ОСНОВНІ НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
15.11.2022 21:35
[2. Экономические науки]
Автор: Синькевич Дмитро Олександрович, магістрант, Сумський національний аграрний університет, м. Суми
Несприятлива економічна ситуація, що склалася в останні роки, повʼязана з імпортом та експортом продукції, зумовлює необхідність підвищення конкурентоспроможності вітчизняних сільськогосподарських підприємств, оскільки посилення конкурентних переваг агропромислового комплексу сприяє забезпеченню продовольчої безпеки держави.
Головна мета реалізації стратегії підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств полягає у розробці механізму комплексної оцінки управлінських рішень з позиції їх впливу на зростання прибутковості та вартості бізнесу. Стратегія підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств дозволяє, насамперед, наступне:
- визначити пріоритети та збалансувати цілі операційної, інвестиційної, фінансової, маркетингової стратегії підприємства;
- системно та комплексно вирішувати завдання розробки та оптимізації виробничої, інвестиційної та фінансової політики;
- ефективно використовувати матеріальні, фінансові та трудові ресурси;
- сформувати умови для сталого розвитку підприємства [1].
Вибір заходів та шляхів підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств повинен проводитися виходячи з особливостей галузі, характеристик конкретного підприємства та умов, у яких воно функціонує.
Одним із найбільш складних та капіталомістких напрямів підвищення конкурентоспроможності є відновлення та розвиток виробничого потенціалу сільського господарства, що вимагає реалізації заходів у наступних сферах:
- формування сучасного кадрового потенціалу галузі;
- здійснення інституційних перетворень, розвиток кооперації та інтеграції, систем збуту;
- техніко-технологічна модернізація та перехід до інноваційної моделі розвитку сільського господарства;
- проведення масштабних робіт з відновлення виробництва на занедбаних сільськогосподарських угіддях, що зберегли виробничий потенціал [2].
Підвищення ефективності та конкурентоспроможності підприємства вимагає не тільки розвитку його внутрішнього потенціалу, а й розвитку агропродовольчого ринку. Для сучасного вітчизняного ринку продовольства характерні, з одного боку, насиченість та фізична доступність продовольчих товарів, а з іншого – нерозвиненість інфраструктури, цінові диспропорції, висока монополізація, досить висока частка імпорту [3].
Важливу роль підвищення конкурентоспроможності вітчизняних сільськогосподарських підприємств грає вдосконалення економічних відносин та інвестиційної політики.
Таким чином, можна зробити висновок, що реалізація цих заходів дозволить створити сприятливе середовище для розвитку сільськогосподарських підприємств та підвищити тим самим ефективність їх функціонування, і, безумовно, сприятиме зростанню конкурентоспроможності агробізнесу, насиченню агропродовольчого ринку та забезпеченню продовольчої безпеки країни.
Література
1. Пилипенко Н. М., Прядка С. І. Конкурентоспроможність як чинник економічно-безпечного розвитку сільськогосподарського підприємства. Міжнародний науковий журнал «Интернаука». Серія: «Економічні науки». 2019. №10. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2019-10-5256
2. Котелевець Д. О. Концептуальні положення підвищення конкурентоспроможності переробних підприємств в АПК. Агросвіт. 2017. № 12, С. 53-57. http://www.agrosvit.info/?op=1&z=2431&i=8
3. Пилипенко В. В., Пилипенко Н.М. Науково-практичні аспекти оцінки конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. Вісник СНАУ. 2016. №.1(67). С.73-78.
_______________________
Науковий керівник: Пилипенко Н.М., кандидат економічних наук, доцент, Сумський національний аграрний університет, м. Суми