ВІДНОВЛЕННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ВІДНОВЛЕННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

06.03.2025 17:51

[3. Технічні науки]

Автор: Линник Ірина Едуардівна, доктор технічних наук, професор, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова, м. Харків, Україна



Повномасштабне вторгнення росії в Україну супроводжується безпрецедентними за своєю жорстокістю воєнними злочинами і злочинами проти людяності. Об’єкти транспортної інфраструктури найбільше піддаються атакам окупантів. Величезних руйнувань зазнала дорожня інфраструктура через те, що дороги є важливими логістичними артеріями для наших військ. Крім того, дорожнє покриття руйнується через проходження ними важкої техніки, особливо на гусеничному ходу. 

У Харківській області зруйновано 1 059 км автомобільних доріг загального користування (45 %) та 27 штучних споруд, зазнав атаки Харківський аеропорт  (пошкоджені злітно-посадкову смугу, термінал) [1].

Багато пошкоджень завдано громадському транспорту. До війни у Харкові було чотири трамвайних пасажирських депо та одне вантажне. Зараз зруйновано майже всі трамвайні депо (залишилось лише одне) та 50 % трамвайних вагонів. У Харкові також було три тролейбусних депо, четверте депо будувалося на Салтівці, а зараз залишилось лише два депо. Пошкоджено 25 % тролейбусів. Знищено 70 % комунальних автобусів [2].

Не зважаючи на те, що війна в Україні продовжується, відбуваються постійні обстріли території, вже розпочато процеси планування реконструкції та відновлення транспортної інфраструктури. Після кожного обстрілу негайно вживаються заходи щодо ліквідації пошкоджених об’єктів та обговорюються можливі механізми їхнього ремонту. 

Розпочато роботи з відновлення та ремонту доріг і мостів. З часу деокупації Харківської області було зведено 25 тимчасових переправ біля зруйнованих мостів. Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України отримало від Чехії, Норвегії та Швеції вісім тимчасових мостів та понтонні переправи, які встановлені для відновлення логістики. На 17 штучних спорудах демонтують зруйновані конструкції [3]. 

У Харківській області очищено 612 км доріг державного та міського значення. У місті Харкові не зважаючи на постійні обстріли регулярно проводять ремонт дорожнього одягу та прибирання, розчищення вулиць. Причому такі роботи виконують у дуже стислі терміни – за два-три дні чи тиждень (залежно від руйнувань). 

У місті Харкові з 16 травня 2022 р. відновив роботу міський електротранспорт та автобуси. Весь міський транспорт працює безоплатно. 

Більшість пошкодженого парку громадського транспорту вдалося відремонтувати (42 тролейбуси, 82 автобуси, 3 вагони трамвая, 5 вагонів метрополітену). Станом на 22 квітня 2024 року в м. Харкові працюють 30 тролейбусних, 10 трамвайних та 65 автобусних маршрутів.

Від міжнародних партнерів Чехії, Німеччини, Литви, Фінляндії, Франції місто отримало 47 автобусів. Від чеського міста Брно надійшло 5 тролейбусів, від чеських міст Праги та Пльзень – 29 трамваїв [4].

Харків отримає грант технічної допомоги від Трастового фонду Східного партнерства з технічної допомоги (EPTATF), яким керує Європейський інвестиційний банк. Ці кошти підуть на закупівлю нового трамвайного парку та реконструкцію зруйнованої трамвайної інфраструктури.

15 млн євро виділено Харкову на закупівлю електробусів, що є екологічно чистим транспортом. Планується закупити 150 електробусів, які у подальшому можуть замінити автобуси з двигунами внутрішнього згоряння.

Отже, відновлення та відбудова об’єктів транспортної інфраструктури в Україні і зокрема в Харківській області розпочалася майже з перших днів повномасштабного вторгнення. Іноді такі роботи відбуваються дуже швидко, за декілька днів чи тижнів. Іноді вони потребують більшого часу ­– декілька місяців. Це залежить від наслідків руйнувань. Але є дуже значні руйнації об’єктів, на відновлення яких потрібні великі кошти і багато часу – навіть не один рік. 

Україна сподівається, що завдяки довгостроковим програмам і планам спільно з країнами Європейського Союзу та іншими країнами-партнерами, відновити економіку та транспортну інфраструктуру зокрема вдасться доволі швидко.

Література

1. Звіт про прямі збитки інфраструктури від руйнувань внаслідок військової агресії Росії проти України станом на початок 2024 року. URL: https://kse.ua/wp-content/uploads/2024/04/01.01.24_Damages_Report.pdf.

2. Місто для машин чи для людей? Якою буде транспортна система Харкова після війни. URL: https://2day.kh.ua/ua/kharkow/misto-dlya-mashyn-chy-dlya-lyudey-yakoyu-bude-transportna-systema-kharkova-pislya-viyny.

3. На Харківщині дозволили проїзд по новозведеному модульному мосту. URL: https://suspilne.media/kharkiv/593777-na-harkivsini-dozvolili-proizd-po-novozvedenomu-modulnomu-mostu/.

4. Скільки транспорту втратив Харків під час повномасштабної війни. URL: https://infocity.kharkiv.ua/obshchestvo/skilky-transportu-vtratyv-kharkiv-pid-chas-povnomasshtabnoi-vijny/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2025

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення