МЕТОД ВИКОРИСТАННЯ ШАБЛОНУ КУРСУ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
11.12.2022 00:16
[1. Информационные системы и технологии]
Автор: Ліщинська Людмила Броніславівна, Вінницький національний технічний університет; Коваленко Олена Олексіївна, Вінницький національний технічний університет; Нікішкін Дмитро Олександрович, Вінницький національний технічний університет
Активний розвиток дистанційного та змішаного навчання, пов'язаний з розвитком інформаційних технологій, а також гострою потребою в таких технологіях під час пандемії та воєнного стану. Серед відомих платформ для використання електронних ресурсів можна відмітити такі платформи як Work Space for Education Google, Moodle, JetIQ х [1-3] та закриті платформи електронних ресурсів, що працюють на комерційній основі – Еdera, Coursera [4, 5]. Поєднання базового та додаткового навчання дозволяє отримати нові компетенції відповідно до вибраної кваліфікації, зробити гнучким освітній процес і більш легко реалізувати процедури інформальної та неформальної освіти, які вже використовуються в університетах України [6].
Шаблон створення дистанційного курсу пропонується викладачу відповідно до використання принципів педагогічного дизайну. Відомі принципи педагогічного дизайну можуть бути деталізовані та визначені відповідно до технологій дизайну для дистанційних курсів. Поведінкові моделі для конструктора дистанційних курсів повинні бути об’єднані з дизайном фронтенду платформи. Запропонований метод містить:
Удосконалені принципи педагогічного дизайну з конкретизацією механізмів реалізації в конструкторі курсу змішаного навчання:
1. Залучення уваги здобувачів. В дизайні це колір, повідомлення, зміна (обережна!) звичайної картинки.
2. Пояснення та моніторинг цілей та задач навчання. Нагадування відповідності задачі та цілі (спеціальні повідомлення). Діаграма відповідності.
3. Базові основи попереднього навчання. Посилання, Нагадування. Короткий конспект. Інфографіка. Посилання.
4. Структуроване подання нової інформації.
5. Підтримка викладача. Форум. Моніторинг. Альтернативи виконання завдань. В дизайні – спеціальний розділ виділяється кольором та формується у вигляді модального вікна.
6. Виконання завдань. Гейміфікація. Повідомлення про успіх або/і можливість успіху, Повідомлення про невиконання. Дизайн сторінки при виконанні та невиконанні. Діаграма виконання за часом.
7. Зворотній зв’язок. Повідомлення. Діалог. Автоматичні відповіді. Повідомлення до викладача.
8. Оцінювання. Заповнені журнали. Отримані оцінки. Оцінювання зовнішніми експертами.
9. Використання отриманих знань та навичок. Проекти. Резюме. Оцінювання роботодавців.
Отже, розвиток нових методів та засобів для змішаного навчання та створення конструктору дистанційних курсів сприяє запровадженню нових технологій та форматів викладання та навчання.
Література
1. Як команди будь-яких розмірів підтримують зв’язок, створюють матеріали та працюють разом.URL: https://workspace.google.com/intl/uk/
2. Welcome to the Moodle community. URL: https://moodle.org/?lang=uk
3. JetIQ. URL: https://jetiq.vntu.edu.ua/ (дата звернення: 26.11.2022).
4. Ed-era. Онлайн-курси. URL: https://www.ed-era.com/courses/
5. Coursera. URL: https://www.coursera.org/programs/vinnits-kii-natsional-nii-tiekhnichniiuniviersitietlearningprogramoapcv?currentTab=CATALOG
6. Ліщинська Л. Б., Коваленко О. О., Нікішкін Д. О. Моделі та Алгоритми педагогічного дизайну конструктора відкритих дистанційних курсів. Матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ», м. Вінниця 28-29 листопада 2022 р.