт.

Основні види інновацій одягу та текстилю:

1) наноінновації: мікроінкапсуляція активних речовин на тканину або між переплетенням; обробка кожного волокна  перед прядінням текстилю; додавання активних мікрокапсул в процесі створення тканини; обробка готової тканини спеціальним розчином для додання необхідних властивостей; створення нетканого текстилю хімічним способом;

2) 3-D друк: друк деталей одягу окремими частинами; суцільний друк одягу; 3-D друк з інтеграцією світлодіодів; 3-D друк з інтеграцією мікроконтролерів; 3-D друк з інтеграцією бактерій;

3) біомода: вирощування текстилю з бактерій; нанесення бактерій на текстиль для надання додаткових функцій; синергія бактерій та 3-D друку; біокомпостний текстиль;

4) гаджети та додаткові волокна: впровадження сонячних панелей; мікроконтролери з елементами живлення; біоакселометри; спеціальні термотрубки; світлодіоди; кондуктивні волокна; оптоволокна.

Особливість (специфіка) фірмового одягу для закладів вищої світи, яку необхідно враховувати при його дизайн-проєктуванні, є його різноманіття відносно функціонального призначення: він може буди повсякденним, святковим та спеціальним.

Основні тенденції при дизайні корпоративного стилю одягу: мінімалізм та простота, брендування, функціональність, екологічність, модернізм. Основні напрямки для створення (дизайну) корпоративного одягу (фірмового стилю) для ЗВО: кольорова палітра, типи одягу, дизайн, брендування, варіації для різних сезонів, оздоблення.

Виходячи з цього, основні інноваційні напрями дизайн-проєктування фірмового одягу для закладів вищої освіти:

1) використання екологічно чистих матеріалів, таких як органічний бавовняний трикотаж або вторинні сировини, може підкреслити зобов’язання ЗВО до сталого розвитку;

2) інтерактивний дизайн – додавання елементів інтерактивності (QR-коди, мікрочіпи тощо) дозволяє отримувати додаткову інформацію про ЗВО;

3) мінімалістичний дизайн – може підкреслити якість і сучасність фірмового одягу;

3) технологічні рішення – вбудовані датчики або підсвічування, може створити футуристичний вигляд фірмового одягу;

4) використання тканин з функціональними властивостями – вологовідштовхувальні тканини, антибактеріальне покриття та інші функціональні властивості можуть зробити фірмовий одяг більш комфортним та корисним;

5) унікальні друковані рішення – використання інноваційних методів друку, таких як сублімація або 3D-друк, для створення унікальних графічних;

6) розробки для специфічних галузей – розробка з урахуванням потреб конкретної галузі, наприклад, медичної, спортивної, юридичної тощо.

7) брендування – використання нестандартних місць для розміщення логотипів і бренду додає оригінальність фірмовому одягу;

8) персоналізація – надання можливість споживачам персоналізувати фірмовий одяг, наприклад, додавши своє ім’я та/або логотип.

Інновації у дизайн-проеєктуванні фірмового (корпоративного) одягу закладів вищої освіти дозволяють: створити яскравий та запам’ятовуючий імідж, що сприяє впізнаванню та розрізненню його від інших ЗВО; привернути увагу потенційних здобувачів освітніх послуг, оскільки сильний бренд фірмовий стиль сприяє створенню позитивного враження та збільшує привабливість ЗВО; стати символом єдності та допомагають об’єднати здобувачів, викладачів та адміністрацію навколо спільної ідентичності та цінностей.

Список використаних джерел:

1. Мандебура Ф.І Інноваційні види оздоблення в дизайні сучасного одягу / Мандебура Ф.І., Ляшенко М.В., Мазнєв Є.О., Лю Цзянсінь, Колосніченко О.В., Пашкевич К.Л. // Матеріали І Всеукраїнської конференції «Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості» (17 листопада 2020 року, м. Київ). КНУТД. С. 528-533.

2. Інноваційні технології дизайн-проектування сучасного одягу / Л. О. Щербань, Ю. О. Костогриз, В. В. Керсновська, Н. В. Кривенька, В. О. Іваницька // Технології та дизайн. 2018. № 1 (26). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/td_2018_1_2.

3. . Мазнєв Є. О., Очкуренко В. І. Дизайн-проєктування одягу як елемент фірмового стилю. Збірник наукових праць: інноваційні технології для промисловості. СНУ ім. В. Даля, Сєвєродонецьк, 2021 р., № 1. С. 252-255.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення