ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСТАВКИ ТОВАРУ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТПЛЕЙСУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСТАВКИ ТОВАРУ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТПЛЕЙСУ

22.09.2022 13:11

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Владимиров Яким Дмитрович, магістр, Національний Технічний Університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро


Кожний інтернет-магазин фізичних товарів передбачає способи отримати куплені речі. Частіше за все покупці або самі забирають товар з рук продавця або з точок видачі, або використовують поштовий сервіс для доставки товару у найближче поштове відділення або поштомат. Онлайн-сервіси з продажу ліків взагалі дозволяють забирати заздалегідь оплачені препарати з обраних лікарень.

З найпопулярніших типів отримання товару на сьогоднішній день виділяють [1]:

− доставку кур’єром;

− транспортні компанії;

− поштові сервіси;

− самовивіз.

Ринковий аналіз поштових служб станом на 2020 рік показує «позитивні прогнози розвитку української економіки 3-4% на рік разом з продовженням активного зростання споживання, а також активне зростання електронної комерції на 16-18% на рік», що є основними факторами для зростання всього ринку експрес-доставки [2].

Хоча у випадку інтернет-маркетплейсу імплементація даних методів не є прямою необхідністю, має сенс впровадження певного рівню інтеграції з ними для полегшення взаємодії як покупця з продавцем, так і обох типів користувачів із сайтом та, у окремих випадках, із сервісом доставки.

Це також полегшує комунікацію стосовно статусу замовлень, тому що додатково дозволяє покупцю відстежувати процес доставки товару. Така функція може контролюватися як продавцем, так і самим сервісом доставки. Чудовим прикладом першого варіанту є українська торгівельна платформа prom.ua [3], прикладом другої, більш складної імплементації, є інтернет-маркетплейс одягу shafa.ua [4].

Так, імплементація систем взаємодії з поштовими сервісами доставки потребує часу та ресурсів, особливо зважаючи на те що кожен такий сервіс працює по-різному і є неможливим побудова однієї системи однакової взаємодії з будь-яким сервісом.

З цього приводу має сенс обмежити список сервісів, з якими буде будуватись взаємодія. Вибір можна провести на основі популярності сервісу та його рівню цифровізації. Так, згідно з The Page, найпопулярнішим поштовим сервісом за останній час є Нова Пошта [5], [2]. Повний список найпопулярніших почтових сервісів та їх порівняння приведено на рисунках 1-2 і в таблиці 1 [6].




Рисунок 1 – Популярність служб доставки серед інтернет-магазинів





Рисунок 2 – Відсоток замовлень, доставлених окремою службою

Таблиця 1 – Особливості служб доставки





Можна побачити, що найпопулярнішими методами доставки є як і вказана раніше Нова Пошта, так і поштова служба ІнТайм, Укрпошта, а також власні кур’єри.

З приводу того, що інтеграції з останнім варіантом реалізувати майже неможливо, залишаються три кандидати – Нова Пошта, Укрпошта та ІнТайм.

На щастя, для полегшення інтеграції дані сервіси мають власні API, призначені для взаємодії з веб-додатками.

Так, Нова Пошта має власний портал для розробників з детальною документацією щодо використання їх API [7]. Укрпошта має схожу інтеграцією з повною документацією – Укрпошта API [8].

Нажаль, на даний момент ІнТайм не має повноцінної документації свого API, але присутні майже готові plug-in інтеграції, як наприклад очікувана інтеграція від APIxDrive [9].

З цього приводу, оптимальним рішенням буде зачекати на готову інтеграції з ІнТайм, та сфокусуватись на інших варіантах.

Висновок: після проведення ринкового аналізу поштових служб, виявлення їх основних характеристик з подальшим їх порівнянням, а також фільтрування списку опцій за даними характеристиками та можливістю інтеграції, було вирішено реалізувати інтеграцію лиже з Новою Поштою та Укрпоштою. Взаємодію з із поштовою службою ІнТайм можна також провести пізніше, по факту наявності документації або готових інтеграцій. Реалізації інтеграції з іншими поштовими службами також можна реалізувати в майбутньому у випадку підвищення попиту на ці служби.

Література

1. Популярні способи доставки товарів з Інтернет-магазинів: що запропонувати покупцям (Інтернет-джерело): https://neoseo.com.ua/uk/sposoby-dostavki-internet-magazina

2. Аналіз Ринку Експрес-Доставки В Україні, с. 7 – Олексій Тараненко, 2020 р. (Інтернет-джерело): https://www.econa.org.ua/index.php/econa

3. Оплата та доставка, Загальне по доставці – Prom.ua (Інтернет-джерело): https://help.prom.ua/hc/uk/sections/360002436058-%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%86%D1%96

4. Як це працює – Shafa.ua (Інтернет-джерело): https://shafa.kayako.com/ru/category/1-jak-ce-pracjuye

5. Доставка «день у день» і покриття по всій країні: топ поштових операторів України – Діана Полуніна, The Page (Інтернет-джерело): https://thepage.ua/ua/business/top-5-ukrayinskih-poshtovij-operatoriv-rejting-na-den-poshti

6. Огляд українських служб доставки – Хорошоп (Інтернет-джерело): https://horoshop.ua/blog/obzor-ukrainskikh-sluzhb-dostavki/

7. Портал для розробників – Нова Пошта API (Інтернет-джерело): https://developers.novaposhta.ua/

8. API від Укрпошти – Укрпошта API (Інтернет-джерело): https://dev.ukrposhta.ua/

9. Інтеграція ІнТайм за API - APIxDrive (Інтернет-джерело): https://apix-drive.com/ua/intime

__________________

Науковий керівник: Хом'як Тетяна Валеріївна; кандидат фізико-математичних наук,  доцент, Національний Технічний Університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення