ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ БІЗНЕС-АНАЛІТИКА ПРИ УПРАВЛІННІ ПРОЄКТАМИ РОЗРОБКИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
04.12.2022 15:26
[1. Информационные системы и технологии]
Автор: Балан Анастасія Ігорівна, студентка, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ; Вовк Роман Богданович, кандидат технічних наук, доцент кафедри програмного забезпечення автоматизованих систем, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ
Програмне забезпечення (ПЗ) це загальне поняття для сукупності програм та програмних документів, які є необхідними для їхньої експлуатації. Для розробки якісного ПЗ необхідне залучення спеціалістів різних галузей.
Основна роль бізнес-аналітика - це визначення бізнес-вимог і їхнє перетворення у рішення, щодо з’ясування чому користувачам необхідне програмне забезпечення з новими можливостями. Опісля цього визначають користувачів, функціональні та нефункціональні вимоги, які команди можуть використовувати для оцінки, планування, проєктування та створення продукту.
Посада бізнес-аналітика вимагає як софт, так і хард компетенцій (навичок). Бізнес-аналітики повинні знати, як отримувати, аналізувати та звітувати про тенденції даних, а також мати можливість ділитися цією інформацією з іншими користувачами та застосовувати її в бізнесі. Не всім бізнес-аналітикам потрібен досвід ІТ, якщо вони мають загальне розуміння того, як працюють системи, продукти та інструменти [1].
На самому початку роботи аналітик починає працювати з ключовими зацікавленими сторонами компанії, щоб повідомити про бачення проєкту та виявити вимоги. Як правило, аналітик починає з визначення проблеми, яку спробує вирішити нове програмне забезпечення. Аналітик повинен переконатися, що всі зацікавлені сторони мають єдине бачення.
Ознайомившись з функціями бізнес-аналітика можна виділити характеристики людини, яка ідеально підходить для даної ролі:
1. Аналітичне мислення. Власне, це одна з найважливіших навичок для аналітика, а саме наявність аналітичного розуму. Бізнес-аналітика продукту можна вважати експертом, якщо він розуміє проблеми чи труднощі, візуалізує, аналізує, а потім вирішує їх. Ця роль теж включає дослідницькі навички, логічне мислення та навички презентації.
2. Прийняття рішень. Роль бізнес-аналітика досить часто вимагає прийняття рішень. Навички прийняття рішень дозволяють їм оцінити ситуацію, включно з ризиками та вигодами, отримати відгук від зацікавлених сторін і вибрати курс дій.
3. Розв'язання задач. До бізнес-аналітика кожен клієнт приходить з окремою проблемою чи проблемами, які потрібно вирішити швидко та на тривалий термін. Звідси можемо зробити висновок, що відповідальність даного експерта полягає в тому, щоб вивчити проблему, проаналізувати доступні варіанти, а потім запропонувати найкращий вибір. Бізнес-аналітики повинні мати можливість спостерігати за проблемою з різних точок зору в межах бізнесу.
4. Документування та візуалізації. Роль бізнес-аналітика містить у собі проведення презентацій як для зацікавлених сторін так і для розробників. Щоб зробити це належним чином, кваліфікований бізнес-аналітик повинен надати послідовну документацію вимог [2].
Отже, бізнес-аналітики є важливими членами команди, які є з’єднуючою ланкою між зацікавленими сторонами (тими, хто приймає рішення) і виробництвом (тими, хто виконує рішення).
Література
1. Business Analyst in Tech: RoleDescription, Skills, Responsibilities, and When Do You Need One? [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.altexsoft.com/blog/business-analyst-role-responsibilities-skills/ ;
2. What is a business analyst? A key role for business-IT efficiency [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.cio.com/article/276798/project-management-what-do-business-analysts-actually-do-for-software-implementation-projects.html.