ВИМОГИ СТВОРЕННЯ SMART КУРСУ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
11.12.2022 00:24
[1. Інформаційні системи і технології]
Автор: Ліщинська Людмила Броніславівна, Вінницький національний технічний університет; Коваленко Олена Олексіївна, Вінницький національний технічний університет; Нікітчук Артем Андрійович, Вінницький національний технічний університет
Науковці та практики різних галузей досліджують феномен розвитку Smart-суспільства, нової організації громадських взаємозв’язків з використанням технічних засобів, нових методик та інституцій для підвищення рівня якості життя.
Серед визначених інституцій є і електронний університет, який повинен бути адаптивним під вимоги ринків, здобувачів та роботодавців, мати такі характеристики як соціальна спрямованість, мобільність, доступність, технологічність та відкритість.
Технічним базисом для створення розумного електронного університету є системи управління навчанням, які можна розділити на внутрішні та зовнішні ресурси і використовувати для традиційного та змішаного навчання.
Дослідження, виконані у Вінницькому національному університеті щодо розвитку системи управління навчанням та підтримки наукової, методичної та управлінської діяльності дозволяють зробити висновки щодо необхідності розробки спеціальних модулів інтеграції з різними платформами, створення додаткових зовнішніх інформаційних ресурсів для формування індивідуальної освітньої траєкторії [1].
Мета досліджень – визначення вимог до Smart курсу змішаного навчання для удосконалення методів та інструментарію конструктору курсів.
Smart-підхід до створення електронних навчальних курсів за допомогою систем управління навчальним контентом, таких як Moodle, JetIQ полягає у поєднанні не лише наявних електронних ресурсів інформаційно-освітнього середовища університету, а й відкритих зовнішніх інформаційних ресурсів та Веб-сервісів. Вони будуть джерелами навчально-інформаційних матеріалів для електронного курсу, засобами спілкування та співпраці. Електронний курс повинен забезпечувати гнучке навчання студентів в інтерактивному навчальному середовищі, яке дозволяє йому максимально швидко адаптуватися до навколишнього середовища, навчатися незалежно від місця знаходження та часу, на основі вільного доступу до контенту по всьому світі; а також відповідати особистісним інтересам здобувача, його цілям в професійному розвитку.
Інформаційно-освітнє середовище університету має бути орієнтоване на розв’язування проблеми спільного створення та використання академічних знань за потреб студентів і науково-педагогічних працівників університету. З одного боку, викладач сам поповнює академічними ресурсами інформаційно-освітнє середовище, наприклад, відеофрагменти та відео уроки розміщує на навчальному відео порталі, а з іншого - має можливість використати наявні відкриті ресурси для створення електронного навчального курсу.
Таким чином, щоб створити електронний курс викладачу достатньо актуалізувати матеріал, що є доступний з інших джерел, подати його відповідно до зазначених вище властивостей та критеріїв оцінювання його якості, додати необхідні навчальні елементи курсу відповідно до прийнятої структури та вибудувати індивідуальну траєкторію навчання кожного студента, продумати індивідуальні критерії оцінювання навчальних досягнень студентів та сформованості у них цифрових навичок
Література
1. Коваленко О. О. Стратегія створення електронного середовища взаємодії зі студентами при вивченні дисципліни // Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ. Пам`яті Олексія Петровича Стахова. Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної Інтернет конференції 9-10 листопада 2021 р. – Суми/Вінниця: НІКО/ВНТУ, 2021. – 224 с. – ІSBN 978-617-7422-16-6. – С. 79-81.