ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ «ОСНОВИ АВТОМАТИКИ ТА РОБОТОТЕХНІКИ»
10.05.2022 22:58
[3. Технические науки]
Автор: Данильчук Мар`ян Олегович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Деревянчук Олександр Володимирович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Дерев’янчук Ярослав Володимирович, асистент, Український державний університет залізничного транспорту
Сучасні досягнення людства, тенденції та перспективи розвитку суспільства, нерозривно пов’язані з автоматизацією та роботизацією технологічних процесів. Із кожним роком усе більше робіт на виробництві та в побуті виконують автоматичні пристрої, машини та технічні системи. На виробничих підприємствах автоматичні пристрої та роботи надають можливість виготовляти якісну продукцію, знижувати її собівартість, виконувати різні виробничі операції в недоступних та шкідливих для людини умовах, можуть самостійно контролювати технологічні процеси та приймати необхідні рішення. Досягнення автоматизації та робототехніки застосовуються для дослідження космосу, океану, в зонах високого радіаційного забруднення та у військових цілях.
Основи автоматики та робототехніки познайомлять з сучасними досягненнями автоматизації та розвитком робототехніки, застосуванням пристроїв, машин і технічних систем у виробництві та побуті.
У працях багатьох науковців і педагогів знаходять своє відображення проблема використання електронних пристроїв під час навчального процесу та розробка й опис нових пристроїв. Для викладачів, вчителів та інших користувачів основним елементом може стати платформа Arduino, що дозволить на практичному досвіді засвоїти основні елементи схемотехніки, обчислювальної техніки та електроніки.
Результатом вивчення модуля «Основи автоматики та робототехніки» є радіотехнічне та робототехнічне конструювання з використанням програмного забезпечення комп’ютерної техніки та елементної бази сучасної мікроелектроніки;
Розроблено та реалізовано власний проект з використанням елементів автоматики та робототехніки на прикладі прототипу системи Blink та Blink 3_LEDs для ESP8266 Node MCU.
Сформовано апаратні прототипи проектів в середовищі Fritzing. Виконано під’єднання LED(s) до потрібних пінів мікроконтролера з використанням макетної плати, сполучних проводів та резистора (рис. 1 – рис.2).
Використання в навчальному процесі засобів мікроелектроніки, автоматики та робототехніки є одним із аспектів фахової підготовки майбутніх вчителів фізики та ефективного навчання учнів. Програмно-апаратні засоби Arduino забезпечують технологічні умови для розробки різноманітного обладнання та приладів.
Література
1. Морзе Н.В., Струтинська О.В., Умрик М.А. Освітня робототехніка як перспективний напрям розвитку STEM-освіти. Відкрите освітнє середовище сучасного університету. 2018. No 5. С. 178- 187.
2. Insight Into ESP8266 NodeMCU Features & Using It With Arduino IDE. URL: https://lastminuteengineers.com/esp8266-nodemcu-arduino-tutorial/ (Last accessed: 05.02.2022)