КОМП'ЮТЕРНЕ РІШЕННЯ ДЛЯ СТОМАТОЛОГІЧНОЇ ПОЛІКЛІНІКИ
27.01.2023 12:43
[1. Інформаційні системи і технології]
Автор: Соколюк Іван Вікторович, магістрант, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці
Вступ. Метою є розробка системи застосунків, що забезпечить роботу менеджера / адміністратора через додавання, видалення, оновлення, перегляд даних, та, що забезпечить доступ до перегляду даних стоматологу.
Аналіз проблеми. З розвитком інформаційних технологій та комп’ютерної техніки зростає і попит на різне прикладне програмне забезпечення, що забезпечує деяку сферу послуг чи спрощує організацію робочих процесів всередині підприємства. Одними з таких програмних продуктів є клас програмного забезпечення для надання організації певних робочих процесів всередині деякої стоматології. До цих процесів можна віднести і ведення статистики, аналітики, і запис на зустріч пацієнтів, додавання нових пацієнтів, редагування та вибірка даних засобами програмного забезпечення. Не мало важливим елементом такого програмного забезпечення є можливість доступу до даних з будь-якого місця та будь-якого пристрою. Якщо в першому випадку це вирішується використовуючи локальну мережу, в межах стоматології, чи глобальну мережу, то в другому випадку треба створювати програмні застосунки спеціально-орієнтовані на роботу на різних пристроях з різними операційними системами.
Існує безліч програмних застосунків для роботи стоматології. Кожен з яких відрізняється менш чи більш ширшим деяким функціоналом, або ж взагалі його відсутністю. Серед основних властивостей, які слід виділити серед таких застосунків це кросплатформність, наяність статистики, збереження в хмарному сховищі. Саме з такими властивостями вирішено розробити систему програмних застосунків.
Запропоноване технічне рішення. Розроблені два застосунки з кросплатформним кодом, вихідний програмний продукт яких можна створити під операційні системи MacOS, iOS, Windows, Android. І для кожної з цих систем програмні застосунки будуть відображатись нативними, тобто природніми для них. Єдине що один із застосунків, згідно функціоналу та інтерфейсу орієнтований на роботу на декстопному пристрої, оскільки вносити, редагувати дані на мобільному пристрої просто не зручно. Якраз цей застосунок призначений для роботи менеджера / адміністратора стоматології. Інший застосунок має обмежену функціональність та призначений для стоматолога, а саме для відображення зустрічей конкретної дати по конкретному стоматологу.
Дані застосунків зберігаються в хмарному сховищі даних, що дає можливість працювати з даними з будь-якого місця. Хоча застосунки можуть бути підключені до локального сервера бази даних, оскільки все одно вся робота відбувається в межах однієї стоматології. В якості СУБД вибрана MySQL. Це зроблено тільки тому, що є доступ до певного сервера СУБД наданого хостинг-провайдером. А завдяки гнучкості коду до вибраної СУБД, що зроблено завдяки технології Entity Framework, можна легко змінити вибрану СУБД.
До переваг розроблених застосунків можна віднести
1. Кросплатформність.
2. Доступ до деякої, нехай не багатофункціональної, статистики та аналітики.
3. Зберігання в хмарному сховищі.
До недоліків можна віднести, зокрема відсутність бухгалтерії та захисту даних. Але враховуючи, що система не передбачає бухгалтерію, то чесно кажучи і не потрібно захисту. При тому, система може бути доповнена додатковим функціоналом, тією самою бухгалтерією, тобто спроектований код готовий до розширення.