ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ
23.01.2023 17:04
[1. Информационные системы и технологии]
Автор: Супрун Майя Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов гуманітарних спеціальностей, Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк
У глобальному розумінні в процесі формування суспільства значна роль належить інформації, освіті та формуванню практичних навичок. Адже саме вони є дієвими засобами поширення інформації про кращі технології та досвід, що сприяє досягненню ефективності в масштабах суспільства. В системі показників розвитку інформаційного суспільства велике значення має розвиток
інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в галузі освіти. Інтернет природно увійшов у життя людей і є одним з найефективніших засобів, що допомагають значно урізноманітнити процес навчання іноземних мов.
Під ІКТ розуміємо сукупність електронних технічних засобів і програмного забезпечення, а також організацію, форми і методи їх застосування в навчальному процесі, спрямовані на ефективне використання освітніх інформаційних ресурсів у навчанні та вихованні.
На заняттях англійської мови студенти використовують ІКТ для пошуку та отримання додаткової інформації; розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет, формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування; комплексного застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів. Використання ІКТ допомагають полегшити доступ до інформації і скоротити час вивчення мови.
І. Заярна виділяє такі основні напрямки використання ІКТ у навчанні англійської мови:
-використання з метою навчання шляхом моделювання, наочного представлення мовних, мовленнєвих і соціокультурних процесів та явищ;
-організація тренування у використанні навчального матеріалу (формування мовленнєвих умінь та мовних навичок);
-контроль та оцінювання рівня сформованості умінь та навичок, зберігання, збір та обробка статистичної інформації;
-забезпечення діалогу, комунікації за допомогою комп’ютерних мереж.
Назвемо найпопулярніші елементи ІКТ у процесі вивчення іноземної мови:
- eлектронні підручники і посібники;
- інтерактивні дошки;
- електронні енциклопедії і довідники;
- тренажери і програми тестування;
- освітні ресурси Інтернету;
- DVD i CD диски з картинами і ілюстраціями;
- відео і аудіотехніка
- матеріали для дистанційного навчання
- науково-дослідні роботи і проекти
Отож, можна виділити основні переваги використання ІКТ у процесі вивчення мов:
- мотивація студентів;
- можливість для викладача застосовувати індивідуальний підхід;
- сприяння розвитку самостійності студентів;
- урізноманітнення та осучаснення навчального матеріалу;
- забезпечення автентичним матеріалом, що сприяє поінформованості щодо інших мов та культур.
На сучасному етапі навчання іноземних мов значну увагу необхідно приділяти застосуванню мультимедійних технологій, у яких одночасно використовують тексти, відеоматеріали, звукові ефекти, анімацію. Все це разом з інтерактивним програмним забезпеченням сприяє більш ефективному засвоєнню мовного матеріалу.
Сучасному викладачу необхідно іти в ногу з часом, опановуючи інноваційні технології навчання, потрібно розвивати набутий поколіннями досвід навчання, трансформувати його на більш сучасному рівні з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Використання цих технологій у процесі вивчення іноземної мови сприяє інтелектуальному творчому розвитку студентів, оптимізує засвоєння мовних структур та граматичних правил, а також дозволяє подолати монотонність заняття.
Література
1. Заярна І.С. Деякі аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні англійської мови. Педагогічні науки. 2015. № 4. С.15-24.
2. Подзигун О.А. Застосування інформаційних технологій у навчанні іншомовного професійного спілкування майбутніх педагогів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Випуск 45 / Редкол.: І.А.Зязюн (голова) та ін. Київ-Вінниця : ТОВ фірма “Планер”, 2016. С.311-314.
3. Сахневич І. Умови ефективної організації самостійної роботи із вивчення іноземної мови майбутніми технічними перекладачами в позааудиторний час. Вища освіта України. 2008. № 3. С. 48–55.