РОЛЬ БІЗНЕС-ДІАГНОСТИКИ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ
12.10.2021 23:18
[2. Экономические науки]
Автор: Сливінська О.Б., к.е.н., доцент, кафедра обліку і аудиту, ВП Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут», м. Бережани
Існування будь-якого підприємства пов’язано з розробкою, прийняттям і реалізацією управлінських рішень. Від того, які саме управлінські рішення розробляються і реалізуються, залежить поточна та перспективна конкурентоспроможність підприємства, ефективність його діяльності. Від забезпечення системи управління інформацією про стан та перспективи діяльності, існуючі й потенційні проблеми, альтернативні сценарії розвитку залежить ефективність роботи суб’єкта господарювання.
У сучасних умовах господарювання керівництво підприємств має враховувати динамічність зовнішнього оточення, підвищений рівень ризику виконання поточної діяльності, що обумовлений як внутрішніми, так і зовнішніми факторами. Розробка, ухвалення і реалізація рішень тактичного й стратегічного характеру здійснюється на основі аналізу поточного стану підприємства та перспектив його розвитку. Такий аналіз проводиться шляхом застосування методів бізнес-діагностики з метою виявлення та вирішення проблем підприємства в процесі досягнення поставлених цілей.
Діагностика – це комплексний аналіз поточного стану і перспектив розвитку підприємства з метою розв’язання проблем і використання переваг, що виникають і створюються в процесі його діяльності. Діагностика повинна інформаційно забезпечувати прийняття рішень, на які істотно впливають фактичні або прогнозні дані про фінансовий стан підприємства. Завдання діагностики фінансового стану повинні бути підпорядковані завданням управління підприємством у трьох сферах діяльності: операційній (виробничій), інвестиційній та фінансовій, що поєднанні рухом фінансових ресурсів.
Мета економічної діагностики – комплексна оцінка фінансового стану, ділової активності підприємства для пошуку шляхів поліпшення його платоспроможності, виявлення змін у фінансовому стані в просторі і часі, визначення і прогнозування основних факторів впливу на фінансовий стан підприємства. Діагностика підприємства – це метод аналізу стану внутрішнього середовища організації, встановлення проблем та вузьких місць, які спричиняють відхилення та деформації об'єкта від норми чи цілі, виявлення потенційно сильних та слабких сторін, що, впливають на формування та реалізацію ефективної стратегії організації.
Важливість здійснення діагностики як методу дослідження визначається її необхідністю у розробці та реалізації стратегії розвитку підприємства та реалізації ефективного менеджменту. Фінансова діагностика надає максимально достовірні та переконливі результати аналізу всіх сфер діяльності підприємства. Результати діагностики та запропоновані рекомендації допоможуть керівництву у розробці гнучкої стратегії ефективного функціонування та подальшого динамічного розвитку підприємства.
Отже, діагностика створює інформаційну систему підтримки прийняття управлінських рішень, яка ґрунтується на комплексному та систематичному дослідженні усіх сторін фінансово-господарської діяльності підприємства, а також визначає способи впливу на фінансові параметри його роботи.
Література:
1. Кривов'язюк, І. В. Економічна діагностика: навч.посіб. К.: Центр учбової літератури, 2013. 456 с.
2. Суздальцев, О. М. Антикризове управління як один із напрямів підвищення ефективності діяльності підприємства. Вісник Донецького університету економіки та права. 2012. № 1. С. 88-92.
3. Чернишов, В. Фінансова діагностика як система забезпечення фінансової стійкості підприємства. Вісник Харківського національного економічного університету. 2012 р. № 4. С. 76-80.