ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

08.12.2022 19:07

[2. Экономические науки]

Автор: Філіна С. В., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», м. Полтава, Україна; Кравченко О. Б., здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», м. Полтава, Україна; Романенко Д. В., здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», м. Полтава, Україна


З переходом до ринкової економіки, функціонування  підприємства в значній мірі стало залежати від його інноваційної політики, яка є основним резервом підвищення конкурентоспроможності підприємства. Тільки ті підприємства, які не відстають від світових тенденцій розвитку науки і техніки зможуть вижити в сучасних складних умовах господарювання.

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю дослідження теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо вдосконалення процесів формування та реалізації інноваційної політики підприємства з метою підвищення ефективності його функціонування.

Згідно із Законом України «Про інноваційну діяльність», інноваційна політика – це діяльність, що спрямована на використання і комерціалізацію результатів наукових досліджень та розробок і зумовлює випуск на ринок нових конкурентоздатних товарів і послуг [1, c. 2]. 

Не менше дискусійним є питання щодо визначення поняття «інноваційна політика». Термін «інноваційна політика» вперше був використаний у доповіді «Charpie» («Технологічні нововведення: управління та умови здійснення»), підготовленій Міністерством торгівлі США у 1967 р. Зміст поняття «інноваційної політики» з самого початку не був точно визначений, тому в різних країнах та різними вченими воно тлумачилось по-різному [2, c. 154]. 

Інноваційна політика – це частина загальної політики підприємства, що визначає мету, умови та процес здійснення інноваційної діяльності підприємства та встановлює порядок взаємодії науково-технічної, виробничої, економічної та маркетингової діяльності в процесі розробки та реалізації інновацій [3, c. 98]. 

Інноваційна політика забезпечує реалізацію стратегічних цілей підприємства та спрямована на підвищення його конкурентоспроможності шляхом максимально ефективного використання інноваційного потенціалу, адаптації інновацій до ринкових вимог та забезпечення безперервної системної інноваційної діяльності [4, c. 49].

Інноваційна політика підприємства – це форма стратегічного управління, що окреслює мету та умови здійснення інноваційної діяльності підприємства, спрямована на забезпечення його конкурентоспроможності та оптимального використання наявного виробничого, творчого та інтелектуального потенціалу з метою підвищення інноваційної активності та формування платформи ефективного економічного зростання [5, c. 4]. 

Головна мета інноваційної політики підприємства полягає у створенні умов, що забезпечують інноваційний саморозвиток підприємства, підвищення ефективності виробництва і зростання конкурентоспроможності в довгостроковій перспективі за рахунок запровадження інновацій. 

Тому, можемо зробити висновок, що  інноваційна політика підприємства являє собою сукупність принципів, цілей, завдань, заходів, форм, механізмів і методів управління, спрямованих на досягнення довгострокових стратегічних орієнтирів інноваційного розвитку для підвищення конкурентоспроможності.

Список використаних джерел 

1. Про інноваційну діяльність: Закон України від 4 липня 2002 р. № 40-IV. Дата оновлення: 12.04.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text (дата звернення: 02.12.2022).

2. Копитко М. І. Управління інноваціями: навчальний посібник для самостійного вивчення дисципліни у схемах і таблицях. Львів: ЛьвДУВС, 2019. 292 с.

3. Дивнич О. Д. Інноваційна політика підприємства: формування та реалізація. Вісник Полтавської державної аграрної академії" науково-виробничий фаховий журнал. С. 97-104.

4. Інноваційний менеджмент: конспект лекцій: навч. посіб. для студентів спеціальності «Прикладна математика» освітньо-професійної програми «Наука про дані та математичне моделювання» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; укладачі: С. О. Пермінова, Т. В. Лазоренко. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2021. 125 с.

5. Лівошко Т. В. Інновації та інноваційна політика підприємства: принципи формування та механізм реалізації. URL: http://www.zgia.zp.ua/gazeta/evzdia_6_116.pdf (дата звернення: 02.12.2022).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення