ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ СТРУКТУР ДИСТАНЦІЙНОГО І ТРАДИЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
13.09.2021 21:09
[1. Інформаційні системи і технології]
Автор: Лендюк Т.В., к.т.н., доцент кафедри інформаційно-обчислювальних систем і управління, Західноукраїнський національний університет;
Дуткевич Т., Магістр спеціальність 122 «Комп’ютерні науки», Західноукраїнський національний університет
Класична освіту зараз переживає кризовий стан, що можна виявити в тій чи іншій мірі у всіх країнах світу, особливо враховуючи пандемію [1]. До основних факторів цього процесу можна віднести наступні: нездатність забезпечити всім бажаючим можливість отримати освіту (обмежена пропускна здатність), відставання одержуваних знань від рівня розвитку технологій (консерватизм), низька адаптованість систем освіти до різних соціально - економічних умов (інертність), специфічність освіти, одержуваного в конкретному навчальному закладі (локальність).
Вище перераховані фактори дають уявлення про проблеми, які постали перед системою освіти. Протиріччя старих форм навчання і нових технологій, що виникли в результаті розвитку Інтернет і комп'ютеризації навчальних закладів, поставили завдання в галузі реформування системи освіти. Інформатизація освіти дозволяє вирішити багато з цих завдань.
Інформатизація освіти - процес забезпечення сфери освіти теорією і практикою розробки та використання сучасних, нових інформаційних технологій (НІТ), орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічних цілей навчання, - належить до числа найважливіших напрямків процесу інформатизації сучасного суспільства [2].
Отже, дистанційне навчання не може бути абсолютно автономною системою, воно будується відповідно тим ж цілями, що і традиційні форми навчання. Однак форма подачі матеріалу, форма взаємодії вчителя і учнів між собою природно які мають бути обраними.
Виходячи, з цього можна сформулювати вимоги до системи дистанційного навчання та визначити компоненти, з яких вона повинна складатися. Порівняльний аналіз структур дистанційного і традиційного навчання представлений у вигляді схеми на рис 1 [4-6].
Рис. 1. Порівняльний аналіз структур дистанційного і традиційного навчання
Список використаної літератури:
1. Дистанційна освіта. Освітній портал. URL.: http://www.osvita.org.ua/distance/
2. Закон України «Про Національну програму інформатизації» від 4.02.1998 р.
3. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. Київ: КПІ, 2000. 12 с.
4. Annual Report 2019 — UNESCO Institute for Lifelong Learning, 2020. URL: https://uil.unesco.org/uils-annual-report-2019.
5. Supporting teachers and education personnel during times of crisis. ED/2020/IN2.2. 2020. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373338
6. How Covid-19 is Impacting Prospective International Students Across the Globe. QS. 2020. URL: http://hdl.handle.net/10919/98431.