ВЕБ-САЙТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 029 «ІНФОРМАЦІЙНА, БІБЛІОТЕЧНА ТА АРХІВНА СПРАВА»: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ВЕБ-САЙТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 029 «ІНФОРМАЦІЙНА, БІБЛІОТЕЧНА ТА АРХІВНА СПРАВА»: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

11.02.2025 14:46

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Подворнюк Ольга Олександрівна, викладач циклової комісії діловодства та інформаційної діяльності Володимирського педагогічного фахового коледжу імені Агатангела Кримського; Дорецька Катерина Андріївна, студентка Володимирського педагогічного фахового коледжу імені Агатангела Кримського, м.Володимир


Постановка проблеми. В умовах стрімкого розвитку інформаційного суспільства та зростання конкуренції на ринку освітніх послуг, особливої актуальності набуває ефективна реклама та популяризація спеціальностей, пов'язаних з інформаційними технологіями. Спеціальність 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" поєднує в собі класичні традиції бібліотечної та архівної справи з новітніми інформаційними технологіями, що робить її надзвичайно перспективною в сучасному світі. Однак, для залучення абітурієнтів та формування позитивного іміджу спеціальності, важливо активно використовувати сучасні інформаційні технології для її реклами та популяризації.

Аналіз досліджень. Питання використання інформаційних технологій в освіті досліджували такі вітчизняні та зарубіжні науковці, як В. Биков, Н. Болдирєва, А. Гуржій, Н. Морзе, Е. Патаракін та ін. Проблеми реклами та популяризації освітніх послуг за допомогою інформаційних технологій розглядалися в працях таких авторів, як в В. Філінович, Я. Нільсен. Незважаючи на значну кількість досліджень, присвячених використанню інформаційних технологій в освіті, питання реклами та популяризації спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" залишається недостатньо вивченим.

Мета дослідження – проаналізувати сучасні тенденції та перспективи використання інформаційних технологій в рекламі та популяризації спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа".

У сучасному інформаційному суспільстві веб-сайт навчального закладу є важливим інструментом комунікації та реклами освітніх послуг. Для ефективного просування спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" веб-сайт має містити детальну інформацію про спеціальність, навчальні плани, перспективи працевлаштування випускників, а також відомості про наукову та практичну діяльність кафедри. Важливим елементом є візуальне оформлення сайту, використання фотографій, відеоматеріалів, інтерактивних елементів.

Згідно з чинним законодавством України, а саме Законом України «Про авторське право і суміжні права», веб-сайт визначається як структурована сукупність даних, електронної (цифрової) інформації та інших об'єктів авторського права і (або) суміжних прав, пов'язаних між собою та ідентифікованих у межах адреси веб-сайту та (або) облікового запису його власника. Доступ до зазначених об'єктів здійснюється за допомогою мережі Інтернет через адресу, що може включати доменне ім'я, записи про каталоги або виклики, а також числову адресу за Інтернет-протоколом [7].

У науковій літературі зустрічаються різні дефініції поняття "веб-сайт". Зокрема, дослідник В. Філінович визначає веб-сайт як інформаційний ресурс, що складається із взаємопов'язаних гіпертекстових документів, відомих як веб-сторінки. Цей ресурс розміщується на веб-сервері та ідентифікується за допомогою унікальної адреси [6, с. 17].

Веб-сайт Володимирського педагогічного фахового коледжу імені Агатангела Кримського має ієрархічну структуру, що складається з головної сторінки та вкладених сторінок (розділів) різного рівня.

Python

# Make a list of the key elements from the text

key_elements = ["головної сторінки", "сторінки чи розділу першого рівня", "сторінки другого та наступних рівнів"]

# Count the number of elements in the list

num_elements = len(key_elements)

# Combine the elements into a single string if there are multiple elements

if num_elements > 1:

    # Join the elements with commas and the word "та" before the last element

    result_string = ", ".join(key_elements[:-1]) + " та " + key_elements[-1]

# Otherwise, return the single element

else:

    result_string = key_elements[0]

# Display the string

print(result_string)

Результат выполнения кода 

головної сторінки, сторінки чи розділу першого рівня та сторінки другого та наступних рівнів

Головна сторінка є основним вузлом, що надає доступ до розділів першого рівня, які, в свою чергу, містять посилання на сторінки другого та наступних рівнів. Така структура забезпечує логічну організацію інформації та полегшує навігацію користувачів сайтом.

Я. Нільсен наголошує на важливості орієнтації на користувача при розробці веб-сайтів. Зручність, простота у використанні та відповідність потребам цільової аудиторії є ключовими факторами успішності веб-сайту. [5, с. 12].

Основними завданнями веб-сайту Володимирського педагогічного коледжу є: 

- реклама спеціальностей, сервісу, ідей; 

- продаж  сервісу, інформації, ідей; 

- безоплатне надання інформації чи послуг; 

- підтримка клієнтів та ін. [5].

Веб-сайти педагогічного коледжу виконує різноманітні функції, спрямовані на забезпечення інформаційних потреб різних груп користувачів. До основних функцій належать:

• інформативна: надання відкритого доступу до інформації про навчальний заклад, його діяльність, спеціальності, умови вступу тощо;

• інтеграційна: об'єднання різних підрозділів коледжу та забезпечення внутрішньої комунікації;

• комунікаційна: встановлення та підтримка зв'язків з зовнішнім світом, включаючи абітурієнтів, студентів, батьків, партнерів тощо;

• координуюча: організація та представлення контенту для різних цільових аудиторій;

• культуроформуюча: формування інформаційної культури користувачів, сприяння розвитку цифрової грамотності;

• професійно-орієнтуюча: надання інформації про професійну діяльність, кар'єрні можливості, профільні ресурси тощо [6].

Ці функції тісно пов'язані між собою та сприяють ефективному функціонуванню веб-сайту як важливого інструменту комунікації та просування освітніх послуг педагогічного коледжу.

У сучасних умовах веб-сайти закладів освіти відіграють важливу та зростаючу роль у забезпеченні своєчасного інформування, оперативного та ефективного задоволення потреб студентів, абітурієнтів, їхніх батьків, адміністрації та педагогічного колективу. За допомогою веб-сайтів можливо розширити та урізноманітнити спектр навчально-методичного й інформаційного сервісу, а також зробити інформаційно-освітнє середовище закладу освіти відкритим для кожного користувача.

Ефективна реклама спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" на веб-сайті коледжу досягається шляхом розміщення актуальної та цікавої інформації про спеціальність, її переваги, перспективи працевлаштування, а також використання сучасних мультимедійних технологій та інтерактивних елементів для залучення абітурієнтів.

Отже, веб-сайт є не тільки інформаційним ресурсом, але й потужним інструментом маркетингу, що сприяє популяризації спеціальності та залученню талановитих студентів.

Література

1. Бурило Ю. Правовий режим веб-сайту як засобу масової інформації в Україні. Юридична Україна. 2011. № 12. С. 26-30.

2. Вовк О. Б. Методи та засоби підвищення життєздатності веб-сайту як інформаційного продукту: автореф. дис. канд. техн. наук: 05.13.06. М-во освіти і науки України. Нац. ун-т «Львів. Політехніка». Львів, 2013. 20 с.

3. Кононец Н. В. Веб-сайт як інформаційний ресурс навчального закладу – крок до якісної освіти. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2016. № 1. С. 21-26.

4. Кононец Н. В. Педагогічні інновації вищої школи: ресурсно-орієнтоване навчання. Педагогічні науки : зб.наук. праць. Полтава, 2012. Вип. 54. С. 76-80.

5. Поради щодо покращення веб-сайту. URL: https://support.google.com.

6. Про авторське право і суміжні права: Закон України від 23.12.1993 № 3792-XII. Київ, 1993. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ru/3792-12/ed20170426.

7. Про освіту : Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради, 2017. № 38-39.

8. Філінович В. В. Веб-сайт як особливий об’єкт права інтелектуальної власності: автореф. дис. канд. юрид. наук: 12.00.03. Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ, 2015. 19 с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2025

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення