КОНЦЕПЦІЯ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ПОСЛУГ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

КОНЦЕПЦІЯ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ПОСЛУГ

13.06.2024 13:36

[2. Економічні науки]

Автор: П’яста Андрій Русланович, асистент кафедри підприємництва та маркетингу, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ



Сучасне економічне середовище характеризується високим рівнем невизначеності, інформаційної перенасиченості, вимагає адаптивності від суб’єктів господарювання, що веде до модернізації ринкового інструментарію. Економічна нестабільність вимагає підвищення уваги організацій до  оптимізації  бізнес- процесів; виявлення можливостей і тенденцій розвитку; аналізу зовнішнього середовища з метою збереження конкурентоспроможності та стійкості на ринку. Головним інструментом інтенсивної конкурентної боротьби  є  вдосконалення маркетингу з урахуванням змінних потреб споживачів, що вимагає переоцінки традиційних ресурсів, оновлення бізнес-процесів і бізнес-моделей з використанням цифрових технологій.  Цифрова трансформація маркетингу на ринку послуг – це перехід від традиційних методів надання послуг до використання сучасних інформаційних технологій для покращення якості послуг, підвищення ефективності та зручності для клієнтів. 

Питання цифрової трансформації маркетингу знайшли своє відображення в працях наступних дослідників:  Ажажа М., Балик У., Венгер О., Клімова І., Кримська А., Фурсін О. [1-2] та інші. Проте недостатньо розробленими залишаються концептуальні положення цифрової трансформації маркетингу на ринку послуг, що вимагає подальшої роботи в цьому напрямку та визначає мету даного дослідження. Визначено, що підприємства ринку послуг на етапі цифрової трансформації мають наступні відмінні ознаки, такі як: послуги трансформуються в цифровий продукт, який виступає носіями цифрових функцій і задачі реалізації потреб користувачів ринку послуг; формуються цифрові бізнес-моделі просування у сфері послуг, реалізація яких спрямована на отримання цінової пропозиції та ефективність від впровадження цифрових технологій; формування нових ланцюгів-поставок у сфері послуг, які повністю змінюють дизайн мислення та на основі сучасних інсайтів формують цифровий шлях клієнта та перехід до нових продуктів, послуг, ринків.

Прикладами цифровізації всіх етапів господарської діяльності в сфері послуг є швидкий доступ до інтернет-простору, взаємодія глобальних і локальних мереж, електронні сховища великого обсягу інформації, соціальні мережі в бізнесі, передові програмні продукти, що забезпечують електронний документообіг, клієнтоорієнтовані стратегії, прикладну аналітику бізнес-процесів на базі єдиної цифрової платформи, застосування блокчейн технологій для розвитку цифровізації в сфері послуг і біометрії при здійсненні операцій по безнадійній оплаті послуг в сервісній сфері. Перехід на цифрові технології приносить собою багато помітних змін в  цілому. Одна із головних тенденцій полягає в тому в тому, що роль споживача помістилася від пасивного спостереження до активного домінування.  Визначено, що цифрова трансформація маркетингу  на ринку послуг тягне за собою глибокі корінні зміни у функціонуванні ринку послуг, що впливає на реалізацію бізнес-процесів, формування технічних і цифрових платформ, реалізацію бізнес-ідей, які в сукупності представляють собою соціально-економічну модель сучасного ринку послуг з якісно новим бізнес-рішенням на основі впровадження сучасних цифрових технологій. Проаналізовані економічні категорії цифрової трансформації маркетингу на ринку послуг розробити концепцію цифрової трансформації маркетингу на ринку послуг (рис. 1), яка відрізняється впровадженням у цей процес алгоритму цифровізації маркетингової діяльності на ринку послуг. Як висновок, практична цінність концепції цифрової трансформації маркетингу на ринку послуг спрямована на ефективну реалізацію соціально-економічної моделі сучасного ринку послуг з якісно новим бізнес-рішенням на основі впровадження сучасних цифрових технологій шляхом поетапного виконання алгоритму цифровізації маркетингу на ринку послуг.




Рисунок 1 – Концепція цифрової трансформації маркетингу на ринку послуг

Література

1. Кримська А. О., Балик У. О., Клімова І. О. Цифрова трансформація у сфері маркетингу: нові підходи та можливості. АКАДЕМІЧНІ ВІЗІЇ. Випуск 26. 2023 С. 1–12.  DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10374255 (дата звернення: 11.06.2024).

2. Ажажа М., Венгер О., Фурсін О. Концепція цифрового маркетингу 4.0: еволюція, характеристика, типологія. Humanities Studies. 2023. № 14 (91). С. 135–147. DOI: https://doi.org/10.32782/hst-2023-14-91-16 (дата звернення: 11.06.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення