СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАВДАНЬ З ФІЗИКИ, АСТРОНОМІЇ, ХІМІЇ, БІОЛОГІЇ ТА ГЕОГРАФІЇ У СЕРВІСІ LEARNINGAPPS
06.02.2023 17:25
[1. Информационные системы и технологии]
Автор: Буркут Божена Дем'янівна, викладач хімії, біології та екології, Чернівецький фаховий коледж технологій та дизайну, м. Чернівці; Савчук-Баловсяк Галина Дем’янівна, викладач фізики та астрономії, Вище професійне училище № 3, м. Чернівці; Савчук Тарас Дем'янович, вчитель географії, Мамаївський НВК № 1, с. Мамаївці, Чернівецька обл.
Цифровізація освіти потребує розробки та використання інтерактивних завдань із різних предметів, що дозволяє зацікавити учнів (студентів) і активізувати їх пізнавальну діяльність. Проте, не для всіх тем із дисциплін фізика, астрономія, хімія, біологія та географія існують інтерактивні завдання, які у повній мірі відповідають запитам учнів (студентів). Тому для створення інтерактивних завдань у даній роботі запропоновано використовувати сервіс LearningApps [1], який також містить загальнодоступну бібліотеку готових інтерактивних завдань (модулів) різної складності. Такі модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Перевагою сервісу є можливість модифікації інтерактивних завдань, а також розробка завдань на основі шаблонів. Сервіс LearningApps є безкоштовним, а його інтерфейс підтримує українську мову.
Для повноцінної роботи в сервісі LearningApp потрібно створити обліковий запис користувача – ввести електронну пошту, логін і пароль. Сервіс пропонує завдання для всіх навчальних дисциплін, але розглянемо детальніше розробку завдань з фізики, астрономії, хімії, біології та географії. Створення нових завдань значно спрощується за рахунок використання шаблонів. Сервіс пропонує 8 основних шаблонів (Знайти пару, Класифікація, Числова пряма, Проте упорядкування, Вільна текстова відповідь, Фрагменти зображення, Вікторина, Заповнити пропуски) та ряд додаткових (Аудіо- та відео- контент, Пазл, Кросворд, Знайти слова та ін.).
Шаблон «Знайти пару» є ефективним, якщо потрібно встановити відповідність між певними поняттями. При цьому поняття можуть описуватися не тільки текстом, але й зображеннями, аудіо та відео. Наприклад, у фізиці шаблон «Знайти пару» можна використати для встановлення відповідності між зображенням елемента електричного кола та його назвою (рис. 1).
Рис. 1. Початок інтерактивної вправи «Елементи електричного кола»
В астрономії шаблон «Знайти пару» можна застосувати для встановлення відповідності між зображенням сузір’я та його назвою (що особливо ефективно при попередньому використанні віртуального планетарію Stellarium [2]).
Шаблон «Класифікація» доцільно використовувати для впорядкування певних понять, виявлення їх спільних і відмінних характеристик. Наприклад, у хімії такий шаблон можна застосувати для класифікації хімічних елементів на металічні та неметалічні (рис. 2). У біології шаблон «Класифікація» є ефективним для розробки завдань з класифікації живих організмів, зокрема, рослин і тварин.
Шаблон «Числова пряма» дозволяє впорядковувати об’єкти за певною характеристикою: часом, масою, швидкістю, температурою та ін. Наприклад, у географії такий шаблон може застосовуватися для впорядкування мінералів за твердістю по шкалі Мооса (рис. 3).
Таким, чином, інтерактивні вправи ефективні при вивченні, повторенні та закріпленні навчального матеріалу, а також для візуалізації уявлень з навчальних дисциплін, розвитку творчого потенціалу та ключових компетентностей. За допомогою сервісу LearningApp можливо створювати різноманітні інтерактивні завдання, які призначені для вивчення певних тем з фізики, астрономії, хімії, біології, географії та інших дисциплін.
Література
1. Сервіс Learningapps. URL: https://learningapps.org/.
2. Вільний віртуальний планетарій Stellarium. URL: https://stellarium.org/uk/.