ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ КОЛЬОРУ НА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ОСОБИСТОСТІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2011

ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ КОЛЬОРУ НА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ОСОБИСТОСТІ

07.03.2023 21:28

[1. Інформаційні системи і технології]

Автор: Корбан Ю.В., викладач спеціальних дисциплін, Відділення «Живопис», Комунальний заклад «Одеський художній коледж ім. М.Б. Грекова; Корбан Г.В., викладач спеціальних дисциплін, Відділення «Живопис», Комунальний заклад «Одеський художній коледж ім. М.Б. Грекова


Розроблено стратегію проведення дослідження щодо впливу кольору на емоційний стан особистості студентів І - ІІІ курсів живописного відділення Одеського художнього коледжу ім. М.Б. Грекова та на художньо-графічному факультеті Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського із застосуванням наступних методик: критерію точної імовірності Фішера; непараметричного критерію значущості χ2; цільової функції; психодіагностики із застосуванням "Активаціометру" Ю. А. Цагареллі й авторської методики виявлення взаємної взаємодії кольору та емоцій [1-3]. Необхідним атрибутом досліджень була залежність повільнішої зміни психічних станів і швидшої зміни психологічних властивостей особистості. Під час проведення дослідження було витримано вимоги стандартизації та однаковості проведення процедури досліджень, які полягали в забезпеченні уніфікації колірного матеріалу, процедури вимірювань, відсутності зовнішніх подразників і дотримання оптимального часу вимірювання. Результати впливу певного кольору на психофізіологічний стан особистості студентів надані у табл.1.

                 Таблиця 1





Дослідження психофізіологічного стану (ПС) 20 студентів другого курсу, проведене до і після занять з живопису, було виконане за допомогою "Активаціометра" і представлене в табл. 2, що дало змогу виявити генетично зумовлену емоційну реактивність кожного студента з урахуванням виявлених переваг семи кольорів райдуги.

Таблиця 2

Діагностична шкала психоемоційних станів





При цьому, до занять у 12 студентів відзначено дуже сильні показники ПС (понад 145 под.), в 11 студентів сильні показники (менш як 145 под.), у двох студентів середні показники (менш як 89 под.), у двох студентів показники ПС були (менш як 76 под.) та в одного студента відзначено мінімальний рівень ПС, що становив менш як 4 под. Порівняння ПС з діагностичною шкалою (табл. 2) після проведення занять показало, що середній груповий показник ПС склав 153 под. (при 130 под. до занять). Отримано значення ПС до занять і після занять у 28 студентів, розподілених на сім груп, по чотири людини в кожній, з урахуванням переваги одного із семи кольорів веселки. Проведений порівняльний аналіз ПС виявив вплив певного кольору під час проведення занять з живопису на емоційний стан студентів. 

Отримано оцінку рівня емоційного стану студентів під час колірного впливу та сприйняття, який є показником розвитку художнього мислення у процесі зміни психоемоційного стану.

Література 

1. Цагарелли Ю.А. Системная диагностика человека и развитие психических функций: учебное пособие  / Ю.А. Цагарелли. – Казань: Познание, 2009. – 413 с.   

2. Корбан Ю.В. К проблеме изучения воздействия цвета на психофизиологическое состояние студентов / Ю. В. Корбан //Философия и социальные науки. – Минск: БГУ, 2015. - №1. – С.89-93.               

3. Корбан Ю.В. Роль цветового воздействия на художественное мышление студентов / Ю. В. Корбан // Материалы  IV-й Международной научно-практической конференции, 27-28 июня 2014 г. «Украина в системе современных цивилизаций: трансформации государства и гражданского общества». - Одесса: «ВМВ», 2014. - С.152-153.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення