ПРОБЛЕМА ЗАСВОЄННЯ ТА МОНІТОРИНГУ ТЕОРЕТИЧНОЇ БАЗИ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ І СПОСОБИ ЇЇ ПОДОЛАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ НА ОСНОВІ ТЕОРІЇ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ
06.01.2023 13:17
[1. Інформаційні системи і технології]
Автор: Соботник Діана Любомирівна, студентка 6-го курсу медичного факультету Івано-Франківського національного медичного університету; Соботник Едуард Любомирович, магістр інженерії програмного забезпечення Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу; Бандура Вікторія Валеріївна, кандидат технічних наук, доцент, кафедра інженерії програмного забезпечення, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ
Надзвичайно важливим питанням сьогодення є контроль якості знань студентів будь-яких спеціальностей, а особливо студентів медичних навчальних закладів, оскільки їхня кваліфікація безпосередньо впливає на стан та якість здоров’я усього населення. Ця проблема є завжди актуальною у будь-якому освітньому процесі. Її вивченням займалися та займаються багато науковців. А.О. та А.М. Розуменки у своїй праці «Моніторинг знань як інструмент забезпечення якісної математичної підготовки студентів» дослідили та показали можливості локальних інформаційних систем на базі університетів задля уникнення прогалин та корекції знань студентів вищих навчальних закладів, зокрема навели чіткі якісні та кількісні показники, статистику серед здобувачів освіти [1].
Варто зазначити, що в епоху дистанційного навчання важко проконтролювати той факт, що студент дійсно чітко засвоїв теоретичну інформацію, посилаючись не лише на короткотривалу пам’ять, але і на довготривалі зв’язки нейронів у головному мозку. У зв’язку з цим виникла необхідність у використанні певних ІТ-рішень та сервісів задля забезпечення подачі легкої структуризованої інформації про вивчення певної освітньої тематики, а також можливість самоконтролю та контролю відповідальними особами (зазвичай викладачами) засвоєних знань. Серед існуючих інформаційних систем контролю знань потрібно розглядати ті, які побудовані на основі теорії прийняття рішень. Адже перевірка засвоєння теоретичного матеріалу повинна відбуватися як процес аналізу студентом варіантів відповідей та вибору релевантного (-них). Тому у сучасному світі ми маємо змогу спостерігати створення та впровадження надзвичайно великої кількості різних видів програмного забезпечення, що дозволяє задовольнити задані потреби у певній мірі. Яскравим прикладом надійної інформаційної системи, що дозволяє якісно та об’єктивно оцінити рівень здобутих знань студентів-медиків, є платформа tests.if.ua [2], розроблена на базі Івано-Франківського національного медичного університету. Вона беззаперечно дозволяє підготувати теоретичний матеріал для оцінювання, а саме створити набір тестових завдань з однією та декількома можливими правильними варіантами відповідей; призначити даний тест відповідним факультетам, курсам та навчальним програмам (анатомія, загальна хірургія, педіатрія тощо); запустити тест на обмежену кількість часу для проходження студентами; зібрати кількісну статистику отриманих результатів студентами. Великою перевагою даної інформаційної системи серед інших наявних є статистичний кількісний показник «Втрата фокусу», що калькулюється на основі руху комп’ютерної миші – відстежується область взаємодії миші з інтернет-браузером. І якщо під час проходження тестування студент переглядає інші ресурси, то даний показник кількісно збільшується (інкрементується). Таким чином даний показник є обернено пропорційним якості засвоєння освітнього матеріалу.
Отже, проблема засвоєння та моніторингу теоретичної бази знань студентів-медиків і способи її подолання за допомогою сучасних інформаційних систем є актуальною в сьогоднішній час та потребує постійного залучення і вдосконалення з боку представників за контролем якості освітньої діяльності.
Література
1. Розуменко А.О., Розуменко А.М. Моніторинг знань як інструмент забезпечення якісної математичної підготовки студентів. 2021. Випуск 3(29). С. 105-111.
2. Електронний ресурс tests.if.ua.