ОСОБЛИВОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ НЕТЕХНІЧНИХ НАПРЯМКІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
03.03.2023 18:45
[1. Інформаційні системи і технології]
Автор: Козиренко Світлана Іванівна, кандидат технічних наук, доцент, Харківський національний університет радіоелектроніки, м. Харків; Козиренко Віктор Петрович, кандидат технічних наук, доцент, Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія», м. Харків
Одними з основних інноваційних напрямів у системі вищої освіти у сучасних умовах є широке впровадження у всі форми навчання інформаційно-комунікаційних технологій, а також методів та засобів віддаленого навчання [1].
Особливість нинішнього стану навчання полягає в тому, що прогрес власне засобів інформаційних технологій (апаратних та програмних) відбувається набагато інтенсивніше, ніж педагогічних технологій цього напряму. Ситуація ускладняється і активним переміщенням студентів у мобільні технології, які поки що залишаються за межами інформаційного середовища навчального закладу.
Інформаційна підготовка в сучасній системі освіти значно підвищує актуальність предметних результатів і повинна забезпечувати:
● сформованість уявлень про комп'ютерно-математичні моделі та необхідність аналізу відповідності моделі та модельованого об'єкта (процесу), про способи зберігання та найпростішу обробку даних;
● володіння прийомами написання алгоритмічною мовою програм для вирішення стандартних задач з використанням основних конструкцій;
● володіння комп'ютерними засобами подання та аналізу даних, уміння працювати з бібліотеками програм;
● початкове володіння універсальною мовою програмування, вміння використовувати основні керуючі конструкції.
Одним із напрямків інформаційної підготовки нетехнічних спеціальностей може стати No-code програмування. No-code програмування — це підхід, який дозволяє користувачам створювати програми за допомогою візуального моделювання та налаштування готових процесів чи шаблонів. No-code дозволяє кожному студентам створювати програми без професійних навичок програмування.
No-code – це візуальний посередник між платформою для програмування та кінцевими користувачами, за допомогою якого вони можуть створювати та налаштовувати зовнішній вигляд програмного забезпечення без безпосереднього програмування. Платформи No-code з'явилися як незалежні інструменти, дозволяючи створювати прості програми тим фахівцям, якім не потрібна професійна програмістська підготовка. Сучасні No-code платформи мають можливість обробки досить великої кількості інформаційних рішень - сайтів, електронних таблиць, баз даних. Для навчальних закладів, використовуючи поширену підготовку з Excel і Sheet, найбільш сприятливою стає, наприклад, рішення AppSheet, що реалізує технологію No-code для таблиць. Як вихідні дані використовуються електронні таблиці з подальшою фільтрацією даних, використанням розширеної логіки, створенням динамічного інтерфейсу. Використовуючи різні облікові записи, можна створювати командні проекти у межах навчальних груп.
Програма AppSheet підтримує як настільні комп'ютери, так і мобільні пристрої, може використовуватися для бізнес-аналізу, маркетингу, соціологічних досліджень, управління проектами.
Література
1. Козыренко, В. П., Козыренко, С. И. (2022). Актуальные вопросы развития информационной среды учебного заведения в условиях удаленного обучения. Вчені записки Харківського гуманітарного університету «Народна українська академія», т. 28, с. 68–73.