РОЗРОБКА ЗАСТОСУНКУ “DESIGN DOGGY 2.0” ДЛЯ НАВЧАННЯ ТА РОБОТИ ВЕБ-ДИЗАЙНЕРІВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

РОЗРОБКА ЗАСТОСУНКУ “DESIGN DOGGY 2.0” ДЛЯ НАВЧАННЯ ТА РОБОТИ ВЕБ-ДИЗАЙНЕРІВ

19.10.2022 22:29

[1. Информационные системы и технологии]

Автор: Мерцало Ірина Ігорівна, студентка, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів; Клакович Леся Миронівна, кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри прогамування, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів


IT-ринок став одним з головних напрямків з експорту послуг в Україні та приносить близько 5 млрд доларів на рік [1]. У 2018 році Україна посіла перше місце серед 153 країн в категорії "Наука та технології" у рейтингу The Good Country Index, обігнавши навіть США [2]. У сфері програмування працює близько 220 тис. спеціалістів.

Попри це, навчальний та робочий процес спеціалістів галузі не завжди побудований найефективнішим чином. Навіть коли залучені викладачі є висококваліфікованими, програмне забезпечення для самостійного опрацювання матеріалу або додаткового здобуття знань сконструйоване досить примітивно, висвітлює різні частини розробки у окремих курсах або розділах, а під час реальної роботи необхідно буде пам’ятати про всі ці процеси одночасно. Дізнатися про одну технологію мало, проект завжди матиме багато складових, до цього потрібно звикати ще від початкових етапів навчання [3]. Щоб не тримати це все в голові, використання ефективним чином спроектованого додатку буде корисним і після проходження навчання. 

Не меншою проблемою є також те, що спеціалісти галузі інформаційних технологій (ІТ) мають найвищі показники проявів професійного вигорання, тобто найбільш схильні до розладів, вказаних вище, якраз через свій вид діяльності [4]. Так наприклад у ІТ розробників виявлено високий (24,4%) і середній (35,5%) рівні імпульсивності, наявність сформованого синдрому професійного вигорання, високий рівень вразливості(46,8%),  неадекватну  або  нестійку  самооцінку,  високий  рівень потреб у задоволенні, спокої, стійкій позитивній прихильності. Тому, коли справа стосується навчання та в подальшому роботи, то вигорання серед ІТ спеціалістів, зокрема UI/UX дизайнерів, є актуальним питанням, яке однозначно потребує розгляду. 

Метою створення першої частини додатку є реалізація програмного продукту для ефективного навчання, а також підготовка платформи для забезпечення розробників базою підходів та принципів до макетування веб-дизайну. У “Design Doggy 2.0”, ставиться за мету можливість додаткового використання аплікації, як персонального блокноту (робочого зошита) з підготовленими шаблонами для заповнення. 

Для досягнення мети, під час розробки ставилися такі завдання:

- Підбір методів аналізу ергономіки програмного забезпечення;

- Порівняння функціоналу низки схожих додатків по вивченню веб-дизайну, та додатків, які мають можливістю збереження нотаток розробниками;

- Оцінювання юзабіліті конкурентних додатків відповідно до обраних вище методів;

- Розробка структури інтерфейсу для ефективного навчання та роботи веб-дизайнерів;

- Визначення найбільш вдалих базових прикладів користувацького досвіду для наповнення програмного продукту;

- Вибір найефективнішої програмної реалізації для такого роду аплікації;

- Створення додатку для демонстрації запропонованого інтерфейсу;

- Забезпечення можливості перемикатися між базовим та повним режимом додатку;

- Доповнення програми функціоналом, необхідним для збереження нових елементів подібно до записів у блокноті.

Цільовою аудиторією є не лише розробники на підприємствах, а й веб-дизайнери фрілансери, які роблять працюючі програмні продукти самостійно від початку і до кінця. Базова версія додатку дає можливість використовувати його, як навчальний, для початківців. Такий широкий спектр застосування можливий завдяки створеному ефективному робочому простору, який полягає у одночасній демонстрації правил, коду та візуалізації дизайну. Розробники будь-якого спрямування можуть користуватися повною версією додатку, завдяки можливості видалити навчальні елементи та використовувати його як блокнот із шаблонами для збереження в одному місці всіх попередньо вказаних складових. Таким чином, повністю охоплюється широкий ринок ІТ спеціалістів, які працюють із створенням аплікацій. 

Об'єктом розробки додатку “Design Doggy” є підбір структури інтерфейсу для ефективного навчання та роботи веб-дизайнерів. Предметом є створення програмного продукту відповідно до завдань, поставлених вище.

Наукова новизна полягає в тому, що вдається охопити також сектор фрілансу, а не один конкретний напрямок розробників. При цьому не виключаючи використання додатку вузькопрофільними спеціалістами, завдяки можливості зберігати нотатки з особистими вдалими підходами до розробки продукту, а не лише вивчати запропоновані.

Практичне значення: процес навчання у початківців відбуватиметься ефективніше, адже користувач краще засвоюватиме знання у такому форматі подачі; розробники не затрачатимуть час на пошук конкретного дизайну, бо всі нотатки та приклади будуть під рукою. Крім того, важливим є можливість контролювати одразу усі необхідні складові розробки, тож програма “Design Doggy” буде завжди корисною під час робочого процесу.

Отже, підсумовуючи вище наведене, внаслідок виконання поставлених задач, вдалося продумати структуру базової та повної версії додатку для навчання та роботи веб-дизайнерів, а також реалізувати це як програмний продукт “Design Doggy 2.0”. Оскільки інтерфейс спроектований на основі дослідження ергономіки ряду схожих освітніх ресурсів обраними методами аналізу, то підібрана структура додатку сприяє ефективному засвоєнню інформації під час навчального процесу. Повна версія додатку забезпечила можливість використання аплікації і для інших спеціалістів. Все це зробить навчання та роботу веб-дизайнерів менш стресовими, що в свою чергу вберігатиме цих спеціалістів від професійного вигорання, яке може настати ще навіть на етапі здобуття навичок.

Література

1. Який наразі в Україні IT-ринок: аутсорс, кількість працівників та компаній [Електронний ресурс]. - Режим доступу: URL: https://nachasi.com/2019/11/07/it-ukraine/

2. Де місце України у світі високих технологій [Електронний ресурс]. - Режим доступу: URL: https://www.epravda.com.ua/projects/techiia/2020/01/21/655931/

3. Job Roles inside an IT Department [Електронний ресурс]. - Режим доступу URL: https://www.techielass.com/job-roles-inside-an-it-department/

4. Особливості синдрому професійного вигорання  в працівників сфери інформаційних технологій [Електронний ресурс]. - Режим доступу: URL: http://maup.com.ua/assets/files/psihologz/2019-1/02.pdf 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення