ВЕБ-СИСТЕМА ДЛЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ РОБОТИ З 3D-ОБ’ЄКТАМИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ВЕБ-СИСТЕМА ДЛЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ РОБОТИ З 3D-ОБ’ЄКТАМИ

30.09.2021 21:36

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Стеценко Д.О., студент бакалавр, кафедра автоматизації проектування енергетичних процесів і систем, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", м. Київ


3D-Моделювання – це процес прийняття певної форми та її трансформації у завершену 3D-сітку. Примітивами називають прості предмети – від однієї точки (вершини), двовимірної лінії (ребра), кривої (сплайну), до тривимірних об’єктів (граней чи багатокутників. Використовуючи особливості такого програмного забезпечення як 3D-переглядач (3D Viewer) можна маніпулювати комплексами примітивів для переглядання 3D-моделі, регулювати освітлення, переглядати анімації тощо. На даний момент, програмні продукти такого характеру є обмеженими та здебільшого розробляються компаніями як додаток до об’ємних та важких систем, пов’язаних із 3D-моделюванням. Гострою проблемою також слід вважати пропрієтарність форматів моделей та складність конвертування їх між собою, яка позначається на зменшенні ефективності роботи над 3D-об’єктами [1]. Таким чином, не існує єдиної платформи для зручного перегляду 3D-моделей та інформації про них.

Саме заради вирішення описаних проблем реалізована веб-система, що орієнтується на доступність, легкість у використанні, швидку взаємодію та призначається виключно задля мети інтеракції з 3D-моделлю. Створений продукт має досить велику низку сфер застосування, насамперед – анімаційні фільми, візуальні ефекти, графічний дизайн, 3D-друковані моделі, кінофільми, інтерактивні 3D-застосунки та ігрова індустрія. Завдяки своїй веб-архітектурі, застосунок є легко-доступним та не вимогливим з точки зору апаратного забезпечення. Для розв’язання конфлікту сумісності типів файлів, система надає підтримку 6 із найпоширеніших на сьогоднішній день форматів моделей та формату glTF (GL Transmission Format), що є безоплатною специфікацією для ефективної передачі 3D-даних додатками та визначає розширюваний, загальний формат публікації для 3D-інструментів створення контенту для взаємодії та використання по всій галузі [2].

Для реалізації Front-End частини додатку були обрані: мова розмітки HTML та стилей CSS, мова програмування JavaScript із використанням фреймворку Vue.js. Для забезпечення інтеракції та завантаження 3D моделей і оточення використовується бібліотека Three.js. Щодо Back-End частини, продукт використовує хостинг веб-системи на платформі Netlify слідуючи методології JAMstack (JavaScript, API & Markup) – сучасної архітектури веб-розробки на основі клієнтської сторони JavaScript, багаторазового використання API та попередньо-встановленої розмітки. Документація системи створена на офіційний сторінці проекту платформи розробки програмного забезпечення GitHub.

Розроблений продукт можна використовувати як швидку, об’єднуючи платформу для перегляду 3D-моделей різних форматів. Завдяки своїй адаптивності, веб-додаток має можливість бути вбудованим у різні платформи 3D-індустрії, маючи перевагу над пропрієтарними, водночас менш специфічними та гнучкими системами. Таким чином, процес перегляду та інтеракції з майже будь-якою 3D-моделлю стає простішим та доступнішим.

Література:

1. The Most Common 3D File Formats [Електронний ресурс] // Dibya Chakravorty – Серпень, 2019. – https://all3dp.com/3d-file-format-3d-files-3d-printer-3d-cad-vrml-stl-obj (дата звернення: 21.03.2021).

2. Khronos Group glTF Briefing [Електронний ресурс] // Khronos Group – Вересень, 2016. – https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/overview/gltf-overview.pdf (дата звернення: 05.04.2021). 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення