ТАЙМШЕР ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ
08.02.2022 17:00
[2. Экономические науки]
Автор: Гапоненко С.О., к.е.н., стартший викладач, кафедра туристичного бізнесу та гостинності, Дніпровський університет імені Олеся Гончара, м. Дніпро;
Ракша А.Р., студентка, кафедра туристичного бізнесу та гостинності, Дніпровський університет імені Олеся Гончара, м. Дніпро
Таймшер є відносно новим та найбільш динамічним сектором сучасної індустрії гостинності та туризму. З моменту початку свого існування, таймшер поступово набирав обертів у світовому розширенні, активно впливаючи на розвиток курортної інфраструктури, збільшення кількості готельних комплексів та їх спільних власників. Ця тенденція свідчить про успішне прийняття світовим ринком концепції таймшеру. Так, у 2017 році продажі в усьому світі склали $19,7 млрд з 5400 спільними власниками курортних готелів з нерухомістю в 121 країні. На 2020 рік, не зважаючи на кризу галузі, яку забезпечила світова пандемія COVID-19, обсяг світової індустрії таймшеру складає близько 10,5 мільярдів доларів.
(1) Таймшер — це форма часткової власності, коли люди купують право зайняти одиницю нерухомості протягом певного періоду. Наприклад, купівля одного тижня таймшера означає, що покупець володіє 1/52 частини, відповідно купівля одного місяця дорівнює одній дванадцятій власності, тобто тиждень є одиницею виміру.
(2) Таймшер – це модель спільної власності на нерухомість для відпустки, при якій кілька власників мають виключне користування нерухомістю протягом певного періоду часу.
(3) Таймшер - придбання права на зайняття житла на обмежений термін у певний час року.
Придбання цього типу права власності для відпустки по суті означає, що ви та інші особи поділяєте право власності та права на використання певного майна. Кожен власник має свої власні відведені часові рамки для використання майна; зазвичай тиждень, хоча відведений час може змінюватися.
(4) Таймшер пропонує можливість володіти житлом типу кондоміуму на курортах в популярних вітчизняних і міжнародних напрямках. Готелі, що надають таймшер, подібні до багатоповерхового будинку, з просторим і зручним плануванням і може включати кухню, пральню, вітальню та численні спальні. Сьогодні існує більше 7 мільйонів власників таймшер, що доводить актуальність дослідження цієї теми.
Інноваційним є саме юридичний підхід у сфері готельного бізнесу для визначення розвитку та існування цього напряму. Індустрія таймшерів спирається на такє поняття, як «право власності на відпочинок». Тобто, споживач купує лише право їхати у відпустку в певне місце (або обміняти його на інше місце) щороку протягом декількох років і, як зобов’язання, повинен щорічно оплачувати цю відпустку, навіть якщо він залишаєтеся вдома.
Отже, у загальному розумінні таймшер – це купівля права власності на майно для відпочинку на обмежений термін у певний час року, це модель, яка має свої переваги та недоліки. Переваги таймшеру включають відпочинок на професійно керованому курорті в передбачуваній обстановці. Недоліками таймшеру є відсутність гнучкості у внесенні змін, обов’язкова щорічна плата за обслуговування та труднощі з подальшим перепродажем даних прав.
Індустрія таймшеру з’явилася порівняно не так давно і бере свій початок у середині 70-х років минулого століття. Витоками таймшеру вважається місто Долларівпі у Швейцарії де у 1964 році компанія Hapimag продала членство відпочиваючим, надавши їм право користуватися кількома власностями для відпочинку, що належали компанії по всій Долларівпі. У тому ж році гірськолижний курорт у Франції, Superdevoluy, також прийняв концепцію таймшер, яка гарантувала його власникам можливість покататися на лижах в Альпах.
Таймшер в Долларівпі перетворився на успішне ділове підприємництво і в 1969 р. американські розробники адаптували концепцію і створили перший Таймшер США на Гаваях. Таймшер мав важкий початок у США через інфляцію, економічний спад та недобросовісних розробників, які скористалися перевагами споживача, продавши неіснуючий продукт із приватним користуванням. У 1983 році був прийнятий перший закон про таймшер, щоб покласти край такій неетичній практиці продажу. Поява таких авторитетних закладів гостинності, як Marriott, Disney і Hilton в індустрії таймшерів принесла надзвичайне зростання і широке визнання споживачів. Напрямом розвитку у 1990-х роках, було будівництво курортів змішаного використання (поєднання характеристик традиційного курорту з курортом таймшер, коли частина об'єкта експлуатується як традиційний курорт разом з його повними зручностями та послугами, в той час як окрема частина використовується відповідно до режиму таймшеру) і приватних резиденцій таймшерного клубу.
Новітня, інноваційна тенденція полягає в тому, щоб будувати кожен таймшер як окремий спеціальний об'єкт, який пропонує споживачеві таку розкіш, як просторий двокімнатний блок з приблизно 125 квадратних метрів простору.
Література:
1. Angelyn R. Cabrera. PERSPECTIVE ON TIMESHARE OWNERSHIP: OPERATION AND MARKET ANALYSIS / Angelyn R. Cabrera. // European Journal of Hospitality and Tourism Research. – 2020. – №8. – С. 31–39.
2. Caitlin Maxwell. Timeshare Options During a Pandemic [Електронний ресурс] / Caitlin Maxwell // Tennessee Department of Commerce and Insurance. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://www.tn.gov/commerce/blog/2021/2/22/timeshare-options-during-a-pandemic.html.
3. Colvin, M. 2017 Year In Review: A Strong Year for Timeshare [Електронний ресурс] / Colvin, M // ARDA : News and Information : ARDA Insights . – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://www.arda.org/arda/newsinformation/blogs.aspx?id=6219&blogid=2354.
4. Crotts. Recent US timeshare purchasers: Who are they, what are they buying, and how can they be reached? / Crotts. – 2020: International Journal of Hospitality Management. – 276 с.